VERDICT al Comisiei Europene: MASTER PLANUL, aprobat cu POD PESTE DUNĂRE

VERDICT al Comisiei Europene: MASTER PLANUL, aprobat cu POD PESTE DUNĂRE
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

* Proiectul ar urma, în cea mai optimistă variantă, să fie început abia peste şapte ani


Comisia Europeană a aprobat varianta finală a Master Planului General de Transport, document strategic ce defineşte şi prioritizează proiectele de investiţii în infrastructura României în perioada 2015-2030. Valoarea totală a proiectelor este 43,5 miliarde de euro, însă în ce măsură acestea vor fi puse în practică depinde de capacitatea autorităţilor de a atrage surse de finanţare şi de a respecta o "clauză de reformă structurală". Aceasta din urmă presupune reforme majore în sistem, care să asigure o creştere economică solidă şi evitarea unor derapaje macroeconomice ca urmare a creşterii nesustenabile a cheltuielilor publice.

Dacă se respectă această condiţie, România va obţine, din 2017, timp de patru ani, o derogare de 0,5 la sută din PIB de la ţinta de deficit bugetar, fapt ce i-ar permite să atragă din împrumuturi externe încă 8,3 miliarde de euro pentru finanţarea proiectelor de infrastructură. Acesta este, de altfel, şi motivul pentru care Comisia Europeană şi-a manifestat dezacordul cu privire la recentele reduceri de taxe şi majorări salariale din zona bugetară, măsuri care au potenţialul de a genera un deficit bugetar care ar duce la întârzierea reformelor structurale şi, implicit, ar bloca proiectele de investiţii.

Dar chiar şi în varianta optimistă, în care autorităţile publice îşi vor face treaba, unele regiuni ale ţării vor rămâne încă mult timp vitregite în ceea ce priveşte infrastructura, în special cea rutieră. Cel mai important proiect din regiunea nostră, care priveşte direct şi Galaţiul, este cel al drumului expres Constanţa - Tulcea - Brăila, proiect în care este cuprinsă şi construirea podului peste Dunăre. Potrivit Master Planului, proiectul are o valoare de aproape 1.416 milioane de euro (cu tot cu TVA), iar în varianta optimistă lucrările ar urma să fie executate în perioada 2022-2024. În varianta pesimistă, proiectul are toate şansele să fie expediat după 2030.

Citit 8429 ori Ultima modificare Miercuri, 29 Iulie 2015 01:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.