Fiscul recomandă menținerea comunicării la distanță. Înrolarea în Spațiul Privat Virtual, pas cu pas

Fiscul recomandă menținerea comunicării la distanță. Înrolarea în Spațiul Privat Virtual, pas cu pas
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Conducerea Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați le mulțumește contribuabililor pentru ”spiritul civic manifestat prin respectarea tuturor măsurilor de siguranță și distanțare socială” și recomandă folosirea în continuare a mijloacelor de comunicare la distanță cu administrația fiscală. Un serviciu foarte important în acest sens îl reprezintă Spațiul Privat Virtual (SPV), gratuit și disponibil 24 de ore din 24, atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoanele juridice sau entităţile fără personalitate juridică.

Înrolarea în SPV a persoanelor fizice se face pe baza numelui de utilizator și a parolei, prin parcurgerea următorilor pași:

1. Se accesează site-ul www.anaf.ro, secțiunea ”Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”;

2. Se execută, în ordine, click pe textul ”Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice”, „Persoane fizice”, butonul „Înregistrare cu parolă”;

3. Se completează datele utilizatorului în formularul web care se afișează. În această etapă, pentru aprobarea contului, poate fi aleasă una dintre următoarele trei variante:

a) „verificare număr document” - trebuie înscris numărul scrisorii primite în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu, sau numărul unei somații emise începând cu 1 ianuarie 2015. Se aprobă on-line;

b) „verificare număr înregistrare decizie” - trebuie înscris numărul unei decizii de impunere sau al unei decizii referitoare la obligații de plată accesorii emise începând cu anul 2013. Se aprobă on-line;

c) identificare vizuală - după finalizarea cererii de înregistrare în SPV, trebuie să vă programați online pentru identificare vizuală. La data și ora programării, vi se va verifica identitatea prin intermediul aplicației de identificare vizuală. Dacă totul este în ordine, la scurt timp veți fi aprobat pentru înregistrarea în SPV și veți primi un e-mail cu confirmarea aprobării.

Printre documentele ce sunt comunicate automat persoanelor fizice prin intermediul Spațiului Privat Virtual se numără deciziile de impunere și cele referitoare la obligațiile de plată accesorii, somații, titluri executorii, înștiințări de la Ministerul Finanțelor Publice sau ANAF, notificări privind nedepunerea declarațiilor de impunere ori nedeclararea contribuţiei de asigurări sociale şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, notificarea privind destinaţia unei sume din impozitul anual datorat pentru susținerea entităţilor nonprofit sau a unităţilor de cult. Mai pot fi emise, la cerere, documente precum situații fiscale, situația contribuțiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori, certificate fiscale, adeverințe de venit, certificatul de cazier fiscal etc.

Citit 1053 ori Ultima modificare Joi, 24 Septembrie 2020 17:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.