Cum procedează profesorii împotriva metodelor de copiat la examene

Cum procedează profesorii împotriva metodelor de copiat la examene
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

  • Cele mai frecvent folosite metode rămân tot fiţuicile * Examenele orale, cea mai bună soluţie împotriva copiatului 

În timp ce numărul studenţilor care preferă să fenteze examenele este din ce în ce mai mare şi metodele de copiat din ce în ce mai variate, profesorii se luptă să ţină pasul cu această problemă devenită sport naţional. Toţi profesorii cu care am vorbit ne-au spus că fiţuicile au fost şi încă sunt la modă printre studenţii care vor să se inspire în timpul evaluărilor. Aceştia ne-au spus că nu au anumite metode de a găsi trişorii, ci doar sunt foarte atenţi. Pedeapsa pentru cel care este surprins este eliminarea din examen, iar pentru cel care se inspiră de la colegi este atenţionarea şi dacă devine insistent, este rugat şi el să părăsească sala.

Zeci de cursuri la scară mică

”Cele mai frecvente metode sunt cele clasice: copiază cu ajutorul copiuţelor. 70 la sută din cei care copiază preferă această metodă. Studenţii sunt mai conservatori. Am acasă o mică colecţie de fiţuici şi, de multe ori, mă amuză faptul că sunt ca nişte machete: pagini întregi de cursuri care sunt atât de micşorate, încât abia pot fi desluşite cuvintele. Chiar am acasă o cărticică de 3x4 centimetri în care a încăput materia unui întreg semestru. Timpul petrecut pentru pregătirea acestor materiale este, cu siguranţă, egal cu cel pe care l-ar fi petrecut dacă ar fi învăţat. Studenţii mai încearcă să copieze şi cu telefonul, au informaţiile transferate pe acesta. Mai rar am întâlnit cu casca”, ne spune as. dr. Matei Damian, de la Facultatea de Litere.

Profesorii care au creat o legătură de prietenie cu studenţii au siguranţa că examenele de desfăşoară în condiţii normale: ”Sunt atât de apropiat de studenţii mei, încât acestora le e ruşine să copieze, pentru a nu mă dezamăgi. La început mai încercau, dar nimic exagerat. Eu le spun că în acest fel, îşi fac singuri rău. Astfel, pentru examenele mele ei învaţă. Este o dovadă că avem studenţi buni”, ne spune as. dr. ing. Ştefan Baltă, prodecanul Facultăţii de Metalurgie, Ştiinţa Materialelor şi Mediu.

Nici sursele nu pot salva leneşii

Sunt şi examene la care studenţii nu pot copia, chiar dacă sunt lăsaţi cu sursele pe masă. La evaluările prof. dr. ing. Laurenţiu Frangu, studenţilor le este pusă mintea la contribuţie: ”Eu le dau subiecte în aşa fel încât să nu poată copia. De aceea, îi las cu sursele pe masă. Nu mă pricep să găsesc metodele de copiat pe care le au ei. Ceilalţi colegi de-ai mei mai tineri se pricep”, ne spune acesta.

Examenul oral, metoda cea mai bună

Unii profesori de la facultăţile tehnice preferă examenele orale, pentru a elimina orice dubiu şi în acest fel, studentul este nevoit să înveţe. ”De obicei dau examen oral. Asta e metoda cea mai bună. Rolul şcolii este de a-i învăţa pe studenţi carte, dar şi să vorbească. Ce-i drept, examenul scris e mai comod pentru profesor, dar aşa nu mai ascultă studentul. Când dădeam examene scrise, îi prindeam copiind cu fiţuicile pe care le aveau la mânecă”, explică prof. dr. ing. Cătălin Fetecău, decanul Facultăţii de Mecanică. La fel procedează şi prof. dr. ing. Alexe Petru, decanul Facultăţii de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor: ”Studenţii au fost surprinşi cu metode precum fiţuica, dar şi cu cele moderne. Dacă ar fi să luăm măsuri radicale de depistare a trişorilor, ar fi o tragedie. Educaţia merge pe spiritul încrederii. Eu procedez simplu: ori dau doar examen oral, ori dau mai întâi scris şi apoi oral – vin cu întrebări suplimentare. Aşa văd dacă au copiat sau nu. De asemenea, îşi pot mări nota în acest fel. Unii dintre ei nici nu se mai prezintă atunci când ştiu că nu se poate copia”, explică acesta.

Citit 6672 ori Ultima modificare Marți, 22 Mai 2012 18:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.