Societatea Drumuri şi Poduri, aproape de faliment. Datoriile depășesc un milion de euro

Societatea Drumuri şi Poduri, aproape de faliment. Datoriile depășesc un milion de euro
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Chiar dacă Drumuri şi Poduri, aflată în subordinea Consiliului Judeţului Galaţi, a intrat în reorganizare, şansele de revigorare ale societăţii sunt extrem de mici


În ciuda faptului că CJ a încercat, de mai multe ori, să rentabilizeze societatea, majorând capitalul social al firmei, managementul defectuos îşi spune cuvântul.  Lipsa unor contracte care să rentabilizeze societatea, dar şi zecile de creditori ce bat la uşa acesteia pot îngropa definitiv Drumuri şi Poduri.

Toamna şi falimentul

Deşi autorităţile se feresc să vorbească deschis despre starea jalnică în care a fost adusă societatea, din cauza managementului politic, şi precizează că nu se doreşte falimentarea Drumuri şi Poduri, la adunarea generală a creditorilor, care a avut loc săptămâna trecută, la sediul societăţii, într-un cadru restrâns, la finele şedinţei, s-a discutat despre posibilitatea ca societatea să intre în faliment. Acest lucru ar urma să se întâmple în această toamnă, din cauză că societatea nu poate executa lucrări, în lipsă de contracte, şi, evident, în aceste condiţii nici nu poate încasa vreun ban. Mai grav este că Drumuri şi Poduri înregistrează datorii de peste un milion de euro, adică 5,5 milioane de lei, iar la Tribunalul Galaţi figurează aproximativ 60 de creditori, care au de recuperat diverse sume de bani de la societatea falimentară. Printre aceştia se numără renumiţii constructori Tancrad şi Vega, unităţi administrativ teritoriale, o reţea de telefonie mobilă, bănci şi mai multe societăţi comerciale din Galaţi, dar şi din afara judeţului. Reprezentanta administratorului judiciar al Drumuri şi Poduri, firma Caragea CM IPURL, nu a putut confirma sau infirma informaţiile, întrucât, contactată telefonic, doamna în cauză ne-a spus că se află în concediu.

În schimb, Cornel Hamza, vicepreşedintele Consiliului Judeţului Galaţi, ne-a declarat că instituţia pe care o reprezintă „nu a luat în niciun moment în calcul să bage în faliment societatea Drumuri şi Poduri”. „În curând, va exista şi un administrator special, care va avea grijă să supervizeze activitatea administratorului judiciar. Am identificat pe cineva şi sperăm că în următoarele zile va fi numit. Avem nevoie de un om competent şi corect, pentru că ce s-a întâmplat acolo, de-a lungul timpului, este foarte grav. Vrem să redresăm societatea. Vom avea o întâlnire cu administratorul judiciar pe această temă, la care va participa şi administratorul special”, ne-a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţului.

Fostul consilier judeţean Avram Trandafir, reprezentantul Consiliului Judeţului în AGA a Drumuri şi Poduri, ne-a spus că, deocamdată, nu poate oferi informaţii cu privire la activitatea societăţii întrucât „nu mi-am luat, încă, în primire mandatul”.

Ce se va întâmpla cu angajaţii?

Chiar dacă se vorbeşte despre reduceri de personal, Cezar Năstase, directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Galaţi, ne-a spus că reprezentanţii Drumuri şi Poduri nu au anunţat, deocamdată, disponibilizări în rândul celor câteva zeci de angajaţi care mai figurează pe statul de plată. Cert este că reprezentanţii societăţii Drumuri şi Poduri se feresc să comunice pe tema reorganizării şi să ofere informaţii cu privire la soarta angajaţilor. Reamintim că, potrivit unui audit comandat de către Petru Tudorache, fost director al societăţii, Drumuri şi Poduri a înregistrat în anii 2011-2012 cele mai mari pierderi: aproximativ cinci milioane de lei. Deşi cifra de afaceri a fost în scădere abruptă, societatea nu a luat măsurile necesare pentru reducerea cheltuielilor în aceşti ani, ba mai mult, conform auditorului, toate contractele încheiate de Drumuri şi Poduri, „fără excepţie, în acea perioadă au fost subdimensionate, în sensul că cheltuielile aferente fiecărui contract în parte au depăşit întotdeauna veniturile acelui contract”. Auditorul a mai precizat, de altfel, că şefii de la Drumuri şi Poduri nu s-au preocupat de contractarea unor lucrări profitabile pentru societate şi nu a existat o preocupare pentru încasarea la timp a creanţelor.

Citit 2986 ori Ultima modificare Miercuri, 14 August 2013 10:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.