Lobby pentru Dunăre

Lobby pentru Dunăre
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Galaţiul pentamodal: suntem singurul oraş european care beneficiază de cinci mijloace diferite de transport * E un avantaj încă nefolosit de noi, dar austriecii ne mai dau o şansă

Ce legătură există între Austria de Sus şi Dunărea de Jos? Deocamdată niciuna, dar situaţia se poate schimba foarte curând, aducând avantaje aproape nesperate pentru Portul Galaţi.

Sediul Metaltrade International Galaţi din incinta companiei Port Bazinul Nou a găzduit, ieri, cel de-al doilea workshop româno-austriac din cadrul proiectului KoLeg, care are ca obiectiv realizarea unei linii de transport combinat de mărfuri între Portul Enns din Austria şi Portul Galaţi. Practic, acum se pun bazele unei cooperări pe scară largă între cele două porturi, care va avea ca rezultat stabilirea unei legături pe apă, via Galaţi, între vestul Europei, pe de o parte, şi bazinele Mării Negre, Mării Caspice, spaţiul fostei Uniuni Sovietice şi Orientul Mijlociu, pe de altă parte.

"Este şansa Galaţiului"

De ce este Galaţiul atât de important pentru acest proiect? Simplu: pentru că este singurul centru logistic din Europa care dispune de un sistem pentamodal de transport: rutier, pe apă (fluvial şi maritim) şi pe calea ferată (normală şi largă), aceasta din urmă fiind „biletul de intrare” către toate ţările ex-sovietice. Este un avantaj încă nefolosit – consideră Alexandru Capatu, reprezentant al NAVROM SA / AG, moderatorul întâlnirii de ieri.

„Este şansa Galaţiului să-şi folosească din plin calităţile de port de tranzit, sau spaţiile de depozitare. Pentru austrieci, Portul Galaţi este foarte interesant. Este pentamodal, adică este singurul centru logistic din Europa care se bucură de cinci mijloace de transport: nave maritime, nave fluviale, cale ferată largă, cale ferată normală şi şosea.

Landul Austria de Sus, în care este situat portul Enns, este o zonă puternic industrializată, având mai multe locuri de muncă decât populaţie(!).Fiindcă ei cred că bazinul Mării Negre, al Mării Caspice, regiunea Caucaz şi Orientul Mijlociu au un foarte mare viitor în dezvoltare, s-au gândit că portul Galaţi poate fi folosit ca placă turnantă (port de tranzit), atât pentru mărfurile pe care le importă, cât şi pentru cele care le exportă".

Să ne folosim atuurile

"Ca să vă faceţi o idee, aflaţi că 62 la sută din exporturile Austriei trec pe la ei. În acest moment, transportul către întreg spaţiul fostei Uniuni Sovietice se face pe cale ferată, prin nordul Ungariei. Dar logistica nu e bine pusă la punct. Acest proiect, pe care portul Enns îl desfăşoară în parteneriat cu Metaltrade Internaţional şi APDM Galaţi, este o şansă ca să facem lobby pentru Dunăre, pentru Galaţi şi pentru toate porturile Dunării fluviale şi maritime. Pentru că nu este logic ca un container din portul Enns pentru Istanbul să meargă încă prin portul Rotterdam, sau prin Hamburg. Iată de ce este şansa Galaţiului să-şi folosească atuurile de port de tranzit, dar pentru asta şi Dunărea trebuie să «funcţioneze» bine, nu aşa cum, din păcate, a făcut-o în august şi septembrie anul acesta”, ne-a declarat Alexandru Capatu.

Ideea acestei colaborări între porturile Enns şi Galaţi s-a născut în 2008, iar cele două părţi speră ca proiectul KoLeg demareze la începutul anului viitor. 

Foto: Sorin Pană

Citit 2563 ori Ultima modificare Joi, 13 Octombrie 2011 13:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.