Evaluaţi acest articol
(24 voturi)
5 comentarii

„Cel mai modern şi mai performant sistem de ticketing din ţară”, promis de autorităţi încă din toamna anului trecut, se lasă în continuare aşteptat. Gălăţenii nu-şi pot procura bilete de transport temporare, nu per călătorie, şi nu-şi pot achita călătoria cu cardul bancar, direct în mijlocul de transport sau la automatele din staţii. De cele mai multe ori, validarea cardului de călătorie în mijloacele de transport devine o aventură, călătorii fiind nevoiţi să ia la rând dispozitivele în căutarea unuia care nu dă eroare. Dar cea mai neplăcută situaţie ne-a fost semnalată de către un gălăţean care a încercat să-şi reîncarce cardul de călătorie şi a rămas şi fără bani, şi fără călătorii!

„Probabil nu sunt nici prima, nici ultima persoana care va deranjează cu acest subiect, însa chiar mi-aş dori să apară o ştire despre automatele Transurb de reîncarcare a cardului de călătorie”, aşa îşi începe mesajul gălăţeanul care a trecut printr-o situaţie neplăcută din cauza acestor automate TVM (ticket vending machine).
„Încă de când au pus în funcţiune automatele de reîncarcare a cardului de călătorie, majoritatea sunt defecte şi în cele mai multe cazuri nu sunt utilizabile. Chiar din experienţa mea abia am putut încărca acea cartelă de două ori din şase încercări la diferite automate.
"Cireaşa de pe tort" a fost la automatul din Micro 19 (Capăt linie 102): aparatul mi-a luat banii (suma de 10 lei), însă apoi am avut surpriza sau nesurpriza ca pe card să nu am niciun ban. Din câte am înţeles de la doamna de la casa de bilete nu sunt primul astfel de caz, iar unor persoane li s-a luat chiar 50 lei.
Deşi le-am trimis un e-mail celor de la Transurb, nu am primit niciun răspuns.
Vă rog pe dumneavoastră să încercaţi să avertizaţi lumea în legătura cu automatele, până când, sper, vor putea fi utilizate în siguranţă”, ne-a semnalat gălăţeanul.

Ce spune Transurb

La solicitarea noastră scrisă, compania de transport public local ne-a comunicat că toate automatele TVM, în număr de 74, amplasate în municipiul Galați, sunt în stare de funcționare în acest moment. Însă, având în vedere că sistemul este încă în perioada de implementare sau pot exista variații de tensiune, pot apărea unele disfuncții ale aparatelor pe parcursul zilei. Am primit asigurări că o echipă de mentenanță asigură permanent suport tehnic pentru a remedia astfel de probleme.

Recomandări

Transurb le recomandă călătorilor ca, în momentul utilizării automatelor, să citească cu atenție toate informațiile date de aparat și să lase cardul pe fanta aparatului, pe toată perioada operațiunii, pentru încărcare.
„Călătorul trebuie să selecteze obligatoriu opțiunea pe care dorește să o încarce, abonament sau portofel electronic și modul de plată, chiar dacă momentan se plătește doar cash. Cardul se ridică în momentul încheierii operațiunii, cu eliberarea chitanței. Este necesar un timp scurt de așteptare pentru ca aparatul să proceseze fiecare comandă”, subliniază SC Transurb SA.
Compania promite că în curând va fi posibilă achitarea cu cardul bancar, ceea ce va simplifica obținerea biletelor de călătorie.

Ce faceţi dacă rămâneţi fără bani

La solicitarea noastră, compania publică de transport a transmis că toți călătorii cărora li s-au reținut banii de către automatele TVM, iar cardul nu a fost încărcat, au posibilitatea să trimită o cerere de returnare a banilor, cu toate datele necesare pentru verificările ulterioare (numărul cardului, ziua și locul unde s-a realizat operațiunea, date de contact etc.) pe adresa de e-mail relpubl.transurb
gmail.com.
„În cel mai scurt timp, cererile vor primi un răspuns”, afirmă Transurb.
„Pentru orice informații, călătorii pot vizita site-ul și pagina de Facebook Transurb, unde se găsesc informații utile privitoare la noul sistem de e-ticketing, dar se pot adresa și personalului de la Centrul de informare Transurb sau de la cabine”, mai adaugă operatorul public de transport.

Vandalizate în continuare

Din păcate, un motiv pentru care automatele de vânzare a biletelor şi de încărcare a cardurilor de călătorie pot oferi surprize neplăcute este acela că sunt în continuare vandalizate. După cum am aflat, echipele care se ocupă de mentenanţa lor au ocazia să extragă tot felul de obiecte sau resturi blocate înăuntru: monede din alte ţări, carduri bancare, dar şi bucăţi de plastic, bucăţele de lemn, cartoane sau frunze.
Civilizaţia este, încă, departe de noi.

Proiect cu finanţare europeană

Aşa cu aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", pentru implementarea sistemului e-ticketing, fosta administraţie, condusă de primarul Marius Stan, a contractat un împrumut la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Administaţia locală condusă de primarul Ionuţ Pucheanu a reuşit să obţină finanţare europeană. Valoarea totală a proiectului este de 26.189.365 de lei cu TVA, din care valoarea fondurilor nerambursabile este de 23.936.290 de lei. În decembrie 2017, a fost semnat contractul în valoare 26.151.431 de lei fără TVA, cu Asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) - CertSIGN SA (România) - Swarco Traffic SRL (România), care are misiunea de a proiecta, construi, opera şi menţine sistemele de taxare automată a titlurilor de călătorie, de informare a pasagerilor şi de management al flotei.

Citit 4029 ori Ultima modificare Marți, 06 Octombrie 2020 11:55

5 comentarii

  • postat de Vel Marți, 06 Octombrie 2020 19:37 37.251.220.*** Link la comentariu
    0
    4

    Eu am încarcat nenominal la terminale, dar după ce m-am umplut de nervi pentru că nu lua banii. După nenumărate încercări, când am retras bancnota pe care aparatul nu o lua, a ieșit și o cartelă de călătorie. Un idiot/idioată a băgat cartela unde se bagă banii și acolo a rămas. Și ăsta e cazul cu mai multe terminale, cred. Soluția ar fi, poate, ca fanta pentru bani să fie mai îngustă pentru ca să nu mai încapă cardurile plus ceva instrucțiuni clare pentru idioți.
    De vină nu e sistemul, care e mult superior celui cu bilete, ci prostia omenească.

    Raportează
  • postat de Nea Luce Marți, 06 Octombrie 2020 12:53 86.125.62.*** Link la comentariu
    0
    5

    Am sunat la numarul de telefon afisat pe card. O doamna/ domnisoara, mi-a offerit raspunsul: Numai cardurile nominale pot fi incarcate/ reincarcate la terminal ( deci cele pe care este trecut numele si prenumele posesorului ) Celelalte, se incarca doar la cabinele de bilete. Tot aidoma si cu inregistrarea pe site. Cele nenominale nu sunt recunoscute online....

    Raportează
  • postat de unusidoi Marți, 06 Octombrie 2020 11:23 213.218.53.*** Link la comentariu
    0
    6

    pt Daniel: Care este linkul pt incarcarea online?
    Mersi

    Raportează
  • postat de hahaha Marți, 06 Octombrie 2020 10:15 194.105.20.*** Link la comentariu
    3
    16

    Cu alte cuvinte, au facut rahatul PRAF, si acum vor sa-l vanda pe post de NESSCAFE !

    Raportează
  • postat de Daniel Marți, 06 Octombrie 2020 00:34 5.13.145.*** Link la comentariu
    11
    22

    Incarcati online, e mult mai usor si poti vedea oricand situatia contului, cand expira abonamentul daca aveti abonament, etc.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.