Epava navei „Transilvania”, odisee cu final controversat

Epava navei „Transilvania”, odisee cu final controversat
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Cel mai dificil segment al epavei navei „Transilvania” – motoarele şi sala maşinilor – au fost scoase din apele Dunării de firma care execută lucrările de ranfluare, Superquatro Grup.

„În prezent, mai este de scos o bucată din partea auxiliară a navei, un segment de aproximativ 200 – 300 tone, reprezentând în jur de zece la sută din epavă. După aceasta ar mai rămâne doar îndepărtarea bucăţilor de tablă care s-au mai desprins în timpul lucrărilor şi refacerea cheiului în zona în care s-a aflat epava, respectiv danele 18-21 din Portul Comercial”, ne-a declarat directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu.

În aceste condiţii, ranfluarea navei „Transilvania” s-ar putea încheia în cel mult o lună de zile. Asta nu înseamnă că „odiseea” epavei se va încheia aici. Conform contractului încheiat între APDM Galaţi şi firma Superquatro Group, lucrările ar fi trebuit finalizate în octombrie anul trecut. Orice zi de întârziere însemnă în termenii înţelegerii o penalizare cu 0,1 la sută din valoare contractului de 14,3 milioane lei.

Asta înseamnă că Superquatro Group ar trebui să piardă aproximativ 4,7 milioane lei. Lucrurile nu sunt însă chiar atât de simple. „Firma nu numai că a solicitat anularea acestor penalităţi, dar a cerut şi majorarea cu aproximativ 50 la sută a preţului lucrărilor”, a arătat directorul APDM Galaţi.

Solicitările firmei se bazează pe invocarea dificultăţilor tehnice neprevăzute apărute pe parcursul lucrărilor, precum şi întârzierile care au apărut din cauza creşterii fără precedent a apelor Dunării sau a perioadelor cu condiţii meteorologice extreme.

Pe de altă parte, conducerea APDM Galaţi consideră că firma care s-a angajat să facă lucrările şi-a asumat şi riscurile ce decurg dintr-o astfel de afacere, termenii contractului fiind foarte fermi în privinţa preţului pe care administraţia portuară se angajează să-l achite. În aceste condiţii, nu este exclus ca Superquatro Group să se adreseze instanţei.

„Dacă vor să se adreseze instanţei, sunt liberi să o facă. În ceea ce ne priveşte, considerăm că termenii contractului au fost clar stabiliţi, iar aceştia nu suferă modificări”, a precizat directorul APDM Galaţi. Firma executantă ar trebui să-şi primească banii la finalizarea lucrărilor, atât în ce priveşte ranfluarea epavei, cât şi repararea malurilor.

Citit 2501 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.