Porturile din Constanța și Galați, "motoarele" traficului naval

Porturile din Constanța și Galați, "motoarele" traficului naval
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Porturile din Constanța și Galați sunt principalele "motoare" ale traficului de mărfuri operate cu nave maritime sau fluviale. În același timp, ponderea transporturilor prin portul de la Marea Neagră este net superioară transporturilor prin portul de la Dunăre.

În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 23,395 milioane de tone, în primele nouă luni ale acestui an, respectiv 8,563 milioane de tone în trimestrul trei, potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică (INS).

Porturile în care au fost înregistrate cele mai mari cantităţi de mărfuri au fost Constanţa, cu o pondere de 66,4 la sută, şi Galaţi, cu o pondere de 5,3 la sută, în perioada ianuarie - septembrie 2023, iar la nivelul trimestrului trei din 2023, Constanţa, cu o pondere de 69,3 la sută, şi Galaţi, cu 4 la sută.

De asemenea, potrivit INS, în primele nouă luni, mărfurile înregistrate în transportul internaţional pe căi navigabile interioare, care au avut ca destinaţie sau au provenit din state membre ale Uniunii Europene, au înregistrat o pondere de 16,0 la sută, în scădere semnificativă faţă de perioada similară a anului precedent. În trimestrul trei din 2023, ponderea acestora a fost de 15,5 la sută.

Per total, Ucraina a deţinut cea mai mare pondere ca origine şi destinaţie a mărfurilor transportate în perioada ianuarie - septembrie, cu un nivel de 8,820 milioane de tone.

Mărfurile pentru care au fost înregistrate cele mai însemnate cantităţi în transportul internaţional pe căi navigabile interioare în primele nouă luni au fost produse agricole, din vânătoare şi silvicultură, peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 44 la sută în primele nouă luni şi de 48,6 la sută în trimestrul trei.

În transportul naţional pe căi navigabile interioare au fost înregistrate cu preponderenţă produse agricole, din vânătoare şi silvicultură, peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 50,6 la sută, respectiv, de 63,4 la sută.

Spre comparație, mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat, în primele nouă luni din an, 49,215 milioane de tone, iar în trimestrul al treilea au fost înregistrate 18,581 milioane de tone.

Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate maritimă în primele nouă luni au fost Constanţa, cu o pondere de 96,9 la sută, şi Galaţi, cu o pondere de 2,3 la sută. În cursul trimestrului trei din 2023, ponderile cele mai însemnate au fost înregistrate de Constanţa, cu 97,5 la sută, şi Galaţi, cu 1,7 la sută. A fost transportat cu preponderenţă tipul de încărcătură vrac solid, care a însumat 29,433 milioane tone la nivelul perioadei ianuarie - septembrie 2023 şi 11,788 milioane tone în trimestrul trei.

În primele nouă luni, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au fost înregistrate în relaţie cu Turcia (7,231 milioane de tone) şi Egipt (3,200 milioane de tone). Dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spania (3,293 milioane de tone) şi Grecia (1,463 milioane de tone) au înregistrat cele mai mari volume de mărfuri transportate. În ceea ce priveşte trimestrul trei, ponderile cele mai semnificative au fost deţinute de Turcia (1,933 milioane tone) şi Egipt (772.000 de tone), iar dintre statele Uniunii Europene, Spania (1,529 milioane de tone).

Citit 1601 ori Ultima modificare Joi, 14 Decembrie 2023 11:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.