Piaţa auto - Cu „Rabla” la start

Piaţa auto  - Cu „Rabla” la start
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Delearii auto gălăţeni mizează pe vânzări de aproape o mie de autoturisme prin programul de reînnoire a parcului auto * Tichetul magic pentru un autoturism casat rămâne la valoarea de 3.800 lei * Segmentul autoturismelor de clasă medie, câştigător net *

Dealerii gălăţeni de pe piaţa auto se pregătesc să ia startul în programul „Rabla” 2012. În acest an, la nivel naţional au fost alocate în total fonduri de 114 milioane de lei, cu un sfert mai puţin ca anul trecut. Valoarea voucherului va fi tot de 3.800 lei şi, după experienţa anilor trecuţi, dealerii pot spera la aproximativ 10.000 de maşini noi vândute prin programul de reînnoire a parcului auto.

La Galaţi, în 2011, au fost casate 3.760 de autoturisme, din care peste 3.600 după debutul programului „Rabla”, conform datelor furnizate de Serviciul Înmatriculări. Toţi dealerii pe care i-am contactat au relatat că la aproape toate achiziţiile de maşini noi s-au folosit câte trei tichete „Rabla”, maximul permis de lege.

Pe de altă parte, din datele pieţei auto reiese că nu s-au achiziţionat, folosind vouchere „Rabla”, mai mult de 900 de maşini noi la dealerii gălăţeni, fiind astfel de presupus că circa 25 la sută din voucherele obţinute de gălăţeni fie s-au îndreptat spre dealeri brăileni, fie au fost tranzacţionate în alte judeţe. Pentru acest an, delearii speră să atingă măcar vânzările de anul trecut, iar unii şi-au adaptat strategia de vânzări la trendul de pe piaţă, sperând chiar la vânzări mai mari.

Tichetele au mers majoritar pe clasa medie

Deşi ne-am aştepta ca majoritatea clienţilor care au folosit tichete „Rabla” să se îndrepte spre autoturisme de la baza gamelor, cu preţuri sub 10.000 de euro, la care economia făcută cu vouchere ar fi substanţială procentual, lucrurile nu stau chiar aşa. Cele mai multe vânzări în care s-au folosit tichete au ţintit spre maşini de peste 12.000 de euro, ba adesea binişor spre 20.000.

Tendinţa a observat-o dealerul Skoda, IVAS, înregistrând, între cele aproape 100 de bucăţi vândute cu „discount Rabla”, în special Octavia şi chiar limuzina Superb, peste „micuţa” şi mult mai ieftina Fabia. „Anul acesta mizăm pe aceleaşi cifre de vânzări la care să fie folosite tichete de casare”, ne-a declarat Oana Pălimăriu, reprezentantă a dealerului, „dar mizăm ca între cele mai vândute să intre şi noile modele: Citigo şi compacta aflată deocamdată în stadiul de concept, Mission L.”

Chiar şi dealerul Volkswagen a înregistrat aceeaşi tendinţă, de „orientare” a tichetelor spre maşini între 14 şi 17 de mii de euro preţ de variantă standard. Cele mai vândute modele cu „ajutor” în vouchere au fost Golf şi Jetta, la echipări ce le-au dus în final pe palierul 18-20 de mii de euro, după cum ne-a declarat Mirela Vîrlan, din cadrul Ada Motors, dealerul local al mărcii.

Particularităţile anului trecut, inspiraţie pe 2012

Un caz interesant este cel al dealerului local de Kia, ENA Group. După cum ne-a relatat d-na Zina Petcu, „surprinzător, 80 la sută din cei care au folosit vouchere s-au îndreptat spre Sportage.” E drept, Kia, după cum recunoaşte reprezentanta dealerului, a avut şi o „sincopă” în ofertă, lipsindu-i din gamă modele sub 10.000 de euro până târziu, în toamă, când programul era deja pe sfârşite. Trăgând învăţăminte, dealerul mizează anul acesta pe o bună coordonare cu importatorul, dar şi punctual pe modele precum Piccanto şi noile Ceed şi Rio, ca să recupereze din terenul pierdut în 2011.

Dealerul Hyunday, Autouniversal, a remarcat că i20 şi i30 au contribuit majoritar la depăşirea numărului de 80 de bucăţi vândute. Prima este atât preferata doamnelor, dar şi a familiilor cu buget mai restrâns, care îşi doresc o maşină economică de oraş, dar acceptabilă şi pentru drumuri mai lungi, în afara lui. „Geamăn” al Ceed-ului de la Kia, i30 a fost şi el preferat datorită nivelului de echipare standard superior confratelui coreean. În mod surprinzător, i10, o mini cu preţ sub 10.000 de euro, n-a fost preferată de clienţii care au folosit vouchere pentru a câştiga la preţ, întrucât piaţa locală este orientată spre maşini versatile, potrivite atât în oraşe, cât şi în afara loccalităţilor. Prin urmare, Hyunday mizează în acest an inclusiv pe Elantra, nou venita succesoare a bătrânului Accent.

Aşteptări majore au şi dealerul Volkswagen, Ada Motors, de la noul UP!, dar şi variantele mai accesibile de Tiguan. Noul dealer al Ford pentru Galaţi, SF Tex, a pierdut „trenul” tichetelor RABLA pe 2011, deoarece au preluat reprezentarea mărcii abia în noimebrie. Însă în 2012 mizează puternic pe „hit”-urile Fiesta şi noul Focus.

Dacia şi mai nou electricele, „energizare" superioară

Dealerul local Renault şi Dacia a motivat că nu poate extrage datele relevante pentru noi într-un răstimp scurt, astfel că nu avem cifre certe în ce priveşte cele două mărci, dar prin extrapolare cu procentajele la nivel naţional, se pare că în jur de 100 de Renault-uri şi peste 250 de Dacii şi-au găsit proprietari şi cu ajutorul tichetelor de discount ale Ministerului Mediului.

O altă energizare superioară se preconizează pentru sectorul verde. Cei care casează maşini vechi în vederea achiziţionării unui autoturism hibrid sau al unuia electric primesc două, respectiv patru vouchere, la o casare „subvenţia” ajungând astfel la 15.200 de lei. Din păcate, astfel de vehicule nu au făcut „valuri” între ofertele dealerilor gălăţeni. Dar, cursa pe piaţa auto rămâne deschisă, iar „Rabla” rămâne unul dintre principalele motoare ale vânzărilor.

Citit 3083 ori Ultima modificare Joi, 08 Martie 2012 20:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.