Văpaie de godin şi brandul de… ţaţă

Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Înalt ca brandul, pardon, ca bradul, s-a ridicat generalul Ilie Năstase împotriva Armatei, instituţie care tocmai a cerut beştelitului Gigi Becali 57 de milioane de euro pentru a mai folosi brandul „Steaua”. Oricum, e mai scump decât frunzuliţa Udrea. Enervat, generalul Năstase se revolta astfel în faţa pretenţiilor Armatei, spunând chiar: „Mi-e ruşine că sunt fost stelist, mi-e ruşine că sunt general în Armata Română”. Vorbim acum nu despre „cazul Steaua”, ci despre „cazul Năstase”, la rândul său… un vechi brand de ţară. Şi pe vremuri, când tânărul tenismen aducea în delir milioane de telespectatori la partidele sale de tenis de câmp, era popular tot pentru ieşirile, înjurăturile adresate arbitrilor, ori rachetele strivite de draci. Aşa că nu s-o fi gândit, vorbind astfel despre Armata care îşi mai pierde, la vreme de pace, vieţi pe fronturi de menţinere a păcii. Ori, cu tot respectul, Năstase nu pare să fi făcut cu adevărat instrucţie la viaţa lui, aşa cum nici studenţii campioni sportivi nu prea făceau carte pe vremuri.

Devenit „scriitor de puşcărie”, pustnicul Becali zicea şi el, tot la nervi: „Luaţi brandul, faceţi ce vreţi cu el! Eu îmi iau altă echipă, fac altă echipă şi la anul iau campionatul”. Păi, chiar nu contează, baciule, numele sub care au luptat glorii ale gazonului, eroi şi contabili? Sigur, vorbind strict în termeni financiari, el se laudă că a introdus în circuitul economic 200 milioane de euro (că despre euroii negri, putem bănui…), că niciun euro de-al lui nu s-a dus în străinătate şi că e pe locul întâi la taxe şi impozite plătite. Păi, ajunge să cotizezi pentru a nu vorbi de onoare? „Păi, dacă sunt pe locul întâi, cum am distrus, mă, Steaua? Aveţi ceva la cap?” - spune latifundiarul. Ca şi Ilie Năstase, baci Becali nu se prea gândeşte şi la biata demnitate, pentru că a distruge un steag nu înseamnă doar a rupe sau a fărâmiţa ori incendia, ci şi a-l murdări, prin afaceri dubioase şi maniere de făcut dreptate în stil mafiot care sfârşesc, precum în cazul Becali, la puşcărie…

Onorabilă a apărut în declaraţii şi ministra Elena Udrea, care a economisit banii europeni pentru promovarea imaginii României (altfel decât prin avalanşa de arestări la vârf!), n-a apucat să cheltuie decât 20 milioane de euro, brandul turistic de ţaţă, pardon, de ţară, ăl cu frunzuliţa, a fost lansat cu tam-tam la Shanghai şi probabil că, aşa lansat, va depăşi curând sonda Pioneer 10 în drumul său. 

Brâncuşi nu mai e brandul nostru, pentru că repauzează în Franţa, dar uite, în Anul Brâncuşi, încă nu am pierdut „Cuminţenia pământului”, dar pierdem alt brand, castelul Bran vreau să zic, care atrăgea turişti, acum închis. Se schimbă… brandul Poliţiei? Pe lângă poliţişti arestaţi sau care dau cu cascheta de pământ, avem şi  eroi şi, acum, un scriitor. Cu 20.000 de exemplare de carte vândute, cât Cărtărescu, poliţistul Marian Godină şi-a lansat cartea la Biblioteca Centrală Universitară, unde a venit şi premierul. Cu o carte sinceră, care critică racilele sistemului în care (încă) lucrează, Godină devine un brand şi politicienii care vor să dea bine spre Europa îl pot linguşi la liber. Poliţistul spune însă că, din păcate, doar copiii îi admiră pe poliţişti în România. Cu sau fără brandul „Dinamo” alături…

Citit 1977 ori Ultima modificare Vineri, 26 Februarie 2016 23:27

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.