Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

De regulă, majoritatea unităţilor de învăţământ accesează proiecte care îi au ca beneficiari pe elevii proprii. Iată însă că profesorii de la Liceul Tehnologic CFR, care se numeşte, din anul acesta şcolar, Liceul Tehnologic "Carol I", se află deja la al doilea an de implementare a unui proiect de care beneficiază copiii de la alte unităţi şcolare din judeţ, dar şi o parte dintre părinţii acestora.

Proiectul se numeşte "Şansa de a merge împreună la şcoală" şi se derulează cu fonduri prin Programul operaţional cu capital uman (POCU), având ca partener Primăria Drăguşeni. Beneficiare sunt şcoli care au şi elevi romi: Şcoala Nr. 1 Munteni, Şcoala "Hortensia Papadat Bengescu" Iveşti, Şcoala Drăguşeni, Şcoala din Adam şi Şcoala din Băneasa. 
De la managerul de proiect, profesorul de la Liceul CFR Dumitru Turcescu, am aflat că proiectul are trei componente: "Grădiniţă atractivă", "Şcoală de după şcoală" şi "Şansa a doua".
Cea mai de impact activitate este "Şcoala de după şcoală", unde elevii incluşi în proiect sunt cei din clasele a IV-a şi a VIII-a. Aceştia beneficiază zilnic de pachet alimentar, de două ore suplimentare de pregătire la materiile importante, de consiliere săptămânală, dar şi altfel de sprijin material: rechizite, îmbrăcăminte şi obiecte de igienă personală. Pe lângă aceasta, dacă frecventează şcoala, primesc şi sprijin financiar de 100 de lei lunar, dar şi excursii la Galaţi. "Sunt copii care n-au văzut niciodată Galaţiul. De aceea îi aducem la Grădina Botanică, la Zoo, la cinema la mall, la muzee, la un restaurant. Toate acestea contează foarte mult pentru ei şi ajută la uniformizarea colectivelor mixte de romi şi români", mai spune Dumitru Turcescu.
Directorul liceului, Gicu Bota Condurache, susţine că prin componenta "A doua şansă" au beneficiat de avantajele proiectului şi oameni maturi, care fie au urmat cursuri de alfabetizare, fie şi-au finalizat gimnaziul, dar au învăţat şi o meserie în specializarea mecanică. "A fost greu la început. Dar am ţinut să fac acest proiect pentru că am văzut câtă sărăcie există în unele dintre familiile din mediul rural, unde copiii chiar nu aveau ce să mănânce. La început, am fost privit cu reticenţă, mai ales de principalii beneficiari, romii. Dar cu timpul, au văzut că îmi respect promisiunile şi s-au pliat pe cerinţele proiiectului", mai spune profesorul de la Liceul Tehnologic "Carol I".
Unul dintre directorii unităţilor de învăţământ beneficiare, Claudiu Ghiţă, de la Şcoala din Munteni, ne-a explicat că, de când au fost incluşi în proiect, a scăzut abandonul şi absenteismul şcolar foarte mult. Iar la Evaluarea Naţională s-au văzut rezultatele celor două ore de pregătire zilnică. "Mai ales din rândul romilor aveam elevi care lipseau mult înainte. De când beneficiază de aceste avantaje, nu-şi mai permit să lipsească de la şcoală", explică Claudiu Ghiţă.

Citit 1712 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Februarie 2020 16:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.