După zăpadă, urmează îngheţul. Meteorologii ne anunţă că în următoarele zile vom avea parte de temperaturi scăzute. Adică, va veni gerul, moment în care probabil vom realiza că zăpada este ultima noastră grijă…
În oraş, ieri, se circula bine. Este drept, aşa cum ne-au scris şi gălăţenii, doar pe străzile principale, şi, în principal, cu maşinile. În rest, în cartiere, zăpada se afla la locul ei, pe străzi, spre necazul şoferilor.
Cât priveşte pietonii, aceştia au trebuit ca pentru încă o zi să păşească cu grijă, să traverseze cu teamă şi, în unele locuri să meargă pe şosea, cu frica de a fi călcaţi de maşini!
Bine măcar că în staţiile de autobuz se lucra la curăţarea trotuarelor de zăpadă! Totuşi, asta nu înseamnă că, în oraş, utilajele de deszăpezire au şomat. S-a lucrat în continuare la curăţarea arterelor şi la „împingerea” valurilor de zăpadă de o parte şi de alta a străzilor. Despre încărcarea zăpezii de pe carosabil şi transportarea ei în afara oraşului, probabil într-un episod viitor…
Problema este ca nu cumva această acţiune să nu mai poată fi făcută deloc, în condiţiile în care mercurul termometrelor va coborî mult sub zero grade, iar munţii de zăpadă pufoasă se vor transforma în ziduri compacte de gheaţă murdară, greu de „demolat”…
Cine este prevăzător, dar şi cu simţ civic, s-a apucat să cureţe trotuarul din faţa casei sau a locului de muncă. Aşa, scapi şi de amenda primăriei, dar primeşti şi binecuvântările trecătorilor speriaţi că ar putea să îşi rupă picioarele pe gheaţă…
Din păcate însă, în continuare sunt mulţi şoferi care şi-au lăsat parcate, maşinile, pe prima bandă de circulaţie, motiv pentru care se repetă coşmarul din decembrie 2009: maşini captive în zăpada îngheţată şi străzi deszăpezite doar pe o singură bandă.
Rezultatul? Trafic aglomerat, nervi, întârzieri… Şi totul, din cauza lipsei locurilor de parcare, altele decât pe banda întâi.
Dacă pentru unii, zăpada este un motiv de cheltuieli în plus – fie pentru că îţi avariezi maşina prin vreo groapă, fie pentru că foloseşti taxiul mai des decât de obicei, pentru angajaţii de la vulcanizare şi, în general, de la atelierele auto, ninsoarea este mană cerească pe timp de criză: clienţii stau la coadă!
De un lucru trebuie să aveţi grijă, fie că sunteţi pietoni, fie că sunteţi şoferi. În oraş, de sub zăpadă, ne pândesc multe gropi, şanţuri, denivelări, toate „capcane” adevărate în care îţi poţi rupe picioarele, sau, după caz, roţile maşinilor.