Fantasia, o poveste antreprenorială

Fantasia, o poveste antreprenorială
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

O poveste ce a început încă din anul 2019. Este o poveste Erasmus+, cu personaje din toate cele patru colțuri ale Europei. Mai exact, vorbim de un proiect cu finanțare UE ce are ca obiectiv dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale la elevii de școală primară (6-9 ani).

Inovația acestui proiect constă în faptul că a dezvoltat o platformă de e-Learning destinată profesorilor. Aceștia, pe lângă cursuri fizice susținute în Atena, Grecia și în Kaunas, Lituania, se folosesc de această platformă pentru a învăța despre antreprenoriat şi dezvoltarea competențelor antreprenoriale. Această acumulare de cunoștințe îi va ajuta să livreze la rândul lor către elevi informațiile dobândite.

Mai mult, aceste cunoștințe sunt livrate cu ajutorul a patru povești transpuse într-un joc, jocul Fantasia. Poveștile au fost dezvoltate de către școlile partenere: Școala Gimnazială „Constantin Gh. Marinescu”, Școala Vilniaus Fabijoniškių gymnasium din Vilnius, Lituania, Școala Internațională St. Thomas din Viterbo, Italia, Școala Gimanzială din Vilela, Portugalia, trustul școlar CREATE din Birmingham, Regatul Unit şi Școala Primară Sehit Osman Yildirim din Kirikkale, Turcia. De asemenea, avem și parteneri specializați în IT, toți partenerii lucrând cot la cot cu școlile pentru a oferi aceste povești cu „tâlc” elevilor.

Am început implementarea la clase a softului Fantasia, iar copii sunt entuziasmați de această modalitate diferită de a învăța, după cum povestește doamna profesor în învățământul primar Valentina Morun. „Pe parcursul activității am remarcat inventivitatea elevilor și mai ales pragmatismul acestora. Cu ușurință în gândire au dat frâu abilităților de antreprenor, justificând fiecare răspuns ales în cadrul jocului interactiv. Am dat frâu imaginației, fiecare copil desenând școala de surf, personalul și echipamentele necesare”, a adăugat profesoara.

La final, toate resursele create de acest proiect (platforma de învățare, jocul, studiul de impact) vor putea fi utilizate liber la nivelul Uniunii Europene. Astfel, povestea va putea dăinui în timp și spațiu mult după ce proiectul va fi terminat.

Citit 1558 ori Ultima modificare Luni, 14 Martie 2022 19:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.