Ne rămâne doar mersul pe jos...

Evaluaţi acest articol
(27 voturi)
8 comentarii

După ce firmele de maxi-taxi au fost scoase de pe piaţă, transportul de persoane din municipiul Galaţi a fost monopolizat de Transurb, firmă aflată în subordinea Consiliului Local. Cum Transurb a rămas unicul operator care are voie să efectueze transport public de persoane, excepţie făcând firmele de taximetrie, regulile par să nu mai existe, spre disperarea gălăţenilor nevoiţi să suporte ceea ce li se oferă.

Astfel, oamenii sunt nevoiţi să circule cu autobuze foarte vechi, pline de rugină, unele fiind la un pas să se dezmembreze sau să ia foc, iar pentru asta mai plătesc şi bilet. Autorităţile par să se chinuie să schimbe situaţia prin achiziţionarea unor autobuze noi, doar că totul rămâne la stadiul de dorinţă. Exact de doi ani de zile se tot vorbeşte despre cumpărarea a 20 de minibuze şi 50 de autobuze medii noi, dar parcul auto a rămas acelaşi. Dorinţele s-au mai schimbat între timp, la fel şi modelele celor 50 de autobuze, care acum ar trebui să fie „autobuze electrice hibrid”, doar că sunt invizibile. Speranţele erau mai mari în cazul celor 20 de minibuze, pentru care s-a organizat şi o licitaţie, la care, ce să vezi, nu s-a înscris nimeni, aşa că aleşii locali trebuie să mărească bugetul pentru achiziţionarea lor. Buget deloc de neglijat.

În aceste condiţii, parcul auto rămâne acelaşi şi gălăţenii plătesc abonamente şi bilete pentru a circula cu nişte relicve, care riscă oricând să ia foc. Şi, dacă tot veni vorba despre abonamente, trebuie precizat că şi la achiziţionarea acestora există reguli care încalcă bunul-simţ. Pe scurt, pensionarii au dreptul la abonamente pe două linii de transport în comun, la preţul de 12,5 lei, în timp ce elevii au parte de abonament doar pe o singură linie. Pe scurt, dacă elevul trebuie să schimbe două mijloace de transport în comun pentru a ajunge la şcoală, este nevoit să scoată din buzunar 50 de lei pentru a plăti un abonament suplimentar.

Indiferent câţi bani plătesc pentru abonamente sau pe bilete, pensionari, elevi sau salariaţi, stau oricum în aceleaşi staţii şi aşteaptă, mult şi bine, autobuzele, care, uneori, uită să mai vină. Dar, aşa se întâmplă când nu există concurenţă şi ai de ales doar dintre autobuzul care întârzie şi mersul pe jos.

Citit 1590 ori Ultima modificare Joi, 28 Martie 2019 17:44

8 comentarii

  • postat de chiar nu mai putem progresa in nimic? vrem doar putregaiul trecutului? Vineri, 29 Martie 2019 17:12 90.95.115.*** Link la comentariu
    2
    9

    afacerea cu maxi-taxi a fost URIASA in galati. s-au facut bani GREI, pe evaziune fiscala in primul rind, pe nesocotit legile muncii, a sigurantei in circulatie, etc.....toata lumea stie cascarabetele alea cu toti martorii aprinsi in bord, cu soferi ce conduceau cu coatele, cu bilete aruncate cind stiau ei ca sint ceva controale " la vrajeala". beneficiarii acestor sume colosale de bani au fost oameni influenti din oras, din politica, organisme ale statului. acum e normal ca ei sa-si doreasca o intoarcere la izvorul nesecat de bani ca doar acum e vremea nesocotirilor legilor de cei puternici, bogati si politicieni mincinosi si corupti..... nici nu ma mira ca multi pasageri ce stateau ca sardelele intre bancile murdare si ascultau discutiile telefonice ale soferului ce se injura cu un coleg ca-i ia "smintina" acum sint nostalgici. la noi oamenii nu au pretentii de civilizatie, de normalitate europeana. ei sint doar niste pioni in jocul de imbogatire a unora.... multi galateni nu folosesc sapunul prea des, pasta de dinti e otravitoare, deodorantele si gelurile impotriva mirosului de transpiratie sint niste timpenii. in schimb sint niste buni votanti pentru aia care "le dau". asa ca nu ma mira ca exista nostalgici calatori cu maxi-taxi..... ce nu inteleg eu este de ce in orice articol din V.L ce trateaza problema TRANSURB trebuie sa apara obligatoriu si o referire la FOSTELE maxi-taxi. ori asta-i cheia obtinerii de comentarii si reiting pe articol ori V.L, agent economic privat, vrea sa introduca o linie de maxi-taxi pe strazile galatene.

    Raportează
  • postat de Alexuz Vineri, 29 Martie 2019 14:50 5.2.205.*** Link la comentariu
    0
    7

    Eu am vandut masina si am trecut la bicicleta. Frumos, elegant si cu banii in buzunar.
    Trebuie educati meltenii din trafic putin dar per total sunt foarte linistit.

    Raportează
  • postat de Mihaela Epure Vineri, 29 Martie 2019 09:30 5.13.153.*** Link la comentariu
    3
    20

    Nu cred că are autoarea articolului tendințe piromane. Circul cu numărul 17, deși este un traseu cu frecvență rară, deoarece numărul 28, care circulă mult mai des este imposibil. Oprește în stație, iar călătorii nu au cum să facă loc celor care vor să urce. Practic, în unele stații oprește și nu urcă nimeni, pentru că nu e loc. Nu spun cum se stă înăuntru, cum unele autobuze (cumpărate, probabil din țări cu clima mai rece) au doar câte două ferestre pe fiecare parte, iar vara este irespirabil. Nu spun despre structura interioară atât de eterogenă, unele cu trei uși, altele cu doar două, unele cu bare de susținere, altele cu ”agățători” la care eu, o persoană minionă, nu ajung. Ieri însă, deși mă grăbeam, a trebuit să cobor cu două stații mai devreme. Pentru că mirosul de motorină arsă și noxele din autobuz m-au făcut să nu mai pot respira. Și nu am fost singura. Cei de la Transurb (șoferii, vânzătoarele de bilete) spun că pe traseul 17 sunt cele mai vechi autobuze, care se strică des (prin urmare, stai și le aștepți degeaba în stație, iar ele circula la distanță de 40 de minute, interval deloc neglijabil, dacă vrei să ajungi din Bariera Traian în Cartier Cantemir, de exemplu!) și emit noxe, în interior, puternice.
    Spuneați de poluarea microbuzelor? Păi care o fi diferența? Dacă un autobuz din ăsta poluează cât trei microbuze vechi, atunci suntem chit. Doar că la alea nu așteptai 40 de minute în stație ca, eventual, cel puțin uneori, să nu vină.
    Iar eu nu sunt nici pensionar, nici în vârstă, nici elev, nici cârcotaș. Încerc doar să văd lucrurile obiectiv.
    Aaa, și încă ceva: toate autoturismele astea, care au umplut străzile de când s-a scos taxa auto, toate vechi și cu norme de poluare la fel de ”actuale” ca autobuzele second-hand, nu poluează?

    Raportează
  • postat de HAHAHA Vineri, 29 Martie 2019 08:56 194.105.20.*** Link la comentariu
    5
    17

    Vio, poate ca partial ai dreptate, dar cine a impiedicat administratia sa impuna reguli stricte pentru tot transportul public ??!! NU, mai simplu a fost sa desfinteze CONCURENTA si sa ne aflam in situatia dezastruasa de acum !!! Sa nu ne plangem : avem ce am ALES !!!!

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Vineri, 29 Martie 2019 07:50 188.24.251.*** Link la comentariu
    2
    14

    Singurele atuuri erau rapiditatea si frecventa maxi-taxi! Mergea preluata ideea si infiintarea in parallel cu bus-urile a unor dubite taxi... cum am vazut in tarile civilizate! Un pret similar cu Bus-ul... si cand ai o urgenta urcai in el.
    Daca ar intra DNA in toate firmele si capusele de stat.. crd ca 90% din angajati ar da cu subsemnatul! Nu-I controleaza nimeni, nu-I trage de urechi... de asta e praff tot!
    Ca si individual asta manager a orasului, incepe dezbatere publica, ce vor galatenii! Dar viziunea ta unde e nene? Pe bancile de sky?

    Se fura ca-n condru! Care codru!???

    Raportează
  • postat de Perion Vineri, 29 Martie 2019 06:39 5.13.166.*** Link la comentariu
    15
    10

    Pai a uitat de cosmarul Maxi -Taxi , acei cu slapi si pantaloni scurti , fumand in masina ,vorbind la telefon in timp ce conduceau s-au certindu-se intre ei ca la usa cortului pentru calatori gonind ca nebunii care ajunge primul in statie , poate Doamna a-ti uitat cate carti de munca au fost neplatite catre angajat si nimic catre stat , cum se numeste asta ?Bagarea unui operator privat cu autobuze inseamna de partea cealalta mai multi viitori someri la Transurb , asta doriti?

    Raportează
  • postat de Spre comunism, in zbor Vineri, 29 Martie 2019 05:27 89.137.224.*** Link la comentariu
    4
    21

    Nu doar ca astepti in statii ore intregi autozuzele comuniste, dar te mai si imbulzesti in ele ori ai de a face cu toti nespalatii si cersetorii fara bilet care au aceleasi drepturi c tine, ca pe timpul lui Ceausescu, in urma cu 30 de ani.

    Raportează
  • postat de vio Vineri, 29 Martie 2019 00:59 90.95.50.*** Link la comentariu
    32
    25

    Si Teodora tu ce faci.. profiti de degringolada lor si faci apologia acelui transport cu maxi-taxi, dement si poluant care atinsese cote indecente? Ti se pare ca erau atat de curate, conditiile erau asa de civilizate? Transportul acela cu plata direct in mana soferului? Aici s-a ajuns.. uita-te la orasul asta, toate sunt la fel, transportul, curatenia, civilizatia.. N-are cum una din ele sa treaca inainte, un oras se poate dezvolta doar coerent. (si te rog fii prudenta, cred ca ai niste tendinte piromane) (...) ai reusit sa-mi amintesti de cosmarul maxi-taxi.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.