Profesorii cred că noile programe de la gimnaziu sunt încărcate

Profesorii cred că noile programe de la gimnaziu sunt încărcate
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Ministerul Educaţiei şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au lansat programele şcolare pentru clasele V-VIII, pentru a fi consultate de către specialişti şi practicieni în domeniu. Site-ul didactic.ro a realizat un sondaj în rândul profesorilor, pentru a afla ce cred aceştia despre proiecte.

Stufoasă, teoretică, prea puţin conectată la viaţa de zi cu zi a elevilor, materia de studiu la clasă a primit, atât din partea copiilor, cât şi a cadrelor didactice, „note“ destul de mici de-a lungul vremii. Având ca exemplu sisteme de învăţământ care au înlocuit separarea disciplinelor cu îmbinarea lor cât mai firească, sistemul de educaţie din România a încercat schimbarea vechilor direcţii cu altele noi, conectate la profilul elevilor de astăzi. La clasele primare, acest lucru s-a făcut destul de timid, în urmă cu cinci ani, când s-a modernizat faţa Educaţiei şi s-a introdus clasa pregătitoare. Prima generaţie care a prins clasa pregătitoare va intra în clasa a V-a din toamnă, iar programa şi la clasele gimnaziale trebuie schimbată. La sfârşitul lunii ianuarie, Ministerul Educaţiei şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au pus în dezbatere programele şcolare pentru clasele V-VIII. În acest context, didactic.ro a realizat un sondaj în rândul profesorilor, pentru a afla ce cred aceştia despre proiecte.

S-a constatat că cele mai multe cadre didactice - 57,58 la sută - consideră că programele aflate în proiect sunt la fel de încărcate ca şi celelalte, iar peste 10 la sută resping vehement aceste propuneri, sugerând faptul că ar trebui schimbate radical. Doar 15,66 la sută dintre profesorii intervievaţi au concluzionat că noile programe sunt bune, dar mai necesită revizuiri şi numai 9,47 la sută au spus că sunt foarte bune şi reflectă o schimbare reală, în timp ce 7,58 la sută s-au declarat rezervaţi şi nu au vrut să se pronunţe în niciun fel.

În plus, profesorii au declarat faptul că aceste programe sunt prea încărcate, materia poate fi parcursă doar păstrând un ritm alert, iar elevilor nu le mai rămâne timp suficient pentru recapitulare. Totodată, s-a  mai spus că exemplele oferite nu sunt extrase din experienţa de viaţă a copiilor şi, astfel, devin greu de explicat şi de înţeles.

Rămâne de văzut care va fi, în final, materia aleasă pentru a fi parcursă de elevi în cei patru ani de gimnaziu şi dacă reprezentanţii celor două instituţii, Ministerul Educaţiei şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, au ţinut cont şi de părerile venite din teritoriu sau dacă cele două săptămâni, şi aşa puţine, pentru dezbatere au fost doar de formă.

Citit 1647 ori Ultima modificare Marți, 07 Martie 2017 20:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.