Comerţ fără frontiere/ PÂINEA din Moldova are paşaport românesc pentru UE

Comerţ fără frontiere/ PÂINEA din Moldova are paşaport românesc pentru UE

Sursa foto: pressalert.ro
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Două ţări care vorbesc aceeaşi limbă, respiră acelaşi aer, împart aceleaşi tradiţii, dar sunt separate de o frontieră. Şi nu orice frontieră, ci chiar cea a Uniunii Europene. Având nevoie de un proces de dezvoltare intens şi continuu, Moldova trebuie să-şi depăşească limitele şi să încerce să ajungă în UE, iar România nu trebuie să uite că acasă înseamnă şi peste Prut.

Deşi o ţară mică, Moldova are un potenţial mare de dezvoltare prin fabricile sale, care au succes şi pe piaţa europeană. Un exemplu în acest sens este cea mai mare fabrică de pâine din Republica Moldova, care are deja o experienţă de 67 de ani în industria de panificaţie şi care a pătruns şi în Europa, prin România. Fabrica aduce zilnic pe mesele românilor, de mai bine de 20 de ani, peste 120 de produse de panificaţie, 50 de produse de patiserie, 80 de produse de cofetărie şi peste 20 de produse de paste făinoase. România reprezintă punctul zero de plecare şi extindere pentru fabrica din Republica Moldova. De aici produsele iau calea Europei, făcându-şi loc în cafenelele din Paris, sau pe tejghelele din Bruxelles.

1.200 de tone la export

Margareta Bolocan, manager pe export, povesteşte că, la început, piaţa românească s-a lăsat greu cucerită: “A fost nevoie de foarte multe expoziţii, degustări, concursuri pentru a ne face produsele cunoscute. Tratativele de export au durat aproape cinci ani. Abia din 2004 am început să aducem peste graniţă produsele noastre". Cu timpul, România a devenit primul şi cel mai important distribuitor al fabricii. Managerul pe export mai spune că în prezent compania moldovenească se bucură de şase distribuitori în România, care fac ca produsele să ajungă în cele mai mari centre comerciale din ţară (Carrefour, Penny Market, Auchan, Mega-Image, Profi şi Cora).
“Anul trecut, din producţia totală de 1.200 de tone destinată exportului, aproximativ 650 de tone au ajuns în România”, spune Aliona Voronov, directoarea Fabricii nr. 3 a combinatului de pâine.

Premii internaţionale pentru calitate

Cele mai căutate produse sunt covrigeii, turta dulce, biscuiţii de ovăz, biscuiţii fitness şi torturile congelate. Din România, produsele ajung în Germania, Grecia, Italia, Spania, Franţa, Portugalia, Irlanda, Israel, Marea Britanie, Norvegia, Statele Unite ale Americii, Canada şi Australia. Pentru calitatea produselor fabricate, compania a obţinut mai multe premii internaţionale: „International Gold Star for Quality”, Elveţia, Geneva, 1999, „International Platinum Star for Quality”, Spania, Madrid, 2000, „Arch of Europe for Quality and Technology Diamond Category”, Germania, Frankfurt, 2001.


CITEŞTE ŞI: Banii negri, făcuţi uşor din pâine albă! Statul prejudiciat grav din morărit şi panificaţie

Citit 2299 ori Ultima modificare Luni, 09 Martie 2015 19:29

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.