Ghid pentru conectarea noilor case de marcat la sistemul ANAF

Ghid pentru conectarea noilor case de marcat la sistemul ANAF
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscal la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (sistemul informatic MF-ANAF) a devenit operațională începând cu data de 31 martie 2021. Cu ajutorul informațiilor oferite de Administrația Județeană a Finanțelor Publice Galați, vă prezentăm modul și termenele până la care trebuie făcută conectarea de către contribuabilii mari, mijlocii sau mari.

Cu sprijinul distribuitorilor autorizați și al unităților acreditate de service, operatorii economici au obligația realizării conectării caselor de marcat până cel târziu pe 30 iunie 2021 (în cazul marilor contribuabili), 30 noiembrie 2021 (contribuabilii mijlocii și mici) sau la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal, dacă această operațiune se realizează ulterior datelor de 30.06.2021, respectiv, 30.11.2021, în funcție de categoria operatorilor economici care dețin aparatele de marcat electronice fiscale.

Astfel, operatorii economici solicită distribuitorilor autorizați și unităților acreditate de service intervenția acestora în scopul trecerii aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) instalate în profil online și implicit conectarea la sistemul informatic. Operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale asigură, cu caracter permanent, îndeplinirea condițiilor pentru menținerea conexiunii (de exemplu asigură neîntreruperea serviciilor de internet etc.). După realizarea conectării aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic, operatorul economic deținător al aparatului de marcat poate verifica, prin intermediul serviciului Spațiu Privat Virtual, eventuale mesaje pe care sistemul informatic le poate transmite, referitoare la disfuncționalitățile transmiterii fișierelor de la AMEF la sistemul informatic.

Datele înregistrate de aparatul de marcat electronic fiscal până la momentul realizării conectării vor fi transmise de operatorul economic (deținător al AMEF), prin depunerea declarației  A4200 (sau, după caz, a declaraţiei F4109, în cazul în care casele de marcat nu au fost utilizate) până la data de 20 a lunii următoare celei de raportare.

Operatorii economici care dețin aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații au obligația de a informa ANAF cu privire la această situație, prin depunerea declarației pe propria răspundere, care se transmite organului fiscal exclusiv online prin transmiterea formularului F4110, cu respectarea următoarelor termene: până la data de 30.06.2021 - marii contribuabili; până la 30.11.2021 - contribuabilii mijlocii și mici; în termen de două zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal, pentru operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.7.2021, respectiv, 1.12.2021.

Acești operatori economici își îndeplinesc în continuare, conform legii, obligaţiile declarative privind transmiterea datelor fiscale înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale, prin depunerea declarației A4200 sau, după caz, a formularului 4109 „Declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“.

Mai multe informații, precum și ghidul de conectare a caselor de marcat pot fi găsite pe site-ul www.anaf.ro.

Citit 1236 ori Ultima modificare Joi, 29 Aprilie 2021 19:40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.