Clienţii vulnerabili nu pot fi deconectaţi de la reţea

Clienţii vulnerabili nu pot fi deconectaţi de la reţea
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Există mai multe categorii de clienţi vulnerabili în relaţia cu furnizorii de energie electrică, pe motive de boală, de vârstă, de sărăcie etc. Pentru toţi aceşti clienţi, furnizorul este obligat prin standardele ANRE să acorde o atenţie suplimentară locului respectiv de consum, precum şi o serie de facilităţi. Chiar dacă nu-şi pot plăti factura, ei nu vor fi deconectaţi, ci li se vor reeşalona datoriile.

Conform Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), dacă titularul contractului de furnizare/ distribuţie aduce la cunoştinţă operatorului de reţea şi prezintă o confirmare medicală de la un medic specialist, vizată şi de medicul de familie, că o persoană care locuiește la locul său de consum necesită menţinerea în viaţă prin aparate electrice, acea persoană intră astfel în categoria clienţilor vulnerabili.

Prin client vulnerabil se înţelege orice consumator casnic care, din motive de boală, vârstă, sărăcie sau alţi factori, ar trebui să beneficieze de servicii adiţionale. Este important pentru clienții vulnerabili ca furnizorul să le ofere asistenţă suplimentară. Criteriul de selectare pe baza venitului scăzut se aplică în funcţie de salariul minim pe economie stabilit prin hotărâre de guvern. Clienții vulnerabili cu datorii trebuie să fie protejaţi de la deconectare de către furnizorii lor, prin reeşalonarea datoriilor.

Dacă o persoană care locuiește la locul respectiv de consum necesită menţinerea în viaţă prin aparate electrice, intrând astfel în categoria clienţilor vulnerabili, operatorul de reţea este obligat să înregistreze adresa/ locul de consum drept o instalaţie specială, din motive umanitare, să ia toate măsurile pentru evitarea deconectării respectivului loc de consum, să rezolve cu prioritate întreruperile neplanificate care afectează respectivul loc de consum, să asigure o sursă suplimentară de alimentare a respectivului loc de consum, să ofere utilizatorului un număr de telefon de urgenţă şi, dacă este cazul, să permită ca relaţia cu clientul vulnerabil respectiv să se poată desfăşura prin intermediul unei terţe persoane, împuternicite de titularul contractului de furnizare/ distribuţie încheiat pentru locul de consum respectiv.

Pentru clienţii vulnerabili din motive de venituri reduse, instituţiile statului cu competenţe de protecţie socială stabilesc cuantumul ajutoarelor financiare acordate, limita de venit pentru care se acordă aceste ajutoare, precum şi modalităţile de implementare a acestor facilităţi. Clienții vulnerabili cu datorii trebuie să fie protejaţi de la deconectare de către furnizorii lor, prin reeşalonarea datoriilor.

Mai multe amănunte despre despre măsurile locale aplicate consumatorilor vulnerabili pot fi obţinute de la furnizorul de energie electrică.

Citit 2461 ori Ultima modificare Marți, 05 Noiembrie 2019 18:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.