6 comentarii

Cunoscutul astrofizician britanic Stephen Hawking a decedat la vârsta de 76 de ani, informează agenţiile internaţionale de presă. Anunţul a fost făcut de familia fizicianului, potrivit căreia cunoscutul om de ştiinţă a murit împăcat în somn, miercuri, la casa sa din Cambridge.

"Cu profundă tristeţe, anunţăm că tatăl nostru a murit azi. A fost un mare om de ştiinţă şi un om extraordinar a cărui activitate şi moştenire vor dăinui mulţi ani", au declarat copiii săi, Lucy, Robert şi Tim. "Curajul şi perseverenţa sa, strălucirea şi umorul său au inspirat oameni din întreaga lume", au completat ei.
Suferind de scleroză laterală amiotrofică (denumită şi boala Lou Gehrig), cu care a fost diagnosticat la vârsta de 21 de ani, Hawking era imobilizat într-un scaun cu rotile şi putea comunica doar prin intermediul unui computer şi al unui sintetizator vocal. În 2017, cunoscutul astrofizician declarase pentru BBC că nu "s-a aşteptat niciodată să ajungă la vârsta de 75 de ani".
Hawking a mărturisit că pentru el cea mai mare realizare a fost descoperirea că găurile negre nu sunt în întregime negre, ceea ce este crucial "pentru a înţelege cum pot fi rezolvate paradoxurile dintre mecanica cuantică şi teoria generală a relativităţii".

Carieră de prestigiu

Astrofizicianul a devenit cunoscut la nivel mondial prin cartea sa "Scurtă istorie a timpului", un bestseller publicat în 1988, care s-a vândut în peste 10 milioane de exemplare.
Născut într-o familie de intelectuali, pe 8 ianuarie 1942, Hawking a câştigat o bursă la Universitatea Oxford în 1959, iar trei ani mai târziu s-a mutat la Cambridge, pentru a efectua cercetări în domeniul cosmologiei.
La vârsta de 32 de ani, fizicianul a devenit Fellow of the Royal Society, cea mai prestigioasă instituţie academică din Marea Britanie, iar în 1979 a fost numit Lucasian Professor of Mathematics la Universitatea Cambridge - ocupând postul deţinut odată de Isaac Newton.

Omagiul comunităţii academice

Comunitatea academică şi ştiinţifică internaţională şi-a exprimat regretul profund după anunţul morţii lui Stephen Haking.
"Profesorul Hawking a fost o persoana unică, de care ne vom aduce aminte cu afecţiune, nu doar la Cambridge, ci în întreaga lume. Contribuţiile sale excepţionale la cunoaşterea ştiinţifică, la popularizarea ştiinţei şi matematicii lasă o moştenire de neşters", a declarat Stephen Toope, vicepreşedintele Universităţii Cambridge, unde Hawking a studiat şi a lucrat.
Pe Twitter, NASA a adus un omagiu "faimosului fizician şi ambasador al ştiinţei". "Descoperirile sale au deschis un univers al posibilităţilor pe care noi şi lumea continuăm să îl explorăm", a apreciat agenţia spaţială a SUA.

Citit 1355 ori Ultima modificare Miercuri, 14 Martie 2018 11:17

6 comentarii

• postat de Iancu Jianul Joi, 15 Martie 2018 13:02 5.13.249.*** Link la comentariu
    2
    0

@Chips daca atat te duce mintea sa jignesti inseamna ca nivelul asta ai fost educat! a deranjat afirmatia mea ca ne luam dupa oameni celebri, nu contest inteligenta lui, dar cand auzeam fraze de genu: "in viitor vom fi contactati de civilizatii superioare" ma apuca rasul! Cum poti afirma asa ceva o persoana cu IQ aproape de 200!!! Politica este peste tot... Nici nu am fost creati sa vedem macar toate culorile din univers si ne dam buricii pamantului! Omul este o entitate de clasa -1.

Raportează
  • postat de Chips Miercuri, 14 Martie 2018 23:05 82.76.175.*** Link la comentariu
    11

@Iancu Jianul, pe Stephen Hawking o sa il tina minte o lume intreaga, pe tine parca si ma-ta ar vrea sa te uite...

Raportează
  • postat de crystal Miercuri, 14 Martie 2018 17:19 89.136.2.*** Link la comentariu
    1
    9

om cu karma curata din cauza bolii (fara de pacat cum spunem noi) are ocazia sa vada cu ochii sufletului toate fenomenele din cosmos care nu au fost sau nu vor putea explicate vreodata de catre omenire. Universul/Dumnezeu/Karma i-au rezervat un loc special in fata la evenimentele pe care si le-a dorit sa le vada cu ochiul liber dar nu a putut. .

Raportează
  • postat de Septecai Miercuri, 14 Martie 2018 17:15 82.137.13.*** Link la comentariu
    10

Jiene, du-te...!!!

Raportează
  • postat de Flavia Miercuri, 14 Martie 2018 13:49 86.127.113.*** Link la comentariu
    10

Dumnezeu sa-i odihneasca sufletul in pace.

Raportează
  • postat de Iancu Jianul Miercuri, 14 Martie 2018 11:40 5.13.249.*** Link la comentariu
    36
    1

Dzeu sa-l ierte! Un foarte bun astrolog si teoritician! Asezat in acelasi scaun cu Mohamed Ali, mascota mafiei din domeniu! Nu a recunoscut niciodata existanta si faptul ca am fost si suntem vizitati de alte rase mult mai superioare! O Andreea Esca a stiintei cu titlul extins de creator al textelor elevate privind cosmosul si fizica!