ANALIZĂ/ De cinci ori mai mulţi gălăţeni şi-au cumpărat maşină nouă, în luna august

ANALIZĂ/ De cinci ori mai mulţi gălăţeni şi-au cumpărat maşină nouă, în luna august
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Cel mai bine, pe piaţă, merge noua generaţie de la Dacia N-a crescut substanţial puterea de cumpărare a gălăţeanului, ba chiar poată că a mai scăzut pe alocuri, aşa că nu a întinerit cine ştie ce parcul auto judeţean, la început de toamnă. Totuşi, maşinile noi s-au vândut mai bine în august ca în oricare altă lună din prima jumătate a acestui an. Nu pentru că marile brand-uri străine ar fi ieftinit şi nu pentru că ar fi intervenit statul român cu vreun sprijin mai motivant pentru întinerirea parcului auto, ci pentru că Dacia a scos modele noi, care au încântat zeci de gălăţeni ce şi-au pus pielea-n băţ, luând leasing sau au dus mâna la portofel şi au plătit maşinile cu bani cash. Oricum ar fi, faţă de o medie de puţin peste zece maşini noi înmatriculate în Galaţi pe lună, în august s-au înmatriculat nu mai puţin de 51 de astfel de autovehicule. Iată evidenţa, pe mărci şi număr de unităţi: Dacia (36), Fiat (2), Mercedes (3), Opel (3), Renault (1), Toyota (1), Ford (1), Citroen (1), Chrysler (1), Mazda (1) şi BMW (1).

De trei ori mai multe Dacii

Dacă din ianuarie până în iulie, inclusiv, Dacia n-a vândut mai mult de zece maşini pe lună în judeţul nostru, în august gălăţenii au cumpărat 32 de Loganuri noi, două Dustere şi un Sandero. Preţul celui mai vândut model, noul Logan, începe de la circa 6.790 de euro, cu tot cu TVA. Sandero, de asemenea un model popular, costă de la 6.900 de euro în sus, iar preţul pentru un Duster începe de la 11.250 de euro.

Autoutilitarele, pentru cine are nevoie

S-a mai înmatriculat în cursul lunii trecute şi o autoutilitară Fiat Panda nouă, care pleacă de la 10.000 de euro, iar un alt gălăţean şi-a cumpărat un Renault Trafic, al cărui preţ cu discount începe de la peste 15.000 de euro. Mercedesul Vito 116, înmatriculată în august, costă de la 27.000 de euro în sus, cu TVA. De cele mai multe ori, autoutilitarele cu preţuri care sar de 15.000 de euro sunt noi pentru că puţini sunt cei care-şi permit să le plătească altfel decât în leasing.

Mai ieftin sau de lux

N-o duce deloc prost gălăţeanul care a dat circa 40.000 de euro pe un BMW Xdrive 320D, la fel cum nu s-au zgârcit la bani nici cei care şi-au cumpărat Mercedes: un GL 350 Bluetec de peste 75.000 de euro cu TVA şi un ML 350, mai mic decât GL, dar care tot costă peste 50.000 de euro într-o variantă de echipare superioară.

Cine n-a avut chiar atât de mulţi bani, dar a vrut totuşi maşină nemţească, s-a mulţumit cu Opel (Corsa, la puţin peste 10.000 de euro, şi Isignia, de peste 20.000 de euro) şi Volkswagen, de circa 20.000 de euro.

Citit 2341 ori Ultima modificare Duminică, 22 Septembrie 2013 17:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.