Profesorii care lucrează cu elevi din medii dezavantajate, nedreptăţiţi

Profesorii care lucrează cu elevi din medii dezavantajate, nedreptăţiţi
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Criteriile de acordare a gradației de merit în Sesiunea 2020 se modifică, potrivit unui proiect pus în dezbatere publică de Ministerul Educației. Comparativ cu criteriile din sesiunea 2019, sunt punctate mai puțin rezultatele pe care cadrele didactice le-au avut cu elevii din categoriile dezavantajate, iar rezultatele obținute la olimpiadele școlare primesc un punctaj dublu.

În același proiect sunt scăderi mari de punctaje față de sesiunea 2019 pentru profesorii care participă la crearea de resurse educaționale e-learning, în timp ce cresc punctajele pentru cei care participă la simpozioane.

De exemplu. în 2019 pentru rezultate deosebite la învăţătură se acordau se acordau 10 puncte, în timp ce acum vor primi 12 puncte. Dar, dacă în 2019 profesorii care obţineau rezultate deosebite în pregătirea elevilor din medii dezavantajate primeau tot 10 puncte, în 2020 vor primi numai cinci puncte. Ceea ce va descuraja în primul rând integrarea în şcolile de masă a elevilor cu handicap. 

Prin gradația de merit profesorii, învățătorii și educatorii primesc 25 la sută majorare de salariu timp de cinci ani. Gradația de merit se acordă pentru 16 la sută din numărul de norme didactice la fiecare disciplină existente într-un judeţ, iar „câștigătorii” se aleg prin concurs de dosare.

Citit 2542 ori Ultima modificare Marți, 11 Februarie 2020 18:35

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.