Două investiții strategice care vizează Portul Galați au ajuns pe masa Guvernului

Două investiții strategice care vizează Portul Galați au ajuns pe masa Guvernului
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

Pe agenda ședinței Guvernului României din 14 august se află două proiecte de hotărâri ce vizează reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru investiții majore din Portul Galați: „Amenajare dane RO-RO – Port Bazinul Nou” și „Platforma Multimodală Galați – Înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente și asigurarea conexiunilor lipsă pentru rețeaua centrală Rhin – Dunăre/Alpi”.  

Dane moderne pentru nave RO-RO

Proiectul „Amenajare dane RO-RO – Port Bazinul Nou Galați” are o valoare totală de 136,94 milioane de lei și a fost dezvoltat în două etape: prima, în perioada 2014-2020 - Programul Operațional Infrastructură Mare, și a doua, în intervalul 2021-2027 - Programul Transport, conform apdmgalati.ro

Obiectivul principal este atragerea de noi fluxuri de marfă în Portul Galați, creșterea eficienței exploatării infrastructurii portuare și sporirea siguranței operațiunilor. Potrivit estimărilor, investiția va aduce un plus de circa 48.000 tone de mărfuri operate anual, încă din primul an, și va reduce semnificativ timpii de încărcare/descărcare.  

Platforma multimodală – poarta de legătură cu Europa

Cel de-al doilea proiect, „Platforma Multimodală Galați”, a fost finalizat în 2024, cu o valoare de peste 108,85 milioane de lei, finanțată din fonduri europene și implementată de Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, potrivit unui articol „Viața Liberă” ((https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/222712-s-au-finalizat-lucrarile-la-racordul-rutier-si-feroviar-din-portul-galati-foto). Această investiție creează premisele dezvoltării transportului intermodal în România, facilitând transferul mărfurilor între transportul naval, rutier și feroviar. Terminalul intermodal, cu o capacitate de 150.000 TEU/an, este pregătit să deservească un lanț logistic bi-modal între Europa Centrală și Turcia, cu extensii maritime spre țările riverane Mării Negre. De asemenea, el conectează România la Coridorul Rin-Dunăre, legând portul de rețele logistice din Ungaria, Austria, Germania și Olanda.  

Beneficiul reaprobării indicatorilor

Reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru aceste două proiecte înseamnă adaptarea lor la realitățile economice și tehnice actuale – fie din cauza evoluției prețurilor materialelor și manoperei, fie a îmbunătățirii soluțiilor de execuție. Această etapă asigură continuarea și finalizarea investițiilor fără blocaje administrative, menținerea finanțării europene și implementarea lor conform standardelor și nevoilor actuale ale pieței de transport.

Pașii de aprobare

Cele două proiecte se află, în prezent, la etapa de proiect de hotărâre de guvern, urmând ca după aprobarea lor în ședință, să fie contrasemnate de miniștrii responsabili și transmise prim-ministrului pentru semnare. După publicarea în Monitorul Oficial, noii indicatori vor deveni oficiali, iar implementarea va putea continua conform noilor parametri.

Citit 7079 ori Ultima modificare Marți, 16 Septembrie 2025 22:59

10 comentarii

  • postat de Fraier de Galati
    Sâmbătă, 16 August 2025 01:52
    86.120.239.***
    "Felicitări" acelorași "membrii" ai echipelor de proiect in fruntea note cu mai marea supremă . Prietenii și prietenele știu despre cine, ce, de ce ...
    1
    0
  • postat de IULIAN
    Vineri, 15 August 2025 16:09
    89.137.30.***
    Era bine dacă venea Marina Voica în minijup.
    0
    1
  • postat de George
    Vineri, 15 August 2025 15:23
    128.127.118.***
    Activitatea in porturile galatene este aproape zero. Portul mineralier zero. Portul docuri, o nava pe saptamana. Bazinul nou - fier vechi.
    Bani cheltuiti aiurea.
    1
    6
  • postat de cetatean
    Vineri, 15 August 2025 07:21
    5.13.139.***
    Strategie, tovarasi, strategie! spunea altadata Squealer. Si noi trebuia sa-l credem, sa platim si sa vedem cum nu se intampla nimic.
    0
    6
  • postat de Iancu Jianul
    Vineri, 15 August 2025 01:21
    5.13.189.***
    Costurile vietii minimale decente se apropie de 4500-5000 de Ron! Asa cum unui politist local ii dati 7200+ de Ron cu toate sporurile... asa trebuie si privatul sa aibe MACAR 5000! LA STAT SE POATE!
    1
    9
  • postat de T
    Vineri, 15 August 2025 00:34
    92.17.212.***
    Treziti-va, nu mai sunt bani nici macar pentru investitiile incepute deja, daramite pentru noi investitii! Luati-va gandul pentru cativa ani cel putin de-acum inainte... S-a terminat petrecerea!
    0
    6
  • postat de IULIAN
    Joi, 14 August 2025 23:50
    89.137.30.***
    A murit Găvăneanu? nu,a murit Combinatul care nu are „nici o legătură cu MetalTrade”..Port-Docuri pe vremea Bâlbâitului.Firme de genuț ăsta au căpușat economia naționala.Ptinde orbul,scoate-i ochii.
    0
    9
  • postat de Terente...din Galati
    Joi, 14 August 2025 22:10
    89.136.6.***
    Iar incalziti o ciorba sleita? Ati ratat-o de jdemii de ori. Nu exista interes privat. Nu va exista nimic la malul Dunarii.Galatiul nu vinde si nici nu cumpara marfa de volum ;Combinatul e mort!
    0
    10
  • Joi, 14 August 2025 21:30
    86.120.250.***
    De la operaționalizarea pistei de biciclete spre Gârboavele e timpul să se joace în liga superioară. Am dat acordul de tranzit pe Bâstroe, adio transport pe Dunăre!
    1
    9
  • postat de paloma
    Joi, 14 August 2025 21:10
    86.124.202.***
    Asa si cotele apei Dunarii din ultimii ani ce va spune ?
    1
    9

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.