Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Traficul de mărfuri prin porturile din Galaţi a depăşit în primul semestru al acestui an pragul de 2,5 milioane de tone, în creştere cu 25 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, rezultă din datele centralizate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi. În total, 991 de nave au trecut prin porturile gălăţene, din care 220 au fost nave maritime şi 771 au fost nave fluviale.

Chiar dacă în Galaţi există mai mulţi operatori portuari, grosul mărfurilor (84,4 la sută) trece prin Portul Mineralier - Romportmet, ce deserveşte în principal Combinatul siderurgic, fie că e vorba de aprovizionarea cu materii prime sau de expedierea către beneficiari a unor produse finite. Recent preluat de Liberty House, în cadrul mai amplei tranzacţii încheiate cu ArcelorMittal privind achiziţionarea combinatului de la Galaţi, Romportmet a înregistrat în primele şase luni ale acestui an un trafic de mărfuri de 2,11 milioane de tone, în creştere cu 24,16 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar planurile sunt de modernizare a bazei tehnice, în prezent fiind, de exemplu, în curs de derulare o investiţie de 3 milioane de euro, pentru dotarea portului cu o macara de mare capacitate. De asemenea, sunt prevăzute reparaţii majore la sistemele de distribuţie a materiilor prime pentru Combinat, nefiind exclusă şi o diversificare a mărfurilor tranzitate.
Până una, alta, prin Portul Mineralier au trecut, în primul semestru al acestui an, 796 de nave, din care 161 au fost nave maritime (faţă de 89 în aceeaşi perioadă a anului trecut) şi 635 de nave fluviale (faţă de 622 nave în anul trecut). Prin urmare, dinamica cea mai mare a fost în Portul Mineralier pe segmentul transporturilor maritime, acesta ajungând la 706.080 tone (cu aproape 400.000 tone mai mult faţă de 2018), dar traficul fluvial deţine cea mai mare cotă din mărfurile tranzitate, respectiv 1,4 milioane de tone.
La o distanţă apreciabilă de Romportmet ca trafic de mărfuri, ocupantul poziţiei a doua în topul porturilor gălăţene a fost, după primele şase luni ale acestui an, Portul Docuri, cu un trafic general de mărfuri de 162.938 de tone, în uşoară creştere (2,25 la sută) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ca distribuţie, din cele 88 de nave care au trecut prin Portul Docuri, 15 au fost nave maritime şi 73 au fost nave fluviale.
În Port Bazinul Nou, dinamica tranzitului de mărfuri a fost ceva mai ridicată, fiind înregistrată o creştere cu 33,46 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai exact, prin acest port au trecut 75 de nave - 27 de nave maritime şi 48 de nave fluviale, care au transportat în total 142.432 de tone marfă.
În ceea ce priveşte activitatea operatorilor portuari mai mici, Transeuropa Port a înregistrat în primul semestru al acestui an un trafic de mărfuri de 38.962 tone (12 nave - nouă maritime, trei fluviale), prin Portul Comercial au trecut patru nave maritime, care au transportat 24.300 tone marfă, iar prin Unicom Oil Terminal au trecut 16 nave (patru maritime, 12 fluviale) fiind înregistrat un trafic de 25.296 tone marfă.

Ce mărfuri au trecut prin porturi

Dominaţia Portului Mineralier - Romportmet asupra activităţii portuare din Galaţi se reflectă în natura mărfurilor tranzitate. Cea mai mare cantitate de mărfuri care a trecut prin Galaţi în primul semestru al acestui an a constat în minereuri de fier, peste 1,13 milioane de tone. Pe locul următor s-au plasat laminatele - 534.787 tone, din care 495.507 tone au fost destinate exportului, iar restul unor clienţi de pe piaţa internă. Integral spre export au mers fierul vechi - 115.285 tone, cerealele - 105.172 tone şi mărfurile din categoria seminţe, uleiuri, grăsimi - 66.194 tone. Printre mărfurile care au înregistrat un nivel ridicat prin porturile din Galaţi s-au mai numărat produsele minerale brute - 295.367 tone şi combustibilii solizi - 227.049 tone.

Citit 2708 ori Ultima modificare Luni, 12 August 2019 14:39

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro