Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Există mai multe categorii de clienţi vulnerabili în relaţia cu furnizorii de energie electrică, pe motive de boală, de vârstă, de sărăcie etc. Pentru toţi aceşti clienţi, furnizorul este obligat prin standardele ANRE să acorde o atenţie suplimentară locului respectiv de consum, precum şi o serie de facilităţi. Chiar dacă nu-şi pot plăti factura, ei nu vor fi deconectaţi, ci li se vor reeşalona datoriile.

Conform Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), dacă titularul contractului de furnizare/ distribuţie aduce la cunoştinţă operatorului de reţea şi prezintă o confirmare medicală de la un medic specialist, vizată şi de medicul de familie, că o persoană care locuiește la locul său de consum necesită menţinerea în viaţă prin aparate electrice, acea persoană intră astfel în categoria clienţilor vulnerabili.
Prin client vulnerabil se înţelege orice consumator casnic care, din motive de boală, vârstă, sărăcie sau alţi factori, ar trebui să beneficieze de servicii adiţionale. Este important pentru clienții vulnerabili ca furnizorul să le ofere asistenţă suplimentară. Criteriul de selectare pe baza venitului scăzut se aplică în funcţie de salariul minim pe economie stabilit prin hotărâre de guvern. Clienții vulnerabili cu datorii trebuie să fie protejaţi de la deconectare de către furnizorii lor, prin reeşalonarea datoriilor.
Dacă o persoană care locuiește la locul respectiv de consum necesită menţinerea în viaţă prin aparate electrice, intrând astfel în categoria clienţilor vulnerabili, operatorul de reţea este obligat să înregistreze adresa/ locul de consum drept o instalaţie specială, din motive umanitare, să ia toate măsurile pentru evitarea deconectării respectivului loc de consum, să rezolve cu prioritate întreruperile neplanificate care afectează respectivul loc de consum, să asigure o sursă suplimentară de alimentare a respectivului loc de consum, să ofere utilizatorului un număr de telefon de urgenţă şi, dacă este cazul, să permită ca relaţia cu clientul vulnerabil respectiv să se poată desfăşura prin intermediul unei terţe persoane, împuternicite de titularul contractului de furnizare/ distribuţie încheiat pentru locul de consum respectiv.
Pentru clienţii vulnerabili din motive de venituri reduse, instituţiile statului cu competenţe de protecţie socială stabilesc cuantumul ajutoarelor financiare acordate, limita de venit pentru care se acordă aceste ajutoare, precum şi modalităţile de implementare a acestor facilităţi. Clienții vulnerabili cu datorii trebuie să fie protejaţi de la deconectare de către furnizorii lor, prin reeşalonarea datoriilor.
Mai multe amănunte despre despre măsurile locale aplicate consumatorilor vulnerabili pot fi obţinute de la furnizorul de energie electrică.

Citit 1683 ori Ultima modificare Marți, 05 Noiembrie 2019 18:06

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro