În ultimele zile au apărut mai multe informaţii legate de faptul că ArcelorMittal Galaţi ar avea dificultăţi în alimentarea cu materie primă primită pe calea ferată cu ecartament larg (din fosta URSS).
Acesta au fost însă dezminţite de către oficialii companiei, care susţin că neînţelegerea a apărut după ce, pe platforma de la Galaţi, s-au impus lucrări de reparaţie la Culbutorul 4, acolo unde se descarcă vagoanele venite pe linia ferată cu astfel de ecartament.
Discuţiile au plecat de la un articol apărut în Ucraina şi preluat de către o agenţie românească de ştiri, articol în care autorul susţinea că există informaţii potrivit cărora căile ferate ruseşti ar fi limitat traficul furnizorului de materie primă al ArcelorMittal Galaţi pe anumite linii. Aceste lucruri au fost categoric respinse de către purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi.
„Nu ne confruntăm cu dificultăţi în alimentarea cu materie primă adusă pe fluxul de calea ferată cu ecartament lat, tip C.S.I. De fapt, Culbutorul 4 de la unitatea noastră - echipament care descarcă vagoanele prin răsturnare - este oprit temporar pentru lucrări de mentenanţă. Combinatul a solicitat companiei de transport feroviar din Rusia să întrerupă temporar aducerea de materie primă prin acest flux. Transportul şi descărcarea peletelor şi minereului vor fi reluate imediat ce reparaţiile vor fi încheiate”, a susţinut Dorian Dumitrescu.
Acesta a explicat faptul că, cel mai probabil, solicitarea de întrerupere temporară a furnizării materiei prime a fost interpretată eronat.