Facilităţi pentru IMM-uri

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Chiar dacă, reducând impozitul pentru persoanele juridice, au produs o gaură de 2 milioane de euro în bugetul local, aleşii locali sunt mulţumiţi că au venit cumva în sprijinul IMM-urilor grav afectate de criza financiară şi economică.

La viitoarea şedinţă a CL, pentru a stimula activitatea economică a oraşului, aleşii vor dezbate un set de noi facilităţi, menite să ofere un sprijin real oamenilor de afaceri.

Proiectul de hotărâre ne-a fost prezentat ieri de către viceprimarul PSD Nicuşor Ciumacenco şi de preşedintele Comisiei nr. 1 de Buget-Finanţe a Consiliului Local, social-democratul Aurelian Constantin.

Sprijin concret

IMM-urile care creează cel puţin 50 de noi locuri de muncă vor putea beneficia de terenuri cu toate utilităţile necesare, oferite prin concesiune pe 49 de ani sau prin atribuire directă, fiind scutite de la plata concesiunii pe o perioadă de 3 ani şi nu numai.

Vor fi  scutite şi de la plata impozitului pe clădiri pe o perioadă de 3 ani. „Suprafaţa de teren ce se va acorda în concesiune va fi în funcţie de numărul de locuri de muncă nou create şi de specificul activităţii. Domeniile prioritare sunt producţie, servicii şi comerţ”.

IMM-urile beneficiare trebuie să păstreze locurile de muncă nou create pe o perioadă cel puţin egală cu perioada în care au beneficiat de scutiri. În caz contrar, vor restitui sumele de care au beneficiat.

Serviciul gestiunea patrimoniului se va îngriji de identificarea suprafeţelor de teren ce pot fi atrase în cadrul acestui program în termen de maxim 6 luni de la aprobarea hotărârii de Consiliu Local. Potrivit viceprimarului Ciumacenco, sunt deja pregătite pentru potenţialii investitori 4-5 hectare. Deşi Parcul Industrial ar trebui să fie cea mai la îndemână soluţie, din păcate încă se mai lucrează la infrastructura lui. 

Condiţii

Pentru a putea avea parte de acest sprijin, societăţile trebuie să îndeplinească mai multe condiţiile de eligibilitate: să nu aibă datorii la bugetul de stat şi la bugetul local, iar locurile de muncă să fie nou create.

Acordarea acestor facilităţi se va face de către o comisie specială formată din preşedintele Comisiei de Buget Finanţe, preşedintele Comisiei Juridice, preşedintele Comisiei de Urbanism, doi membri din executivul Primăriei. Comisia se va întruni o dată la o lună şi va analiza cererile, acordând un punctaj fiecărui solicitant.

„Pentru numărul de noi locuri de muncă va fi acordat un punctaj egal cu numărul locurilor de muncă; pentru societăţile cu profil productiv se vor acorda 50 de puncte, pentru cele cu profil de servicii se vor acorda 30 puncte, iar pentru societăţile cu profil comercial se vor acorda 10 puncte”, au explicat cei doi politicieni.

Important este că nu se au în vedere doar societăţile comerciale din Galaţi, pot veni şi firme din ţară şi din afară.

Citit 741 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.