191 de zile fără lumină în casă. Epopeea unei rebranşări

191 de zile fără lumină în casă. Epopeea unei rebranşări
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Pe 3 decembrie 2018, un incendiu a izbucnit la casa Mioarei Maftei, din comuna gălăţeană Smulţi. Pompierii au intervenit, au tăiat firele pentru a evita orice complicaţii suplimentare, au stins focul şi apoi au plecat. Au trecut 191 de zile de atunci şi femeia nu are curent electric în casă nici până acum.

Încercaţi să faceţi un exerciţiu de imaginaţie: 191 de zile, sau 4.584 de ore. În tot acest timp, de câte ori aţi deschide televizorul, de câte ori aţi scoate un aliment sau o mâncare gătită din frigider, de câte ori v-aţi pune telefonul sau laptopul la încărcat, de câte ori aţi aprinde lumina în oricare din camerele locuinţei dvs? Oricare ar fi răspunsul dvs, Mioara Maftei nu a putut face niciunul din aceste lucruri din 3 decembrie, atunci când i-au ars acoperişul şi două camere, adică timp de 191 de zile, împlinite ieri, 12 iunie 2019.

Povestea Mioarei Maftei este cunoscută de cititorii noştri, după ce, în ziua de 16 mai, „Viaţa liberă” publica articolul „Un incendiu care nu s-a stins nici după cinci luni”. Spuneam atunci că, pentru a-i reconecta locuinţa la reţea, SDEE Muntenia Nord i-a impus un nou proiect de branşament, subteran de această dată, care costă peste 3.000 de lei şi pentru care Mioara Maftei nu avea bani. „Am luat scândură şi tablă pe datorie şi am refăcut acoperişul casei. Mai am datorii pentru materiale, în jur de 15.000 de lei, şi nu am banii ceruţi de Electrica. Am probleme de sănătate, am grijă şi de mama mea, care are 87 de ani şi un handicap de gradul 2. Am avut contor electronic, am avut curent şi am fost cu plăţile la zi. Cei de la Electrica mi-au spus că au schimbat proiectul şi că trebuie să plătesc taxa de rebranşare. Dar eu am avut curent până în momentul în care pompierii au tăiat firele ca să stingă incendiul, eu de ce trebuie să mai plătesc?", spunea atunci Mioara Maftei.

Practic, femeia este obligată ca, în urma unui incident neprevăzut, să plătească o sumă importantă de bani pentru un branşament subteran pe care nu l-a cerut, pentru a beneficia de furnizarea unui serviciu la care nu a renunţat şi a cărui întrerupere s-a făcut de către alţii, fără ca ea să aibă vreun cuvânt de spus.

A plătit, dar tot nu are curent

Între timp, problema banilor s-a rezolvat, dar cea a reconectării, nu. „Cu ajutorul Domnului, am reuşit de am strâns 1.500 de lei, restul sumei l-a dat un domn cu suflet mare de la firma de construcţii care s-a ocupat de caz. Am achitat suma în întregime la Electrica în ziua de 17 mai, mi-au spus că durează 15 zile. Au trecut de atunci trei săptămâni, dosarul a rămas pe loc şi tot nu am curent. M-am învârtit prin Galaţi de la un ghişeu la altul şi degeaba. Am scos ieri o pungă de ficăţei să fac ceva de mâncare, am găsit-o plină de viermi. Aşa se întâmplă când nu ai frigider de atâtea zile", ne-a spus Mioara Maftei, acum două zile.

SDEE Muntenia Nord: O mică întârziere pentru care ne pare tare rău

Reprezentanţii Biroului de presă al SDEE Muntenia Nord ne-au spus următoarele: „Lucrarea a fost realizată cu o firmă autorizată ANRE. Aceasta a avut mai multe lucrări, din cauza inundaţiilor produse în judeţul Galaţi, şi s-a înregistrat astfel o mică întârziere, pentru care ne pare tare rău. În cazul doamnei Maftei, urmează să se depună dosarul de utilizare, după care se eliberează certificatul de constatare. Doamna va fi înştiinţată şi urmează să se facă contractul, în baza certificatului de racordare. Probabil va fi un contract nou, pentru că se rebranşează. De mâine (miercuri, 12 iunie - n.red.) începe să se rezolve problema”.

Au trecut 191 de zile şi numărătoarea, din păcate, continuă.

Citit 1677 ori Ultima modificare Joi, 13 Iunie 2019 01:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.