Ca păduchele, în fruntea Educaţiei

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Astăzi se susţine proba scrisă la limba şi literatura română de la bacalaureat, iar moralul candidaţilor este la pământ. Chiar şi celor ocupaţi să îngraşe porcul în ajun nu le-a scăpat faptul că cei care au elaborat subiectele, atât la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a IV-a, dar şi la cea de la clasa a VIII-a, au dat cu băţul în baltă. Cu toţii ne întrebăm ce subiecte în afara programei, inadecvate vârstei, realităţii şi vremurilor în care trăim vor mai scorni minţile luminate aflate în fruntea Educaţiei. Cât de incomplete şi cât de incoerente vor fi baremele de corectare? Faptul că prin barem i se impunea profesorului corector să nu dea nicio sutime elevilor care au scris că „de” este prepoziţie, dar n-au adăugat şi „simplă”, nu ţine de  severitatea celor care le-au întocmit, ci de lipsa lor de profesionalism, lipsa responsabilităţii de a face lucrurile aşa cum trebuie, mai ales când e vorba de un examen de care depinde soarta unei generaţii întregi.

Vreau să ne înţelegem. Nu pledez ca subiectele să fi fost uşoare, şi nici părinţii şi nici elevii nu plâng zilele acestea în pumni pentru că subiectele la română ar fi fost grele. Şi la matematică au fost mai dificile decât anul trecut, dar au fost din programă, iar baremul a fost corect, aşa că nimeni nu s-a plâns.

Ceea ce e mai deranjant decât orice este lipsa de reacţie din partea ministrului Educaţiei. S-a făcut vâlvă, au reacţionat profesorii, au reacţionat public şi părinţii, primul ministru a ieşit şi el la rampă cu o declaraţie electorală, dar ministrul Educaţiei tace. Aşteaptă să treacă valul şi poate reuşeşte să se spele pe mâini de responsabilităţile pe care le are: să verifice cine a greşit şi cine trebuie demis că nu a sesizat din timp toate aceste lucruri. Din nefericire, aici s-a ajuns din lipsa de reacţie a opiniei publice din ultimii 20 şi mai bine de ani. Se fac greşeli colosale, care ne costă pe toţi, dar noi tăcem, iar cei care ar trebui să ia măsuri, tac şi ei şi-şi văd liniştiţi de propriile interese.

Mi se spunea de la Inspectoratul Şcolar că e vina cadrelor didactice că nu s-au înscris în comisiile care elaborează subiecte. Cum în ultima vreme în învăţământ au ajuns în frunte cei care nu au nimic comun cu profesionalismul şi competenţa, s-au auto-promovat pe criterii politice şi pe oportunism, nemafiind niciun concurs şi nicio selecţie riguroasă, oamenii valoroşi s-au mulţumit să se retragă la catedră şi să-şi facă treaba acolo. Dar iată că, atunci când a venit momentul să culeagă roadele, să se bucure de rezultatele obţinute de elevii lor la examene, n-au mai avut nici măcar această posibilitate. Li s-a batjocorit munca.  Elevii lor au fost examinaţi din lucruri care nu li s-au cerut la clasă, iar baremul a fost „strâmb”, lăsând copilul la bunăvoinţa sau indiferenţa corectorului. Prin urmare, dascălii valoroşi, care mai ţin la Educaţie, ar trebui să iasă din turnul de fildeş şi să lupte pentru viitorul şcolii româneşti. Dacă le mai pasă de ceea ce fac la catedră şi de elevii lor, trebuie să iasă la rampă şi să se bată pentru restabilirea ordinii fireşti. Din această perspectivă, ceea ce a făcut profesoara din Bucureşti, care a demontat public, punct cu punct, subiectele şi baremele de la română, nu poate fi decât un act de curaj de toată lauda. Dar să nu ne oprim aici.

Citit 1035 ori Ultima modificare Duminică, 29 Iunie 2014 20:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.