Galațiul va avea și trenuri electrice

Galațiul va avea și trenuri electrice
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Într-un viitor nu foarte îndepărtat, Galațiul ar putea fi legat de stațiunile de pe litoral și de zona de nord a țării prin trenuri electrice.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a deschis seria achizițiilor de material rulant prin Planul Național de Redresare și Reziliență, publicând în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice anunțul licitației pentru 20 de rame electrice. „Menționăm că a fost lansată, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum și achiziționarea serviciilor accesorii de mentenanţă, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini”, anunță ARF. Perioada de mentenanţă și de reparații este de 15 ani și poate fi prelungită pentru încă 15 ani.
Trenurile achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători și vor circula pe o serie de rute electrificate sau în curs de electrificare.
Printre rutele menționate se numără: Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava, Galați – Brăila – Constanța – Mangalia, Iași – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia și Suceava – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia.
Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 1,201 și 2,374 miliarde de lei, fără TVA. Durata contractului va fi de 208 luni, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ. Ofertele sunt așteptate până pe 26 septembrie.
Reamintim că, în cursul lunii martie 2022, ASF a semnat un alt contract, pentru 20 de trenuri interregionale electrice de lung parcurs „Coradia Stream”, care vor fi furnizate de compania Alstom. Una din rutele pe care vor circula aceste rame este Galați – București Nord. Ramele electrice de la Alstom sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare). Asigură 351 de locuri pe scaune și dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, dar și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Vagoanele au sisteme de climatizare și conexiune WI-FI.

Citit 5414 ori Ultima modificare Duminică, 14 August 2022 08:49

10 comentarii

  • postat de Claudiu
    Duminică, 14 August 2022 16:18
    86.124.200.***
    ...până acum am avut trenuri cu aburi !!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Iliescu Lucian
    Sâmbătă, 13 August 2022 10:40
    82.79.189.***
    Nu v-ati saturat de minciuni?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Un cetatean.
    Vineri, 12 August 2022 11:03
    95.76.34.***
    In viitor,numai minciuni !
    2
    12
    Raportează
  • postat de abcd
    Vineri, 12 August 2022 11:01
    91.168.194.***
    pai electrice ca pâna acuma erau pe carbuni :)))) de aia luau foc locomotivele, ca se baga prea mult carbune deodata :)))
    4
    11
    Raportează
  • postat de Terente ...din Galati
    Vineri, 12 August 2022 09:29
    86.34.180.***
    Softronic face locomotive la Craiova pt Suedia, Norvegia, Danemarca si alti grei europeni. Noi, cumparam de la francezi ca asa e moda; noi ne inchidem fabricile , ei si le maresc pe ale lor.
    2
    18
    Raportează
  • postat de florin
    Vineri, 12 August 2022 08:46
    86.124.200.***
    Nu vati saturat sa tot scrieti stiri cu vom avea??????
    3
    15
    Raportează
  • postat de marian
    Joi, 11 August 2022 21:07
    86.124.200.***
    ...tara arde si baba se piaptana...astia nu sunt in stare sa puna o lingura de asfalt acolo unde au terminat lucrarile si viseaza trenuri electrice...nu mai departe de zona cuprinsa intre vama din port si santierul naval...cine trece pe acolo stie despre ce vorbesc...sa-mi fie scuzata expresia...dar sau cacat si au plecat...trenuri electrice inseamna o noua ocazie de a fura din fondurile europene...atata timp cat nu-i intreaba nimeni de sanatate isi vor vedea de treaba in continuare...tot e bine ca vor sa mareasca impozitele si taxele locale...
    4
    12
    Raportează
  • postat de Andrei V.
    Joi, 11 August 2022 20:39
    89.39.81.***
    Avem deja trenuri electrice! Regionala cai ferate Galati este, in mare parte, electrificata si trenuirle circula. Stirea este ca se achizitioneaza trenuri noi, dar daca segmentele care sunt in curs de electrificare nu vor fi gata la timp, initiativa este semi-laudabila.
    1
    12
    Raportează
  • postat de Das
    Joi, 11 August 2022 20:16
    89.137.229.***
    Viitorul este trenul de mare viteza care va trebui sa traverseze tara de la est la vest si de la sud la nord apoi construirea unui aeroport in zona Galati-Braila ! Trebuie sa circulam cu trenul si sa nu mai aglomeram soselele si sa fie sute de morti an de an !
    2
    18
    Raportează
  • postat de Catalin
    Joi, 11 August 2022 20:09
    185.53.196.***
    Va avea și Muzeu de Arte,și Heliport , și seră, și aeroport,și centuri, de toate. Dupa ce nu va mai vota PSD. A votat o singură dată altceva și a avut și Sala Sporturilor, și Prelungirea Traian, și prima parcare din garaje demolate. Astea până să treacă "x" la PSD. Apoi....tăcere.
    4
    14
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.