O „radiografie” a mediului de afaceri

O „radiografie” a mediului de afaceri
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Micile întreprinderi au rămas, chiar şi pe timpul crizei, o ancoră de stabilitate pentru mediul economic şi social *

Într-o perioadă în care mediul de afaceri este bulversat de criza economică, „Carta Albă a IMM-urilor 2010”, lansată recent de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) în colaborare cu Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri (AIPPIMM), ar putea fi o bază pentru dezvoltarea unor politici şi strategii coerente de readucere a întreprinderilor pe o curbă ascendentă.

Lucrarea, realizată de un colectiv coordonat de prof.univ.dr.Ovidiu Nicolescu, preşedintele CNIPMMR, prezintă o amplă radiografie a stării evolutive a IMM-urilor, cât şi a contextului socio-economic în care acestea îşi desfăşoară activitatea.

„Această Cartă Albă a IMM-urilor se află la a VIII-a ediţie, devenind deja o tradiţie pentru mediul de afaceri românesc. Acum, în vremuri destul de tulburi din punct de vedere economic, lucrarea este menită să facă lumină asupra stării IMM-urilor, mergând de la nivel naţional până la cel regional şi judeţean. Şi, desigur, este un prilej de a le reaminti factorilor de decizie necesitatea adoptării unui pachet coerent de măsuri anti-criză”, a precizat la rândul său Marian Filimon, vicepreşedintele CNIPMMR.

Pariu cu criza

Imaginea din prezent a mediului de afaceri – aşa cum rezultă din intervievarea reprezentanţilor a 1.500 de IMM-uri din întreaga ţară - nu este una tocmai fericită, majoritatea întreprinzătorilor considerând că punctul culminant al crizei va fi în acest an, în timp ce un sfert dintre reprezentanţii firmelor intervievate se aşteaptă ca acest moment să fie în 2011!

În ce priveşte evoluţia afacerilor de la începuturile crizei – octombrie 2008 – şi până în prezent, aproape jumătate dintre întreprinzători au răspuns că şi-au redus activitatea, 43 la sută că au aceiaşi parametri şi doar 7,3 la sută că şi-au crescut activitatea.

Un fapt pozitiv este acela că, fie şi în aceste condiţii, majoritatea IMM-urilor au menţinut salariile, respectiv 58 la sută dintre respondenţi. Cei care au scăzut salariile în perioada crizei reprezintă 22 la sută din întreprinzătorii intervievaţi, iar 20 la sută din total chiar au crescut salariul mediu.

„Aceste rezultate indică faptul că, fie şi în condiţii grele, IMM-urile au fost şi sunt o ancoră de stabilitate pentru România. Prin urmare este vital să se acorde mai multă importanţă acestui sector şi de a se realiza un mediu de afaceri mai prietenos”, a arătat vicepreşedintele CNIPMMR.

Merită menţionat că, în prezent, potrivit datelor prezentate în cadrul studiului, 80 la sută dintre întreprinzători consideră actualul mediu de afaceri stânjenitor pentru dezvoltarea IMM-urilor.

Citit 1508 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.