Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
2 comentarii

În urma unor analize efectuate de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) asupra costurilor de reparații ale pagubelor produse autovehiculelor atât pe teritoriul României, cât și pe teritoriul altor state din Europa, s-a observat că există diferențe semnificative între tarifele pe ora de manoperă utilizate de service-urile auto din România față de alte state, arată un comunicat al instituției. De exemplu, în Italia și Spania au fost observate tarife orare de 30-50 pe euro, în timp ce în Romania, pentru același autoturism, au fost utilizate tarife chiar și de peste 150 de euro, la unele service-uri independente. "Din analiza preliminară, am mai putut constata și că, în ceea ce privește costul pieselor de schimb utilizate atât în devizele estimative pentru estimarea valorii despăgubirilor cuvenite, cât și în devizele finale de reparație, prețul acestora în străinătate se situează întotdeauna sub prețul pieselor originale cuprinse în sistemele de calcul precum Audatex, DAT etc., ceea ce din păcate nu se întâmplă și în România", a declarat președintele BAAR, Madalin Roșu.

Citit 758 ori Ultima modificare Miercuri, 02 Septembrie 2020 19:04

2 comentarii

  • postat de Tudor V Joi, 03 Septembrie 2020 17:40 89.136.0.*** Link la comentariu
    0
    3

    La noi este totul vraiste! Reprezentantii structurilor de control se deplaseaza la service-urile verificate cu auto personal. Dupa ce identifica nereguli, avertizeaza ca va fi nevoit sa amendeze, dar intrucat are si el o ”mica” problema la autoturism, poate trece cu vederea ”prima data”. Iar controlul nu este bifat, si urmatoarea verificare va fi iar ”prima data”. Pe de alta parte, pe langa mecanici seriosi, mesteri/maistri in mecanica auto sau electricieni, mai sunt si o mare parte de ”panarame”, care dupa ce au invatat la meseriasi cate ceva, deschid ateliere in zone obscure, unele fara autorizatie, altele pe ”cumetrii”, fac treaba de mantuiala, cu piese de la dezmembrari, uneori te mai si fura, sau daca mergi cu piese noi, profita de neatentia ta si monteaza tot din dezmembrari (bine curatate). Alte societati cu ”staif”, renume si reclama la greu, desi au meseriasi angajati, pun la treaba incepatori sau necalificati, si nu verifica la final lucrarea. In 30 de ani de conducere auto, am relationat cu toate tipurile de mecanici si ”meseriasi” (uneori de nevoie). Astfel, am avut ocazia sa plec si cu coliere nestranse, su cu suruburi lipsa la capace sau protectii, inclusiv cu prezoanele rotilor, nefixate! Pe acest fond am fost nevoit sa fiu roman si cer ”ciubucul” inapoi, batand obrazul meseriasilor, care si astazi pleaca privirea cand ne intalnim. Iar aceste comportamente sun posibile deoarece Protectia Consumatorului, este o denumire, nu este o institutie in interesul cetateanului, iar de avocatul poporului nu mai vorbim, astia au alte viziuni despre munca si competente/atributiuni. De cei de la asigurari ”numai de bine”, ei ca si popii, au buzunare numai de luat si permanent pe crestere. Daca s-ar verifica pe bune profiturile nedeclarate, s-ar explica de ce se inmultesc asiguratorii precum ciupercile, la fel ca amaneturile, superbeturile si alte segmente de nemunca si bani furati etc!

    Raportează
  • postat de dgi Joi, 03 Septembrie 2020 11:00 178.138.98.*** Link la comentariu
    0
    3

    Asiguratorii sunt de vina. Daca repari masina la service agreeat ai asiguratorului costa de 10 ori mai mult decat iti deconteaza reparatia in regim propriu (adica, daca iei banii si te duci tu la un service sa repari avaria). Stie toata lumea dar statul nu impune masuri ptr corectarea acestor lucruri. Hotie legala. Politica mafiota.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.