UPDATE. Reacţia Damen după anunţul MApN

UPDATE. Reacţia Damen după anunţul MApN
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

UPDATE, joi, 4 iulie 2019 | Damen a fost anunțat, pe 2 iulie, de către autoritățile române privind rezultatul programului de înzestrare esențial „Corvetă multifuncțională”. În ciuda rezultatului nefavorabil, compania este „hotărâtă să rămână în continuare un partener pentru România”, prin investiţiile realizate la Galaţi şi Mangalia. În acelaşi timp, Damen consideră că „oferta sa este cea mai potrivită soluţie pentru necesităţile navale româneşti”.

„Damen urmărește cu interes și preocupare majoră anunțul MApN referitor la atribuirea produsului Corveta Multifuncțională mai ales că acesta vine la un moment în care multiple chestiuni (inclusiv de legalitate, încălcare a confidenţialității etc.), invocate chiar de către MapN ca temeiuri pentru suspendarea procedurii sunt în continuare nelămurite. Damen analizează următorii pași de urmat”, se precizează într-un comunicat de presă al Damen Galaţi.

Șantierul Naval din Galați este singurul exportator de nave militare din România către numeroase marine militare NATO și non-NATO. „Șantierul Naval a beneficiat în mod extraordinar de experiența găsită la Galați, managerii fiind români și bazându-se pe o lungă tradiție de construcție a navelor”, precizează Damen. (Ovidiu Amălinei)


Damen a pierdut licitaţia pentru construcţia corvetelor | Contractul de achiziţie a corvetelor multifuncţionale destinate Marinei Militare Române a fost atribuit asocierii Şantierul Naval Constanţa - Naval Group, a anunţat, ieri, ministrul Apărării, Gabriel Leş. La licitaţie au participat trei competitori: Naval Group (Franţa), Damen (Olanda) şi Fincantieri (Italia).

"Cred cu tărie că este un moment extrem de important pentru Forţele Navale Române, care de aproape 30 de ani nu au a primit tehnică nouă. (...) Oferta câştigătoare a fost declarată cea depusă de asocierea dintre Naval Group şi Şantierul Naval Constanţa. Perioada de livrare a acestor corvete este de şapte ani, trei ani de zile - prima corvetă, urmând ca celelalte în maxim 7 ani de zile (...) În acelaşi contract se va face şi modernizarea fregatelor pe care le avem", a spus ministrul Gabriel Leş.

Naval Group (Franţa), Damen (Olanda) şi Fincantieri (Italia) au fost cei trei competitori în această licitaţie. Potrivit informaţiilor apărute în presă, Naval Group ar fi depus o ofertă de 1,2 miliarde de euro, celelalte oferte fiind de 1,25 miliarde de euro (Damen) şi 1,34 miliarde de euro (Fincantieri).

În primăvara acestui an, ministrul Gabriel Leş a prezentat în presă, în mod indirect, drept câştigător, Grupul Naval Francez (DCNS), spunând că "ordinea se cunoaşte", fiind cea apărută deja în presă. "Naval Group, câştigătorul licitaţiei pentru corvete" era titlul unui articol redactat de publicaţia "Defense România", în urma unui interviu cu ministrul. Departamentul pentru Armamente din Ministerul Apărării a sesizat Parchetul Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel pentru "suspiciuni rezonabile" privind derularea în deplină legalitate a procedurii. La acest moment, dosarul corvetelor a ajuns la Direcţia Naţională Anticorupţie. Atât Naval Group, cât şi Fincantieri s-au adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), Naval Group cerând comunicarea câştigătorului licitaţiei, iar Fincantieri semnalând grave nereguli în derularea procedurii şi obţinând chiar suspendarea acesteia pâna la analizarea pe fond a sesizării. Ulterior, Fincantieri şi-a retras sesizarea.

La jumătatea lunii iunie, Fincantieri şi Naval Group au semnat un acord pentru înfiinţarea unei companii mixte, deţinută în proporţie de 50 la sută de fiecare parte. Acordul include proiectul "Poseidon" şi creează condiţiile pentru formarea unei alianţe mai largi, în vederea întăririi cooperării navale militare, pentru crearea unei industrii de construcţii navale europene mai competitive. Noua companie va avea sediul la Genova şi o filială la Ollioules, în Franţa. Consiliul de administraţie al companiei mixte va include şase membri, câte trei din partea fiecărei companii.

3 iulie 2019

Citit 7295 ori Ultima modificare Joi, 04 Iulie 2019 18:44

4 comentarii

  • postat de hunguru
    Miercuri, 10 Iulie 2019 07:52
    89.136.7.***
    9.7.2019 Damen a înaintat o plângere la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), luând în considerare un litigiu iniţiat anterior de Fincantieri, şi a sesizat Curtea de Apel Bucureşti pentru multiple nereguli care au afectat rezultatul Programului de înzestrare „Corvetă multifuncţională”.
    Mai nou dau si lectii de drept asta dupa ce au umplut orasul de asiatici ,,forta de munca calificata ieftina ,,actiune care nu a fost contestata de nimeni,
    1
    2
    Raportează
  • postat de Galatean
    Sâmbătă, 06 Iulie 2019 03:35
    86.104.139.***
    A fost Damen până a venit PSD la putere şi... gata a câştigat Constanţa !!!

    Proşti gălăţenii care votează PSD dar nu le aduc niciun beneficiu.
    5
    11
    Raportează
  • postat de Vasile T
    Miercuri, 03 Iulie 2019 22:08
    89.136.0.***
    Interese. Interese! Oricum Olanda trebuia sa se astepte dupa contrele puse permanent Romaniei in problematica Schengen (santajand permanent cu locurile de munca create de DAMEN, fara a specifica profiturile uriase scoase, inclusiv prin ceilalti subcontractori olandezi). Nu mai spunem de diferentele salariale dintre "specialistii" olandezi si cei romani, ultimii fiind net dezavantajati! Pe de alta parte Olanda trebuia sa sustina cu ardoare accesul Romaniei in Schengen, numai datorita castigurilor imense scoase de pe urma florilor pe care tara noastra le importa de la ei! Si mai sunt multe altele de reprosat! Cat despre problema corvetelor, uni spun ca oferta reala a francezilor este chiar avantajoasa, fata de ce propunea Olanda!
    4
    36
    Raportează
  • postat de Ghinion..
    Miercuri, 03 Iulie 2019 20:12
    185.189.114.***
    Poate altadata...
    Cand o sa fim in Schengen !
    2
    37
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.