Teroare şi focuri de armă

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ieri dimineaţă primeam o informaţie halucinantă legată de un marinar român, luat ostatic de către piraţii somalezi din Oceanul Indian încă de la începutul lunii februarie a acestui an:

„L-au împuşcat pe Teo”, ne-a spus la telefon prietena marinarului. Printre icnete de plâns, aceasta a povestit că la bordul navei Rin, pe care se află îmbarcat prietenul său, a avut loc o altercaţie. În urma celor întâmplate, Virgil Teofil Creţu ar fi fost rănit în zona şoldului.

„Mi-a spus doar că a fost rănit în timpul unui schimb de focuri între piraţi. Nu ştiu mai mult... Cer intervenţia de urgenţă a statului român pentru salvarea acestui om care stă de peste patru luni acolo, fără ca cineva să încerce să facă ceva”, susţinea Mariana Andrei, prietena marinarului.

Câteva ore mai târziu am reuşit să aflăm că incidentul avusese loc, într-adevăr, iar românul fusese împuşcat. Întreaga poveste părea însă desprinsă din filmele de acţiune.

Se pare că pe navă a reuşit să urce o persoană sub pretextul că aduce provizii. Imediat s-a produs o altercaţie şi s-au tras mai multe focuri de armă. În urma conflictului, un singur pirat a rămas în viaţă la bordul navei, iar marinarii au preluat controlul acesteia.

Deşi rănit, Virgil Teofil Creţu a preluat controlul la timonă, iar nava a început să se deplaseze încet.

„Un elicopter de pe o fregată spaniolă a forţelor aliate survolează zona în care se află nava pentru că altfel aceasta ar putea fi atacată din nou de către piraţi”.

„Urmează ca în scurt timp fregata să se apropie de navă şi să-l preia pe marinarul român care a fost rănit”, ne-a declarat ieri, înainte de închiderea ediţiei, Dorel Onaca, binecunoscutul om de afaceri constănţean care patronează o firmă de scafandri care a participat la operaţiunile de recuperare a marinarului român.

Aşa cum am relatat în trecut în paginile „Vieţii libere”, cargoul libian Rim, sub pavilion nord-coreean, a fost capturat în nord-vestul Golfului Aden.

Piraţii au cerut armatorului o sumă fabuloasă de bani pentru eliberarea navei, iar acesta a refuzat să plătească în condiţiile în care cargoul făcuse, de fapt, un ultim transport şi urma să fie casat şi transformat în fier vechi.

Citit 997 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.