Marele premiu al Festivalului „Gulliver” a mers la „Ţăndărică”

Marele premiu al Festivalului „Gulliver” a mers la „Ţăndărică”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

*„Viaţa liberă” a acordat Premiul „Dan Ganea”  trupei gălăţene, pentru spectacolul „Don Quijote” *

S-a încheiat vacanţa de poveste pe care ne-o dăruieşte în fiecare an Festivalul „Gulliver”. A fost o săptămână întreagă, când viaţa mai micilor şi mai marilor spectatori a cunoscut o efervescenţă a emoţiilor, pentru că aproape toate drumurile au dus la teatru.

Ieri, trupele de teatru au fost răsplătite cu premii pentru eforturile de a crea spectacole care ne-au încântat şi care ne vor ţine de cald un an de zile, până la ediţia următoare, a XVIII-a care va marca şi majoratul Festivalului „Gulliver”.

Juriul compus din preşedintele Dan-Marius Zarafescu - teatrolog, Maria Mierluţ - regizor, Carmen Stanciu - critic de teatru, Zanfir Ilie - consilier local, Radu Iordănescu - realizator TVR a acordat douăsprezece premii.

Scenografa Daniela Drăgulescu pentru a doua oară premiată

Marele Premiu a fost câştigat de Teatrul „Ţăndărică” din Bucureşti pentru spectacolul „Gulliver în Ţara piticilor” în regia maestrului Cristian Pepino, care a primit la această ediţie şi un binemeritat premiu de excelenţă.

Premiul pentru regie a fost acordat lui Daniel Stanciu pentru spectacolul „Fata babei şi fata moşului” realizat la Teatrul de Copii „Ciufulici” din Ploieşti.

Pályi János din Ungaria a fost câştigătorul premiului pentru interpretare masculină datorită excepţionalelor calităţile de comunicare specifice artei animaţiei demonstrate în „Viteazul Vasilache”.

Premiul pentru interpretare feminină  a mers la Teatrul „Ciufulici” din Ploieşti, la Manuela Alionte Frâncu pentru rolul Fata babei din spectacolul „Fata babei şi fata moşului”.

Artiştii Claudiu Gălăţeanu, Florin Iftode, Tudor Rotaru şi Laurenţiu Vasilache au Premiul „Gulliver” pentru fantezia, virtuozitatea şi creativitatea demonstrate ca regizori, scenarişti şi interpreţi ai spectacolului „Trimiteţi moartea în vacanţă” (Teatrul pentru Copii şi Tineret „Vasilache” din Botoşani).

Daniela Drăgulescu este câştigătoarea (pentru a doua oară consecutiv în Festivalul „Gulliver”), Premiului pentru scenografie, pentru spectacolul „Don Quijote” al teatrului gazdă. 

Ca în fiecare an, cotidianul „Viaţa liberă” a acordat Premiul „Dan Ganea” care a rămas de data aceasta la Galaţi, la întreaga echipă care a lucrat la spectacolul „Don Quijote”.

Pentru a zecea oară în juriu

Regizoarea Maria Mierluţ  a fost pentru a zecea oară în juriul Festivalului „Gulliver” şi are deja o imagine de ansamblu asupra acestei manifestări:

„Nu ştiu dacă din cauza crizei sau din alte motive, au fost mai puţine teatre, mai puţine spectacole, dar artiştii care chiar dacă nu sunt mulţi la număr sunt valoroşi prin acea emoţie necesară în viaţa de toate zilele”.

„Cel mai mult m-a impresionat acel actor formidabil din Ungaria care a avut o putere de comunicare formidabilă cu copii, chiar dacă nu au înţeles o boabă, au simţit emoţia de care vorbeam. E unic în Ungaria”.

„Un alt lucru interesant l-am constatat în trupa de la Botoşani. Cei patru băieţi tineri ne-au uimit cu spectacolul  lor excelent . Motivul pentru care a ieşit un lucru atât de bun este faptul că au preluat experienţa generaţiei precedente care are o calitate deosebită”, ne-a declarat Maria Mierluţ.

Aceasta susţine că dintre toate festivalurile de gen din ţară, din ce în ce mai multe în ultimul timp, cel de la Galaţi este cel mai important pentru că prin caracterul competitiv a creat tendinţe valoroase.

„Nici măcar cei de la «Ţăndărică» nu au un asemenea festival, pentru că sunt mai exclusivişti. La Galaţi pot participa şi se pot afirma toţi artiştii din ţară. Fiecare trebuie să aibă o şansă”, a mai spus regizoarea   Maria Mierluţ.

„ Mă mir că au fost acceptate de directorii teatrelor”

Marius Zarafescu este pentru a şasea oară în juriu: „Festivalul este important prin seriozitatea cu care s-au dat premiile în fiecare an, este important şi pentru comunitate – sălile au fost arhipline, important şi pentru oraş, pentru administraţia locală pentru că e un festival care duce vestea despre ceea ce se întâmplă aici”.

„În ediţia aceasta am simţit un recul.  Au fost spectacole ceva mai slabe, decât în alţi ani, unele mă mir cum au fost acceptate de directorii teatrelor respective. Sunt spectacole violente, lipsite de valori educaţionale”. 

„Mi-a displăcut spectacolul de la Baia Mare - «Regele Lear». Asemenea spectacole n-ar trebui să apară într-un repertoriu al unui teatru de stat. În rest, s-au confirmat aceleaşi teatre  serioase, responsabile, cam aceiaşi creatori, regizori şi scenografi”.

„Am remarcat trupa de la Botoşani. Dar au fost cam multe spectacole slăbuţe, care sunt semnul rutinei şi lipsei de  entuziasm din unele trupe. Nu cred că au vreo legătură cu criza. S-a întâmplat pur şi simplu”.

Citit 1922 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.