Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Traficul de mărfuri realizat prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea gestionate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a fost, în primul semestru al acestui an, de 3,44 milioane de tone, în scădere cu aproximativ 18 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Potrivit conducerii APDM Galaţi, raportările privind circulaţia mărfurilor corespunzătoare primei jumătăţi a lui 2017 sunt influenţate în sens negativ de rezultatele înregistrate la începutul anului. "Traficul a mai scăzut comparativ cu anul trecut, pentru că am avut probleme în ianuarie - februarie, când a fost perioada de gheaţă. Pe de altă parte, în ultimul timp, traficul a început să-şi revină, pe fondul creşterii în perioada de vară a traficului de cereale, mai ales că, în acest an, se pare că va fi şi o recoltă destul de bună. În aceste condiţii, cred că porturile vor recupera diferenţa în perioada iulie-august - deja începe să se simtă acest lucru (vineri erau operate la Galaţi 12.000 de tone de grâu, iar la Brăila 8.000 de tone de grâu şi 3.000 de tone de lucernă - n.r.) - iar la finalul lui 2017 vom avea cam aceleaşi rezultate ca şi anul trecut”, ne-a explicat directorul general al APDM Galaţi, Luigi Ciubrei.

Ca distribuţie a transporturilor, prin porturile din Galaţi s-a înregistrat în primele şase luni ale acestui an un trafic de 1,99 milioane tone marfă, faţă de 2,08 milioane tone marfă în aceeaşi perioadă a anului trecut. Prin portul Brăila au trecut în primul semestru din 2016 doar 559.689 tone marfă, sensibil mai puţin faţă de cele 956.458 tone marfă înregistrate în aceeaşi perioadă din 2016. Prin portul Tulcea, traficul în prima jumătate a acestui an a fost de 896.267 tone, faţă de 1,16 milioane tone marfă în aceeaşi perioadă a anului trecut. "Ca structură a mărfurilor tranzitate, se observă o tendinţă de specializare a portului Brăila pe cereale, animale vii, furaje şi îngrăşăminte chimice, în timp ce portul Galaţi merge mai mult pe laminate, fier vechi, minereu şi alte materiale specifice combinatului siderurgic ArcelorMittal. În portul Tulcea, traficul de mărfuri este generat în special de minereul pentru combinatul Alum Tulcea, precum şi produse de cariere şi balastieră. Acestea din urmă merg, însă, mai slăbuţ, pentru că nu prea sunt investiţii în zona de construcţii", a precizat directorul APDM Galaţi.

Conform proiecţiilor Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, până la sfârşitul lui 2017 ar trebui să se înregistreze un trafic de 6,51 milioane de tone marfă, în condiţiile în care, în 2016, s-a înregistrat un trafic de 6,5 milioane de tone marfă.

Citit 916 ori Ultima modificare Duminică, 16 Iulie 2017 18:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.