Cu autostrada nouă în plop

Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Gălăţenii şi brăilenii visează de 25 de ani la o autostradă. Am scris de atâtea ori pe subiectul ăsta, încât am impresia că mă repet, precum papagalii, dar parcă nici nu-mi vine să-l abandonez, fiindcă fiecare drum către Bucureşti îmi reaminteşte, dureros de repede, cât de mult ne lipseşte un asemenea drum. Şoferii unei maşini de transport din Bucureşti, care făcuseră pentru prima dată un drum spre Galaţi, îmi spuneau, uimiţi, că n-au ştiut că distanţa e aceeaşi ca Bucureşti-Constanţa. Motivul, extrem de simplu: pe autrostradă, ajung la mare în două ore, pe când până la noi, forţând un pic limitele de viteză, fac trei ore şi jumătate.

E clar, am avea nevoie de cea autostradă ca de aer. Ideea este, dacă se face, să fie şi ca lumea. Să se respecte specificaţiile tehnice, să se respecte proiectul, să fie şi nişte oameni care să verifice chestiunile astea înainte să ia în primire lucrarea. Nu de alta, dar în România se poate orice, inclusiv să ţi se strice ditamai autostrada când nici nu s-a uscat bine vopseaua pe ea.

Ardelenii şi ceilalţi români cu treabă prin zonă, care s-au bucurat cu doar un an în urmă de inaugurarea unei autostrăzi, află acum cu stupoare că drumul va fi refăcut. E drept, nu în totalitate, cel puţin nu deocamdată, căci nu se ştie ce va aduce viitorul. Potrivit Mediafax, o porţiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu - Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, va fi demolată şi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii, estimându-se că lucrările vor fi gata în decembrie.

Asta n-ar fi o tragedie, disfuncţionalităţi tehnice de tot felul pot apărea, iar dacă se reface lucrarea pe cheltuiala constructorului, e în regulă. Problema e că, cel puţin din declaraţiile directorului Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), primele fisuri în asfalt au apărut la doar zece zile de la deschiderea lotului III al autostrăzii, din care face parte şi bucata acum închisă. Şi circulaţia pe tronsonul cu pricina nu a fost închisă. Au fost instalate camere video în alte puncte considerate nevralgice, unde oficialii se aşteptau să apară probleme, chipurile din cauza unor alunecări de teren, utilaje de intervenţie au stat de pază pe acolo, dar restricţii de circulaţie nu au fost. Mai mult, la o şedinţă avută cu reprezentanţii constructorului, firma italiană Salini-Impregilo, înainte de inaugurarea de anul trecut, s-au dat asigurări că nu vor exista probleme de ordin tehnic.

Să ne înţelegem, nu vorbim aici de câteva sute de metri de drum comunal asfaltat pe repede înainte, să prindă primarul un nou mandat şi nici de aleea din faţa unui bloc. Este vorba despre 22 de kilometri de autostradă, dintre care şase au fost afectaţi, în doar un an de la darea în folosinţă. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, iar valoarea lui este de 182,9 milioane de euro. Bani, nu glumă! La inaugurare au participat ministrul de atunci al Transporturilor şi chiar premierul, treabă serioasă. Acum, la închidere, n-a mai înnodat nimeni panglica, iar singurul om care a spus ceva despre starea proastă a lucrării cu pricina, un director adjunct al regionalei Craiova a CNADNR, a fost ameninţat cu plângerea penală. Curat româneşte.        

Citit 1251 ori Ultima modificare Miercuri, 14 Octombrie 2015 16:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.