MASTER PLANUL PE TRANSPORTURI/ Galaţiul rămâne IZOLAT. Nicio AUTOSTRADĂ nu va ajunge la noi

MASTER PLANUL PE TRANSPORTURI/ Galaţiul rămâne IZOLAT. Nicio AUTOSTRADĂ nu va ajunge la noi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Guvernul a prezentat drumurile de 30 de miliarde de euro pe care le va face cu o sumă de zece ori mai mică


Până în anul 2030, România ar urma să construiască 725 de kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde de euro, inclusiv TVA. Aceasta este infrastructura „pe hârtie” prezentată de premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

"În acest moment, avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. În 2016, cu siguranţă finalizăm şi vom putea circula pe Sibiu - Nădlac, pe Cluj - Borş, cu o excepţie între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj - Târgu Mureş, Târgu Mureş - Făgăraş, Sibiu - Făgăraş, Făgăraş - Braşov, în situaţia în care vom fi extraordinari de activi, iar dacă nu, în 2017. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016", a declarat Ioan Rus, într-o conferinţă de presă în cadrul căreia au fost prezentate unele din obiectivele Master Planului pe Transporturi.

Referindu-se la deschiderile programate în acest an, ministrul a enumerat lotul 2 de la Nădlac - Arad (16,6 km), lotul 2 Timişoara - Lugoj (25,7 kilometri), Gilău - Nădăşelu (8,7 kilometri) şi 4,9 kilometri pe autostrada Bucureşti - Ploieşti.

După cum se observă, în ciuda promisiunilor de tot felul de revizuire a planurilor de infrastructură, Moldova rămâne în continuare fără autostradă, în ciuda faptului că, pentru zone precum Galaţiul, asta echivalează cu o condamnare la subdezvoltare. La schimb, se promite realizarea unor drumuri expres (subiect asupra căruia vom reveni într-o ediţie viitoare - n.r.), trecându-se însă cu vederea că, de facto, acestea sunt proiecte care au şanse mici de a prinde o finanţare. Asta şi din cauză că, „pe hârtie”, guvernul pune pe masă o infrastructură ale cărei costuri sunt de 28,6 miliarde de euro, iar pentru acest tip de proiecte finanţarea europeană este, în exerciţiul bugetar 2014-2020, de doar 3,3 miliarde de euro. De unde ar urma să vină restul? Potrivit ministrului Transporturilor, în jur de 4 miliarde de euro ar urma să vină din acciza la combustibil, rovinietă, concesiuni, parteneriate public-privat etc, iar restul de vreo 20 miliarde de euro din credite la instituţiile financiare internaţionale. "Ultima scuză este că nu avem bani", a spus ministrul, încercând să minimalizeze lipsa unor surse de finanţare certe şi susţinând că, până în prezent, principalele probleme în domeniul infrastructurii au fost "ineficienta şi lipsa structurării proiectelor".

Citeşte şi: PORTUL Galaţi va fi „resuscitat” cu 68 milioane de euro

Citit 4431 ori Ultima modificare Miercuri, 14 Ianuarie 2015 18:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.