Modelele de subiecte, publicate cu puţin înainte de examen la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a

Modelele de subiecte, publicate cu puţin înainte de examen la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Abia cu o lună şi o săptămână înainte de începerea evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a reprezentanţii Centrului Naţional de Examinare şi Evaluare împreună cu Ministerul Educaţiei au publicat modelele de subiecte. Având în vedere faptul că aceste evaluări se aplică pentru prima dată tuturor copiilor (în anii anteriori s-au mai dat câteva examene pilot doar pe un eşantion de elevi) modelele de subiecte sunt publicate destul de târziu, învăţătorii neavând cum să-i antreneze pe cei mici în timp util.

Invitaţii în excursie şi urşi la clasa a II-a

La clasa a II-a la evaluarea competenţelor de citire, elevilor li se dă un text despre urşi, pe baza căruia trebuie să răspundă la 11 întrebări, alegând varianta corectă. Pentru evaluarea capacităţilor de scriere elevii au de redactat următoarea cerinţă: „Ana a lipsit ieri de la şcoală. Scrie-i, pe spaţiul dat, un bilet prin care o anunţi despre excursia care va avea loc mâine". Tot la scriere, elevilor li se cere să alcătuiască o compunere despre o excursie la care au participat. La matematică li se dă o singură problemă pe marginea căreia au de rezolvat mai multe cerinţe.

Şah la matematică, la clasa a IV-a

Pentru clasa a IV-a, un model de subiect pleacă de la o poveste de două pagini ("Maria se rătăceşte în pădure"), pe care elevii trebuie să o citească, iar apoi să răspundă la 18 întrebări, fie încercuind varianta corectă din patru, fie scriind soluţia pe câteva rânduri sau într-un tabel.

Modelul de subiect pentru matematică include 21 de exerciţii şi probleme, ultima cerinţă fiind legată de traseul unei piese pe tabla de şah.

Computere şi piţigoi la clasa a VI-a

La clasa a VI-a, modelul de test pentru matematică şi ştiinţe ale naturii are 15 cerinţe, cu întrebări ce vizează, printre altele, sistemul respirator al piţigoiului şi relaţia dintre organele de simţ, sistemul nervos şi aparatul locomotor în cazul unui mamifer din parcul Cozia, pentru depăşirea unui pericol care l-ar putea ameninţa.

La modelul de subiect pentru evaluarea la comunicare, elevilor li se dau două texte, unul în limba română şi altul în limba engleză, despre dependenţa de calculator şi despre modul în care tehnologia ne influenţează viaţa. După citirea ambelor texte, elevii au de răspuns la nişte întrebări şi de efectuat diferite cerinţe atât în română, cât şi în engleză.  

CLICK AICI pentru a salva modelele de subiecte.

Citit 2966 ori Ultima modificare Luni, 31 Martie 2014 19:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.