Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
16 comentarii

* Un cadru didactic din Iveşti este nevoit să scoată lunar din buzunar 220 de lei pentru acoperirea cheltuielilor de transport


Ne-a scris la redacţie profesoara de istorie din Iveşti, Diana Gheorghe, care susţine că, fiind din Galaţi, face zilnic navetă de 120 de kilometri, dar Primăria din comună nu-i decontează banii în întregime. 
„Este a treia oara când apelez la ajutorul dumneavoastră pentru a scoate în evidenţă nedreptatea comunităţii faţă de navetişti! Primarul comunei Iveşti, Maricel Gheoca, este singurul de pe ruta Galaţi-Tecuci care aplică prevederile anexelor la Legea bugetului din 2014, adică nu vrea să deconteze naveta profesorilor, acesta făcându-se din banii şcolii şi în limita a numai 50 de kilometri. Pentru un navetist de Galaţi, cum sunt eu, această decizie este distrugătoare, deoarece eu plătesc, la nivel de abonament, 17 lei pe zi, ceea ce înseamnă, într-o lună cu 20 zile, 340 de lei, din care pot primi înapoi maxim 120 de lei. Ceea ce este insuportabil pentru un salariu care abia ajunge la patru cifre. Atunci pun întrebarea: cum pot supravieţui într-o astfel de situaţie, în care pierd pe navetă mai mult decât am rată la bancă? În fiecare an au fost probleme cu decontarea, şi cu vechiul primar, dar şi cu cel nou, care a zis la deschiderea anului şcolar că susţine învăţământul şi că nu vor fi probleme cu decontarea, dar tot primarul Gheoca a susţinut că vrea localnici, nu navetişti care să îi cheltuiască banii comunităţii.
Ceea ce nu realizează domnul Gheoca este că acei gălăţeni care fac trei ore pe zi, dus-întors, au ajuns acolo în urma unui concurs naţional la care au luat note foarte mari. Spun asta, ca să închei cu remarca unui şofer, care a concluzionat că, dacă învăţam mai mult, nu ajungeam aici. Vă rog să mă credeţi că mă gândesc serios să mă las de meserie, pentru o slujbă la fel de prost plătită la oraş, dar din care nu voi mai da din buzunar atâţia bani pe transport şi nu voi mai pierde atâtea ore pe drum”, îşi încheie profesoara Diana Gheorghe scrisoarea plină de amărăciune.

Primarul susţine că este doar lipsă de comunicare

Am discutat şi cu primarul Maricel Gheoca, iar acesta susţine că la mijloc e doar lipsa unei comunicări corespunzătoare între şcoală şi primărie. „Am invitat directorii de şcoli la şedinţa în care am votat bugetul, dar n-au venit. Nici profesorii n-au venit să-mi spună ce probleme au, preferând să meargă la ziar. Eu am luat în consideraţie anexa la legea bugetului, dacă spuneţi că ISJ a dispus să se ţină cont de Legea Educaţiei, aşa vom încerca să facem”, declară edilul Iveştiului. Acesta susţine că, pentru comuna pe care o conduce, decontarea navetei este un efort  financiar destul de mare: „Anul trecut, naveta profesorilor a însemnat 100.000 de lei, adică un miliard de lei vechi, în condiţiile în care la Lieşti a fost doar 30.000 de lei”.
Atât sindicatele din învăţământ, cât şi conducerea ISJ au avertizat că primarii trebuie să ţină cont de Lege Educaţiei, care prevede decontarea navetei integrale a cadrelor didactice şi, numai acolo unde se poate, să se aplice prevederile anexei la legea bugetului pe 2014.

Citit 4248 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Februarie 2014 17:12

16 comentarii

  • postat de Jean Marți, 11 Martie 2014 20:47 92.85.247.*** Link la comentariu
    0
    0

    Voi astia care va dati cu parerea despre conducerea comunei cat si pe voi cadrelor didactice care va afirmati asa tare cu desteptaciunea voastra ,obtinuta la o facultate de tot rahatul pe care nu v-ati straduit prea mult sa o faceti ,drept dovada notele voastre de la titularizare si mai ales rezultatele dezastruoase ale elevilor care nu resusesc sa intre la un liceu,cu o rata de 2-3 elevi din cateva sute.Eu zic sa va vedeti fiecare de ale voastre si sa faceti fiecare ce ati invatat(medicina veterinara,asa-zisi profesori si unii afiliati ai scolii).Claudia care defapt esti un barbat,nu mai fi invidioasa ca nu te-a luat si pe tine in bataia"pustii",daca vrei bani la munca nu la intins mana,iar tu gabi poti sa parcurgi restul de 70 de km si in maini,e problema ta si a ministerului educatiei nu a primariei.Alde navetistii ,nu e o rusine sa pornesti de la sofer si sa faci ceva in viata,poti fi si gunoier la inceput atat timp cat iti creezi o situatie,fiti si voi la fel,pardon,voi sunteti gunoieri si asta ve-ti ramane.Va pupa Jean

    Raportează
  • postat de Elena - pentru contribuabil Duminică, 23 Februarie 2014 23:59 5.13.128.*** Link la comentariu
    0
    5

    Anul acesta profesoara de istorie cu 9 si ceva la titularizare s-a titularizat in mediul rural la 50 km de Galati avand cea mai mare nota din judet. Pe limba romana la fel. Sunt candidati cu note mari la titularizare care ajung sa se titularizeze in mediul rural pentru ca acolo sunt singurele posturi. Asta nu inseamna ca sunt slab pregatiti.

    Raportează
  • postat de contribuabil Duminică, 23 Februarie 2014 22:51 109.102.138.*** Link la comentariu
    7
    0

    Eu contribui la buget si nu sunt de acord cu decontarea asta ;adica daca ti-ai asumat sa lucrezi la tara plateste-ti frate transportul daca erai asa destept iti luai post la oras dar ai terminat facultatea cu 5 habar n-ai pedagogie si vrei sporuri naveta ,sa ,si copii habar n-au materie caci inspectoratul verfica portofoliu ...hirtii obtinute la cursuri la care nu va duceti .....rusine paratilor

    Raportează
  • postat de O fi mai bine asa ? Sâmbătă, 22 Februarie 2014 08:57 79.116.108.*** Link la comentariu
    2
    1

    Legal, spun multi comentatori, este decontarea navetei . Legal sunt si sporurile de stres ,de praf, de calculator , de injurii,de scaun , si nu i-mi mai aduc aminte cate zeci de sporuri ,,legale'' se platesc in Romania . Multi dintre voi ce comentati aici , probabil a-ti lucrat si peste granita .Va intreb :pe unde ati lucrat ,tot asa se acordau zeci de sporuri ,(unele hilare), asa cum se acorda in Romania ? Sau era vorba doar de spre salariul negociat si atat ?A-ti vazut la televizor cu aproximativ o saptamana in urma cum un primar si-a adaugat la salariu un spor pentru injurii ? Aceste sporuri sunt un cadou, o mica mita .Ar cam trebui sa dispara din sistemul de salarizare. Ar trebui sa vorbim doar strict despre salariu in functie de competenta si munca depusa nicidecum despre mici adaosuri cadou .Consider ca ar trebui sa dispara sporurile intrucat nu toti angajatii beneficiaza de aceste sporuri. Exemplu este chiar aceasta decontare a navetei de care beneficiaza foarte putini dintre angajatii navetisti . Ar trebui luptat pentru un salariu decent , nu pentru mici cadori adaugate la salariu .

    Raportează
  • postat de Postat de Claudia Vineri, 21 Februarie 2014 22:58 193.33.118.*** Link la comentariu
    1
    1

    Ne pare rau ca Ivestiul are un asemenea primar, care nu stie decat sa incalce legea prin neplata decont naveta si sa afirme ca nu sustine cadrele didactice care nu sunt din Ivesti.
    Ar fi bine sa acceptati si cadrele didactice care nu sunt localnici,caci macar , poate de la ele invatati sa vorbiti corect romaneste si sa nu mai apareti ca un bufon la inceput de an scolar cand vorbiti elevilor, parintilor si cadrelor didactice.
    Se stie ca aveti o avere mare care ridica multe semne de intrbare la modul cum ati obtinut-o , ca sunteti un nabab care nu puteti fi egalat si depasit, dar se cere din partea dvs. un minim respect pentru cadrele didactice si sa nu mai acuzati de lipsa de comunicare ,iar in ultima instanta sa aplicati corect Legea Educatiei Nationale ,indiferent de circumstante.
    Pentru ceea ce vi se cere ,speram ca nu va enervati, sa amenintati sau sa luati pe cineva in teava pustii.

    Raportează
  • postat de Carmen Vineri, 21 Februarie 2014 10:31 176.223.26.*** Link la comentariu
    4
    6

    Lucrez in invatamant de ceva timp si constat pe zi ce trece ca am facut cea mai proasta alegere, unii dintre colegi nu stiu ce sa vorbeasca si cand sa vorbeasca. Tin minte ca draga noastra colega si anul trecut a aparut in acelasi ziar cu un articol asemanator, chiar inainte de aprobarea bugetului local al comunei Ivesti, desi a criticat neplata navetei , aceasta a fost platita integral pe anul 2013. Acum judecati voi cine este rau intentionat, edilul local sau doamna profesoara?

    Raportează
  • postat de NAVETISTII Vineri, 21 Februarie 2014 08:07 193.33.118.*** Link la comentariu
    4
    5

    Postat de Navetistii
    Rusine, primare...Iti bati joc de cadrele didactice navetiste care vin la Bucesti si Ivesti sa invete copiii carte
    Este greu sa intelegi cate sacrificii face un cadru didactic , cate examene sustine pentru a ajunge titular intr-o scoala . De fapt la nivelul tau de pregatire -SOFER- este greu sa intelegi.
    Tu nu esti decat un ciocoi pentru ca esti preocupat sa faci bani cat mai multi. Esti cel mai bogat ins de pe ruta Galati-Tecuci si nu faci altceva decat sa-ti bati joc de cadrele didactice care sunt sarace din punct de vedere material, dar bogate spiritual.
    Ce tot compari Ivestiul cu Liestiul . Nu exista termeni de comparatie , pornind de la gradul de pregatire ai celor doi primari si terminand cu modul de rezolvare a problemelor .Daca primarul de Liesti ( care are o facultate , iar tu doar o scoala profesionala) este preocupat sa rezolve problemele oamenilor, inclusiv a cadrelor didactice, tu ,primare Gheoca ,esti preocupat sa bagi cati mai multi bani in buzunare,sa faci tot felul de subterfugii(inclusiv in scoli) de pe urma carora sa ai castig.
    Noi , cadrele didactice navetiste iti cerem sa respecti Legea nr.1/2011(Legea Educatiei),asa cum o respecta toti primarii si nu legea facuta de tine.

    Raportează
  • postat de Cristian pentru Irina Joi, 20 Februarie 2014 17:12 5.13.130.*** Link la comentariu
    3
    16

    Ba da, performantele profesorilor care au facut naveta la tara, se vad chiar aici: o persoana ca tine a invatat sa scrie si sa citeasca! Si pentru ca acei profesori faceau zeci de kilometri sa te invete pe tine literele, cifrele si altele, ai reusit sa gasesti un loc de munca la oras, sa-ti faci o situatie si, de ce nu, sa citesti un ziar si sa-ti dai cu parerea pe net. Ori ai invatat toate astea singura, in curtea ta, pe ulita copilariei ajutata doar sporadic de parinti atunci cand veneau de la camp?

    Raportează
  • postat de Rusu Valeria Joi, 20 Februarie 2014 14:35 5.13.151.*** Link la comentariu
    3
    18

    Am fost cadru didactic la Ivesti sase ani si m-am confruntat cu aceeasi problema ca si doamna Gheorghe. In cei sase ani cat am stat acolo atat actualul primar cat si fostul, au acuzat probleme de comunicare cand imaginea le era stirbita. Ivesti este singura comuna de pe ruta Galati-Tecuci unde nu se deconteaza naveta cadrelor didactice decat cu scandal si cu interminabile discutii pe tema asta. Daca domnului primar i se semnaleaza nemultumirea in acest sens, dumnealui imediat vine cu aceeasi explicatie : lipsa de comunicare. Intrebarea este: Cand a venit dumnealui sa stea la discutie cu cadrele didactice navetiste , sa le asculte parerile si sa incerce sa se ajunga la un consens? Absolut niciodata. Anul scolar trecut a facut o promisiune cadrelor didactice in ceea ce priveste naveta, promisiune pe care nu si-a respectat-o din motive stiute numai de dansul. Anul acesta scolar n-a mai mai promis nimic la festivitatea de deschidere, ca sa poata avea o scuza. Daca este imposibila decontarea navetei la Ivesti, de ce, dupa concursul de titularizare, in dreptul postului titularizabil nu a aparut un asterix in care sa se specifice ca postul/posturile nu sunt vacante si titularizabile decat pentru localnici?

    Raportează
  • postat de Bogdan Joi, 20 Februarie 2014 11:31 213.233.92.*** Link la comentariu
    2
    23

    Nu sunt cadru didactic si nici bugetar dar ma mir cand vad "destepti" care isi dau cu parerea. Sa mergeti voi sa faceti naveta cu microbuz plin de transpirati si frumos mirositori, faceti voi naveta iarna pe frig si vara pe caldura sa vedeti cum e. Eu prin profesor vad prestanta, seriozitate si respect, vad pe cel ce pregateste viitorul tarii, vad un om ce trebuie sa se imbrage elegant pentru a creea un exemplu si etc. Intradevar pe profesor nu-l obliga nimeni sa faca naveta cu toate ca poate a luat nota mare la examen dar nu au fost posturi in oras, dar o face din placerea de ai invata pe altii... altfel nu alegea aceasta meserie respectabila dar prost platita. Deschideti mintea si ganditi "out of the box". Nu are nicio treaba primarul cu numarul de profesori ce au ajuns prin concurs in comuna Ivesti, atentie este vorba de comuna nu numai de Liesti.

    Raportează
  • postat de gaby Joi, 20 Februarie 2014 11:19 79.116.126.*** Link la comentariu
    1
    17

    scoala iti deconteaza transportul in limita a 50 de km,dar restul de 70, cum ar tb sa ii parcurgi ,pe jos? suntem de rasul lumii . cat despre ineptiile acestei domnisoare / doamne Irina, no comment... se vede ca nu intelege termenul de naveta... iar in ceea ce priveste performantele la locul de munca ,eu cred ca ar trebui sa nu facem afirmatii gratuite.

    Raportează
  • postat de gaby Joi, 20 Februarie 2014 11:02 79.116.126.*** Link la comentariu
    2
    15

    In primul rand , marea problema in ceea ce il priveste pe acest primar, este ca nu tine cont de Legea Educatiei, care spune clar ca naveta profesorilor trebuie platita INTEGRAL.

    Raportează
  • postat de Nobel Joi, 20 Februarie 2014 10:53 89.122.189.*** Link la comentariu
    2
    14

    Daca legea prevede decontarea acesteia, care e problema? Dar este tipic romanesc: sa moara capra tuturor! Salariul il iei la timp? Daca da, de ce? Ca sunt o gramada la care intarzie. Ai vreun spor la salariu? Altii nu-l au. Nici chiar sporul de vechime, in caz ca nu e bugetar. Sau sunt meserii la care analizele si controalele periodice sunt gratuite, tot pentru ca asa prevede legea. De sa fie asa, ca la ceilalti nu sunt gratuite!
    Mereu sunt destepti care generalizeaza dupa ureche. Pana nu va intelege fiecare ca legea trebuie respectata de toti, indiferent daca ea ne place sau nu ne place, tot de-alde Gica Contra vor fi.
    PS: nici eu nu-i o cunosc pe cei in cauza (profeseara, primar, sau Irina-navetista) dar sunt obiectiv, calitate care altora le lipseste. Iar "marinimia" aia cu care ma catalogai este indeptatita, deoarece sunt platitor de taxe, care contribuie la banii aia pe care-i cheltuie dupa ureche primarul ala, sau altii. El are bani primiti si de la bugetul statului(deci si de la mine, marinimosul), nu doar din contributiile locale.

    Raportează
  • postat de nici eu nu sunt de acord cu parerea ta cum si tu nu esti de acord cu parerea Irinei . Si nu o cunosc pe Irina ! Joi, 20 Februarie 2014 10:23 5.13.143.*** Link la comentariu
    20
    5

    Nobel marinimosule , dar celorlanti navetisti ce lucreaza in alte domenii, crezi ca le sunt decontate cheltuielile cu transportul ? Nu o obliga nimeni sa faca naveta, daca nu-i convine din orice motiv .Da , baba Leana din capul satului, poate sa invete mult mai bine elevii ,decat muuuuuulti din actualii profesori .

    Raportează
  • postat de Nobel Joi, 20 Februarie 2014 09:15 89.122.189.*** Link la comentariu
    3
    21

    Ce minte luminata ai, Irina! Probabil este rezultatul "navetei de 14 ani". Persoana din articol face naveta "la tara" si nu "la oras" cum ai facut tu. Ti-e iti "pute" la tara daca faci naveta la oras. Daca doamna ar ceda si ar ramane sa lucreze aproape de casa, cine ar mai educa copii de la tara? Baba Leana din capul satului? Vrem performante de la copii, dar ca sa le poata avea e nevoie de profesori. De ce nu te-ai facut profesor, madam Irina? Nu mai faceai naveta la oras 14 ani, iar primaria nu mai era nevoita sa plateasca cheltuielile. Simplu, nu?
    Acum referitor la articol: ca de fiecare data, problema e ca nu a stiut primarul de problema (s-a dus la ziar in loc sa vina la el) ca nu a stiud ca trebuie sa aplice leage, nu anexa, etc. Asta arata cum sunt alesii (iar primarul respectiv este un exemplu graitor): nepregatiti, nepriceputi, smecheri, care incearca sa arunce vina doar pe altii. Si ca dovada, sa facem cu calcul matematic: „Anul trecut, naveta profesorilor a însemnat 100.000 de lei,...” Adica, ptr 340 lei lunar, cat costa Galati-Ivesti, (conf datelor din articol), ar insemna suma lunara pentru 25 de profesori. (25 profesori x 340 lei x 12 luni = 102000 lei) . Chiar aveti 25 de profesori din Galati, care fac naveta la Liesti? WOW!! Ce realizare domnule primar!

    Raportează
  • postat de Irina Joi, 20 Februarie 2014 07:30 5.13.219.*** Link la comentariu
    34
    9

    Nu este obligatoriu sa faca naveta la oras.Dar se pare ca multora le cap ''pute'' la tara.Am facut 14 ani naveta , ca sa ajung la serviciu, si nu mi-a platit nimeni, niciodata benzina sau transportul pana la locul de munca.
    S-au invatat sa tot ceara, dar perfomanta lor nu se vede pe niciunde!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.