Piaţa auto gălăţeană apasă pe „acceleraţie”

Piaţa auto gălăţeană apasă pe „acceleraţie”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* După o lungă perioadă în care criza economică a pus frână vânzării autoturismelor, în sfârşit se simte o uşoară dezmorţire a pieţei * Primul semestru auto de anul acesta rămâne, totuşi, sub nivelul celui de anul trecut * În luna iunie, pe piaţa auto gălăţeană s-au vândut 265 de autoturisme * Lider de piaţă rămâne Dacia, dar se ţin bine şi Volkswagen, Opel şi Skoda *

După un an şi jumătate în care criza economică a pus o frână serioasă pieţei auto, iată că, în sfârşit, luna iunie a adus o uşoară înviorare a acestui segment.

Pe piaţa gălăţeană, „cuponiada” a propulsat Dacia, care rămâne lider incontestabil, dar sunt şi dealeri care şi-au trecut în palmares şi vânzarea unor autoturisme de lux pentru care, cu siguranţă, clientul nu a venit cu bonul de la Remat…

Cadrul general al pieţei auto româneşti este unul dominat încă de destule incertitudini. Astfel, deşi în luna iunie, cea mai bună ca vânzări din acest an, s-au vândut 4.901 autoturisme autohtone, mai mult cu 85 de unităţi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi, respectiv, 8.991 de autoturisme de import, cu 1.091 mai multe decât în 2009, dealerii nu uită că nu se face primăvară doar cu o floare.

Astfel, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), per total, în primul semestru al acestui an s-au vândut 17.870 de autoturisme autohtone faţă de 21.542 de unităţi câte s-au vândut anul trecut, ceea ce înseamnă o scădere a pieţei cu 17 la sută.

La autoturismele de import contracţia a fost şi mai puternică, de la 49.068 de unităţi la 35.082 unităţi, ceea ce înseamnă o scădere de nu mai puţin de 28,5 la sută!

Dai „rabla”, îţi iei maşină

Revenind la maşinile gălăţenilor, luna iunie a însemnat 265 de autoturisme vândute. Grosul a fost luat de dealerii Dacia, ce şi-au adjudecat jumătate din piaţă.

„Imboldul cel mai important pentru clienţi a fost programul de înnoire a parcului auto, aşa-numitul program Rabla, ce a permis folosirea a trei cupoane Remat la achiziţionarea unui autoturism nou. Dar asta nu înseamnă că s-au limitat la echiparea de bază a autoturismelor”.

„O maşină este, în general, o investiţie pe termen mai lung şi oamenii au grijă cum îşi folosesc banii. Şi, dacă tot îşi cumpără o maşină, încearcă să ia o variantă cât mai bine echipată, în funcţie de posibilităţi. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri au optat pentru cumpărarea unui autoturism cu dotări suplimentare”, ne-a explicat Lucian Zainea, director de marketing al companiei Nalba, dealer Dacia.

Aşa cum era de aşteptat, dintre autoturismele Dacia vândute pe piaţa gălăţeană, cel mai bine s-a plasat gama Logan (93 unităţi), urmată de Sandero (15 unităţi). Dar iată că, în iunie, şi Duster a intrat în cursa auto cu nouă unităţi vândute.

Slalom financiar

Pe locul doi ca număr de maşini vândute în iunie pe piaţa gălăţeană şi pe locul întâi în rândul importatorilor se află Volkswagen, cu 38 de unităţi, modelele cele mai căutate fiind Polo (12 bucăţi) şi Golf (8 unităţi).

În partea superioară a clasamentului se mai regăsesc Opel, cu 27 de autoturisme vândute, Skoda (20 de unităţi) şi Chevrolet (17 unităţi).

Cea mai mare problemă în cumpărarea unei maşini este, desigur, asigurarea finanţării. Iar din acest punct de vedere, în ultima perioadă sistemul de creditare a devenit unul destul de restrictiv.

Atât clienţii băncilor, cât şi instituţiile financiare nebancare au devenit mai prudente în contractarea creditelor, ceea ce, automat, înseamnă mai multă prudenţă şi în ceea ce priveşte creditele auto. Iar faptul că veniturile populaţiei au scăzut, că agenţii economici nu mai dau buzna să achiziţioneze maşini de serviciu, că şi anul acesta am rămas pe minus la creşterea economică nu sunt factori care să încurajeze vânzările.

Asta nu înseamnă că nu sunt excepţii de la regulă. Asta o dovedeşte faptul că, fie şi pe timp de criză, sunt şi gălăţeni care îşi permit să-şi cumpere maşini de lux. La acest capitol s-au vândut în iunie patru BMW, trei Mercedes Benz şi un Audi.

Cu toate acestea, dealerii îşi amintesc că, „în vremurile bune”, au fost luni în care s-au vândut şi câte 30 de autoturisme din clasa Premium. Dar, ce să-i faci, chiar şi oamenii cu bani au constat că, pe timp de criză, mai trebuie făcute şi unele economii.

Nici prea-prea, nici foarte-foarte

În ceea ce priveşte nivelul vânzărilor comparativ cu alte judeţe, Galaţiul, cu cele 265 de unităţi ale sale, se poziţionează undeva pe la mijlocul clasamentului. Nu suntem nici la nivelul Sălajului (35 unităţi), Ialomiţei (50 unităţi) sau Covasnei (72 unităţi), dar mai avem destul până să ajungem Timişul (584 unităţi), Braşovul (519 unităţi) sau Clujul (438 unităţi).

Dacă ar fi să ne limităm strict la regiunea noastră, Galaţiul este deasupra Brăilei, judeţ în care s-au vândut 205 autoturisme, însă sub Constanţa, unde s-au vândut 496 de autoturisme.

Cât priveşte viitorul, dealerii speră că vor reuşi să menţină apăsată acceleraţia vânzărilor. Însă dincolo de un optimism rezervat, puţin sunt cei care au curaj să meargă.

Citit 2359 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.