UPDATE Când ar trebui să fie gata drumul expres Brăila-Galaţi? Contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat

UPDATE Când ar trebui să fie gata drumul expres Brăila-Galaţi? Contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat
Evaluaţi acest articol
(30 voturi)

UPDATE. Contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila - Galați, în valoare de 371.416.131,09 lei fără TVA, a fost semnat joi, 15 aprilie 2021, de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. La eveniment a fost prezent ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Semnarea a fost posibilă deoarece Astaldi SpA, care a contestat la Curtea de Apel Bucureşti atribuirea acestui contract, a renunţat la judecata plângerii

„Acesta este un proiect-cheie pentru legarea celor două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre și, implicit, la Tulcea. Viitorul drum expres, o alternativă la DN 22B, are o lungime de 11 km, va cuprinde trei poduri, două viaducte și un pasaj și va fi proiectat, evident, cu două benzi pe sens și cu parapet despărțitor între sensuri.

Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, a declarat, într-o postare pe pagina sa publică de Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Termenul avansat de ministru este cel puțin optimist, asta dacă nu reușesc vreo minune constructorii și termină înainte de termenul maxim stabilit. 

Potrivit informaţiilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, durata contractului este de 34 luni, din care zece luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene nerambursabile.

„Drumul Expres Brăila–Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila”, precizează CNAIR.

Istoria zbuciumată, pe scurt

Drumul expres le este promis gălăţenilor şi brăilenilor de ani de zile, fiind aprobat de Guvern în septembrie 2008.

După cum aţi mai putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, repusă în desfăşurare pe 3 martie 2020 şi suspendată pentru a doua oară pe 10 aprilie 2020, apoi reluată pe 16 aprilie 2020. Valoarea estimată a contractului era de 530.312.447,16 lei fără TVA.

La licitaţie s-au înscris cinci ofertanţi: SC Arcada Company SA, Asocierea Astaldi SpA - Tancrad SRL, Asocierea Mavgo Holding SRL - SC Aqua Parc SRL- SC BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD, Rizzani de Eccher SpA şi Asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.

Pe 23 septembrie 2020, CNAIR a desemnat asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL drept câştigătoarea contractului pentru drumul expres cu o ofertă de 371.416.131 de lei fără TVA.

Numai că Astaldi SpA - liderul asocierii Astaldi SpA - Tancrad SRL a depus o contestaţie, pe care Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o. Astaldi a formulat apoi o plângere la Curtea de Apel Bucureşti. Conform datelor de pe portalul instanţelor, au fost formulate cereri de recuzare, dar şi cereri de abţinere din partea unor judecători, cele din urmă fiind admise. Pe 7 aprilie 2021, însă, instanţa a luat act de renunţarea la judecata plângerii.

Acest fapt a permis semnarea contractului pentru drumul expres Brăila-Galaţi cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Ar mai fi de spus că aceeaşi asociere de firme, controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, va construi şi marea centură ocolitoare a Galaţiului.


Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat într-o postare pe pagina sa publică de Facebook că a participat, astăzi, la semnarea contractului pentru construirea (proiectare + execuție) drumului expres Galați - Brăila. „Acesta este un proiect-cheie pentru legarea celor două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre și, implicit, la Tulcea.

Viitorul drum expres, o alternativă la DN 22B, are o lungime de 11 km, va cuprinde 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj și va fi proiectat, evident, cu 2 benzi pe sens și cu parapet despărțitor între sensuri.

Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, precizează Ministrul Transporturilor.

Vom reveni cu informaţii.

Citit 7899 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Aprilie 2021 00:36

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.