Citeam acum câteva zile despre o profesoară care a fost blamată pentru că a ascultat o elevă când aceasta era nepregătită. Fata venise la școală fără să știe o iotă din ceea ce avea de spus la clasă, iar profesoara a avut "tupeul" să o ridice în picioare și să o întrebe titlul lecției.
Pentru acest lucru, profa a avut de dat explicații internauților, care au acuzat-o că a stresat-o pe "biata" fată, care nici nu deschisese cartea ca să citească lecția. Și cum ar fi putut s-o facă când tik-tok-ul o ispitea, când Facebook-ul o îmbia cu amintiri și când colegele de pe grupul clasei din care făcea parte postau ultima modă în materie de coafură și machiaj? Și cum, pe rețelele de socializare, timpul trece foarte repede, biata elevă s-a trezit în bancă, în sala de clasă, fără a avea habar ce caută acolo și ce oră are!
Trist este că, în anul de graţie 2023, școala nu mai are nicio valoare, iar instituția de învățământ a devenit loc de promenadă și de etalare a adidașilor cu talpă înaltă sau a bigmenurilor de ultimă generație. Tot pe holurile școlilor se fac și găștile de adolescente care discută despre cât de demodat sunt îmbrăcate profesoarele sau le blamează că nu știu cum să posteze un selfie care să le umple căsuța de notificări cu like-uri.
Pe cine mai interesează ce ar avea de spus profa de română, de exemplu, despre valorile limbii române sau despre poeții noștri naționali, care, în lipsa rețelelor de socializare și a internetului, îşi scriau versurile cu creionul pe hârtie?
A fi profesor astăzi, în "România educată", este un adevărat test de curaj. Drumul lung și dificil pe care trebuie să-l parcurgă o persoană până ajunge la catedră durează ani buni. Și dacă respectivul aspirant la titlul de profesor nu este suficient umilit pe acest drum inițiatic, sigur va fi umilit la catedră de vreun elev certat cu bunul-simţ, dar bine pus la punct cu tot ce se întâmplă pe internet, sau de părintele vreunei domnișoare care uită frecvent să deschidă cartea, dar nu uită niciodată să-l acuze pe cadrul didactic de "stres emoțional" atunci când este pusă să răspundă la lecție.