După 20 de ani, tot se moare pe șosele

După 20 de ani, tot se moare pe șosele
Evaluaţi acest articol
(27 voturi)

La începutul anilor 2000, mergeam des prin zona Independența - Piscu și îmi amintesc încordarea șoferilor când intram pe o porțiune a șoselei, supranumită curba morții

Nu este greu de ghicit de ce, nu? Acolo aveau loc foarte multe accidente de circulație, majoritatea mortale. Da, erau de multe ori de vină unii dintre conducătorii auto, fiindcă tăiau curba cu viteză mare, nerespectând nici măcar legea bunului-simț, d-apoi pe cea a circulației pe drumurile publice. La vremea respectivă, viteză mare însemna probabil în jur de 100 de km la oră, fiindcă nici mașinile noi și performante nu erau atât de multe. Acum, viteza mare înregistrată în cazul unora dintre accidentele mortale sare de 130, iar în cazul tragediei de luni dimineață de la Independența, viteza autoturismului care a provocat carnagiul pare să fi fost 160 de km la oră. O nebunie.

Dincolo de vina șoferilor, care sunt, în mod clar, mult mai puțin responsabili decât acum 20 de ani, în ceea ce privește infrastructura rutieră nu pare să se fi schimbat nimic în bine, iar la capitolul supraveghere polițienească stăm mult mai prost. Mulți dintre șoferi acuză că DN 25, mereu aglomerat, îngust, străbătând foarte multe localități, este impropriu circulației și că pe relația respectivă ar trebui să existe un drum expres, cu două benzi pe sens, astfel încât asemenea tragedii să fie evitate.

Faptul că, în 20 de ani, nu s-a reușit în niciun fel reducerea riscurilor pe această șosea, în ciuda unor modificări care s-au făcut (precum cele de la intrarea în Movileni, unde, tot așa, se petreceau extrem de multe accidente grave), ridică mari semne de întrebare în ceea ce privește capacitatea forțelor de poliție de a supraveghea zonele problemă. Astăzi, un radar al polițiștilor rutieri va fi la Independența, dar pe cine mai ajută acum? Asta îmi amintește de Vama Veche, astă-vară, după accidentul cu cei doi adolescenți spulberați la 2 Mai, când, brusc, mașinile de poliție patrulau și zi, și noapte. Prea puțin, prea târziu. Realitatea este că, la fel ca multe alte zone ale pieței muncii, și sectorul aferent Ministerului de Interne suferă grav la capitolul forță de muncă.

Evident, pensionările la vârste mici, uneori grăbite și de pericolul modificărilor iminente ale legii, nu au ajutat deloc situația. Să ne mai mirăm, în condițiile astea, că un polițist angajat din sursă externă a ridicat, de la locul faptei, toporul presupus a fi arma crimei, ținându-l cu amândouă mâinile, fără mănuși, alterând astfel probele? Poate vom avea noroc pe viitor, ținând cont de concurența de aproape patru pe loc la școlile de poliție.

Citit 2672 ori Ultima modificare Miercuri, 15 Noiembrie 2023 11:47

Mai multe din această categorie:

8 comentarii

  • postat de comunismul
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 17:52
    5.13.143.***
    pai da ca ei cica sunt regii soselelor! daca esti sofer! automat trebuie sa fii si vreun smecher! dai peste om asa ca vrei tu! ca asa vrea muschiul tau! dar cine esti tu!?
    0
    3
  • postat de Pacat, pacat, de sangele varsat...
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 16:58
    5.2.205.***
    ...separator de banda din beton si un tobogan automat pentru eject in decor pe aratura pentru "nebunii"-cum se scrie in articol- care nu se mai satura si circula cu 160km/h.Chiar si o defectiune tehnica, o anvelopa uzata si "alunecatoare", un infarct...si mor oameni nevinovati!
    0
    3
  • postat de Ar i o soluție prin separator de bandă, în curbele periculoase ?
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 13:33
    109.166.133.***
    În curbele unde sunt dese accidente, ar trebui amplasate separatoare de bandă din beton, pentru a se evita intrarea pe sensul opus din cauza vitezei mari.
    3
    15
  • postat de organul de stat e cheia, trebuie sa se invirtoseze.
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 12:58
    89.39.81.***
    smecherii romani cind ies afara conduc aproape corect. aici, au tovarasi, au baut cu primarul, cu politaiul satului, au o inconstienta bazata ca sint acasa la ei si fac ce vor. cred ca au spate. bine, vina e a celor ce le creeaza impresia asta, organele de stat....nu pe degeaba.
    1
    16
  • postat de roman verde
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 09:24
    165.225.206.***
    Indiferent de infrastructura romanii conduc foarte foarte prost si nu stim decat de bat. Chiar si cu o autostrada intre Galati - Tecuci tot la fel de prost vom conduce. Si evident, autoritatile sunt de vina pentru tot, pentru ca e mai simplu sa dai vina pe altcineva nu?
    1
    23
  • postat de eu
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 08:57
    86.124.203.***
    Ăla e drum de mers cu 160 km/h?Aia e mașină de mers cu asemenea viteză?La aia măritat îi trebuia la 16 ani?LIPSA DE EDUCAȚIE!Ce să facă și Poliția,poți opri toți idioții din trafic?I-ați văzut pe toți ce fel conduc spre Galați,că la toți zici că li se răcesc micii?Ce depășiri,ce flashuri,ce claxoane
    0
    22
  • postat de un cetatean
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 08:25
    89.136.187.***
    Dar totusi ce ar fi putut face Politia Rutiera sau Fotea, pentru un asemenea nemernic,care zbura pe acel drum imposibil,cu 160 km/ora?Omul e mai potrivit ca pacient pe Traian decat ca sofer.Pacat ca a omorat 3 oameni nevinovati!Il asteptam iar nerabdatori pe "circuit".
    0
    21
  • postat de Iancu Jianul
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 01:41
    5.13.167.***
    Orice banda dubla, fara despartitura in Romania inseama MOARTE! Plavanii , cu permisul in mana si neuronul in retina... NU-TI DAU SANSE!
    Eu as face un examen psihiatric la scoala de soferi, si ca parlamentar, primar si altii ce le hotarasc soarta din PIX!
    Sa nu videm shoshoace, simioni, betonei e
    0
    16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.