Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Actul normativ privind scoaterea Vămii din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) va fi prezentat în această lună spre dezbatere publică şi adoptat în luna iulie, a afirmat ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, la Forumul "Managementul integrat al frontierelor în contextul Preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene", declaraţie preluată de Agerpres.

Pe 20 mai, Curtea Constituțională a admis obiecția de neconstituționalitate formulată de către partidele de Opoziție cu privire la legea pentru modificarea OUG 74/2013, prin care guvernul dorea reorganizarea ANAF şi trecerea Direcţiei Generale a Vămilor din subordinea ANAF în cea a Ministerului Finanţelor Publice, astfel că legea s-a întors în Parlament pentru a fi pusă în acord cu decizia Curții.

Conform unei declaraţii făcute ieri, ministrul Teodorovici nu a renunţat la ideea de reorganizare, cel puţin în ceea ce priveşte "mutarea" Vămilor la minister. "Astăzi, doamna preşedinte Mirela Călugăreanu, noul preşedinte al ANAF, are ca primă sarcină şi prezentarea într-o scurtă perioadă a unui pachet de acte normative care să ducă la schimbarea structurală a Vămii. Adică scoaterea sa din ANAF, prinderea ei, să spunem, la Finanţe, sub autoritatea ministrului de Finanţe, nu subordonată, nu sub o altă formă. Adică independenţă totală, să spunem. Pentru că aşa e normal să fie, nu cum s-a făcut în 2013. Cred că doamna preşedinte s-a şi uitat pe actul normativ. Şi ordonanţa şi HG-ul se vor prezenta în mod public pentru dezbatere, pentru discuţii, pentru a vedea exact modul în care această structură va fi gândită şi cred că până la finalul lunii iunie, de fapt nu cred, sigur, se va şi prezenta astfel încât în luna iulie deja să fie actul adoptat. Actul primar şi după aceea şi actul normativ secundar, adică HG-ul", a spus Eugen Teodorovici. El a mai spus că este nevoie de stabilirea unui statut al personalului din Vamă şi din zona ANAF, dar şi de stabilizarea personalului, pentru că "a fost o practică a multor ani, de a ţine personalul fie interimar, fie numit pe o anumite perioade , tocmai pentru instabilitate sau o dependenţă de cineva sau de ceva".

Teodorovici susţinea, în urmă cu două-trei luni, că decizia reorganizării ANAF a fost luată deoarece în actuala formulă nu a performat. În 2013, reorganizarea ANAF, prin crearea direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, a fost făcută, în esență, pentru a simplifica implementarea unui proiect de modernizare a administrării fiscale derulat cu ajutorul unor bani de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Citit 2848 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Iunie 2019 16:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.