Porturile gălăţene, lăsate „pe uscat”!

Porturile gălăţene, lăsate „pe uscat”!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Traficul naval de mărfuri s-a redus în luna august la 377.000 tone, mult sub valorile din aceeaşi perioadă a anului trecut! * Importurile sunt dominate de fluxurile de materiile prime brute şi combustibili, iar la export merg laminatele, cerealele şi fierul vechi * Port Bazinul Nou şi-a mărit activitatea, Portul Docuri bate pasul pe loc, iar Portul Mineralier şi-a înjumătăţit fluxurile de marfă *

Traficul de mărfuri prin porturile gălăţene aproape s-a înjumătăţit în luna august comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai exact, prin portul Galaţi au trecut în luna august 167 de nave, ce au transportat 377.257 de tone marfă, în timp ce în august anul trecut au fost 300 de nave, cu mărfuri ce au totalizat 638.639 de tone, rezultă din datele furnizate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.

Acest rezultat a fost obţinut în condiţiile unei scăderi abrupte a traficului fluvial, de la 264 de nave la 126 de nave, cu un volum de marfă de 500.623 tone şi, respectiv, 247.127 tone. În traficul maritim, numărul de nave intrate în august în porturile gălăţene a fost de 41, cu cinci mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar cantitatea de marfă transportată, 130.130 tone, a fost cu opt tone mai mică decât anul trecut.

Balanţa de import - export

În ceea ce priveşte natura mărfurilor tranzitate prin porturile gălăţene, ponderea este deţinută de produsele minerale brute (de carieră şi balastieră, ipsos, zgură, sare) cu un total de 123.158 de tone, în activităţi de cabotaj.

Pe locul următor se află transporturile de laminate, respectiv 108.000 de tone, din care aproape 83.300 de tone au fost destinate exportului. Bine reprezentate mai sunt şi minereurile de fier provenite din import destinate combinatului Arcelor Mittal, cu 54.543 de tone, dar şi fierul vechi, cu 31,416 tone, marfă care a mers în totalitate la export.

În rest, prezenţe semnificative au mai avut doar transporturile de combustibili solizi (cărbune, cocs), cu un total de 27.000 tone, majoritatea importuri de materii prime pentru Combinat, transporturile de cereale, de 11.197 de tone şi transporturile de seminţe, uleiuri şi grăsimi, ce au ajuns la 12.000 de tone.

Topul porturilor

Structura mărfurilor transportate a dictat în august şi ierarhia porturilor gălăţene. Portul Mineralier rămâne punctul forte al transporturilor prin porturile gălăţene, însă dependenţa de activitatea combinatului siderurgic ArcelorMittal este deopotrivă punctul slab în cazul în care apar fluctuaţii ale producţiei.

Astfel, în luna august a acestuia an, prin Portul Mineralier au trecut 295.797 de tone marfă, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului trecut cantitatea de marfă a fost de 585.505 de tone. La rândul său, Portul Docuri a scăzut în august la un volum de mărfuri de 31.133 de tone, cu aproape 12.000 de tone mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În schimb, un plus consistent de activitate se constată în Port Bazinul Nou. Dacă în august anul trecut prin acest port au trecut doar 5.707 tone marfă, anul acesta traficul a crescut la 39.473 de tone.

Brăila merge mai bine

Dintre celelalte porturi administrate de APDM Galaţi, porturile din Brăila au fost cele mai active, cu un total al mărfurilor transportate în luna august de 406.325 de tone, cu aproape un sfert mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Traficul de marfă prin porturile tulcene a fost de doar 205.815 tone, păstrându-se cam la acelaşi nivel faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, activitatea fiind susţinută în special de fluxurile de marfă generală de combinatul de alumină de la Tulcea.

Dacă ar fi să tragem linie în ceea ce priveşte transporturile totale prin porturile administrate de APDM Galaţi, în luna august a fost înregistrat un trafic total de 988.397 de tone marfă, mult sub cele 1.160.783 de tone marfă înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. În total, pe primele opt luni ale anului, volumul de marfă tranzitat a fost de 6,8 milioane de tone, faţă de 7,2 milioane de tone anul trecut.

Perspectivele de relansare a transporturilor pe parcursul lunii septembrie sunt destul de modeste, dat fiind faptul că scăderea apelor Dunării i-a pus pe navigatori în dificultate, prin întârzierea sau chiar anularea unor transporturi.

Citit 2432 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.