Compania Transport Trade Services (TTS), care operează și flota CNFR NAVROM Galați, a început, la Constanța, operarea unei a doua linii logistice dedicate exporturilor ucrainene de cereale, în cooperare cu Ukrainian Danube Shipping Company (UDP).
În condițiile în care războiul din Ucraina a dus la perturbări ale traficului internațional de mărfuri în Marea Neagră, dar și în bazinul Dunării, prin blocarea unor lanțuri logistice, inițiativa TTS se conturează drept una dintre soluțiile menite să ducă la deblocarea transporturilor și oferirea de rute alternative la traseele ce trec prin zonele de conflict.
Conform unui raport remis, la sfârșitul săptămânii trecute, Bursei de Valori Bucureşti, prima navă acostată la chei în Portul Constanţa a început încărcarea a 9.000 de tone de soia, prin transbord direct din barjele UDP, alte nave fiind programate la operare pentru luna noiembrie. Intenţia părţilor este ca acest program să se deruleze în mod continuu, atât timp cât condiţiile de piaţă şi geopolitice o vor permite.
În cadrul cooperării agreate cu partenerii ucraineni în luna octombrie, TTS furnizează servicii de operare portuară pentru mărfurile transportate de UDP cu propria flotă, transbordarea directă a mărfurilor permiţând convoaielor UDP să evite cozile lungi de aşteptare din Portul Constanţa.
Această a doua linie va funcţiona în paralel cu lanţul logistic "just-in-time", operaţionalizat de TTS la începutul lunii iulie, prin care au fost transportate şi operate peste 180.000 tone de cereale ucrainene, încărcarea mărfurilor fiind realizată prin transbord direct la terminalul de geamanduri TTS1.
TTS deţine şi operează două terminale de geamanduri în rada interioară a Portului Constanţa, terminalul TTS2 fiind inaugurat în septembrie. Aceste terminale permit încărcarea şi descărcarea prin transbord direct a navelor în larg - fără a avea nevoie de acces la danele sau spaţiile de depozitare din port, şi fac parte din strategia TTS de extindere a capacităţilor sale de operare în Portul Constanţa.
După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", în septembrie, TTS a reușit operarea, la noul terminal plutitor, a primei nave de tip Capesize, nave ce pot transporta o cantitate foarte mare de marfă. În această operațiune au fost angrenate trei companii din Grupul TTS: TTS Operator a realizat transbordarea directă din barje în navă utilizând macaralele proprietate TTS, în timp ce marfa a fost transportată la navă utilizând barjele CNFR Navrom Galaţi.
Grupul TTS este lider pe piaţa serviciilor logistice integrate şi transport pe ape interioare de mărfuri solide vrac - materii prime minerale, produse agricole şi produse chimice, din bazinul Dunării. Grupul operează prin CNFR Navrom cea mai mare flotă fluvială din bazinul dunărean, formată din unităţi fluviale cu o capacitate de peste 800.000 de tone, şi deţine capacităţi de operare portuară - terminale proprii şi opt macarale plutitoare, în Portul Constanţa şi în șapte porturi fluviale dunărene, printre care și Portul Galați.
UDP este una dintre cele mai mari companii ucrainene de transport pe apă şi al doilea cel mai mare transportator fluvial de mărfuri pe Dunăre. Practic, este "omologul" CNFR Navrom în Ucraina. Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul propriu, compania deţine o flotă fluvială compusă din 245 de barje şi 75 de autopropulsate, șapte nave cargo maritime şi patru nave de croazieră fluvială.