Peste 8,7 milioane de tone marfă au tranzitat porturile de la Dunăre

Peste 8,7 milioane de tone marfă au tranzitat porturile de la Dunăre
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Traficul de mărfuri prin porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea, gestionate de APDM Galaţi, a fost anul trecut de peste 8,7 milioane de tone, din care 7,1 milioane de tone trafic fluvial şi 1,6 milioane de tone trafic maritim, potrivit datelor centralizate la nivelul instituţiei.

Cantitatea de marfă tranzitată în 2016 prin porturile APDM Galaţi a fost, per total, cu 4 la sută mai mică faţă de anul precedent, însă nu toate porturile au urmat acelaşi trend. „În zona portului Galaţi, traficul de mărfuri a crescut cu 3,5 la sută, în special ca urmare a creşterii înregistrate la Romportmet, ce deserveşte ArcelorMittal Galaţi. Dar creşteri, deşi nu la acelaşi nivel din punct de vedere cantitativ, am avut şi în Port Bazinul Nou şi Port Docuri. Pe de altă parte, au fost probleme în porturile din Tulcea şi Brăila, unde s-a realizat doar 85 la sută, respectiv, 94 la sută, din traficul preconizat”, a declarat, pentru „Viaţa liberă”, directorul general al APDM Galaţi, Luigi Ciubrei.

Pe zona Tulcea a scăzut foarte mult nivelul de operare a produselor de carieră, în general din cauză că nu s-au mai derulat mari proiecte de investiţii, precum cele din domeniul infrastructurii. Scăderea cererii de piatră a dus, implicit, şi la scăderea traficului prin porturile din Tulcea.

În Portul Brăila s-au făcut resimţite mai mult efectele condiţiile hidrologice nefavorabile, în perioada secetoasă. Din cauza cotelor mici ale Dunării, o parte din traficul fluvial s-a mutat pe rutier sau feroviar, iar acest lucru a dus la diminuarea activităţii portuare.

Chiar dacă, în total, traficul a crescut în Portul Galaţi, s-au înregistrat o serie de fluctuaţii pe diferite tipuri de mărfuri. Un element de noutate a fost derularea, prin Port Bazinul Nou, a unor transporturi de îngrăşăminte chimice, din Georgia. De asemenea, dacă în alţi ani fierul vechi era în „topul” principalelor mărfuri tranzitate prin porturile gălăţene, tranzacţiile de acest fel au fost aproape sistate, ca urmare a scăderii preţurilor pe piaţa internaţională.

Pentru 2017, conducerea APDM Galaţi mizează pe o creştere a traficului de mărfuri cu unul, două procente comparativ cu 2015, adică cinci, şase procente în plus faţă de 2016, în special generată de operaţiunile de import-export ale combinatului siderurgic.

Citit 2476 ori Ultima modificare Duminică, 22 Ianuarie 2017 16:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.