Record de viteză pentru o locomotivă, pe raza Regionalei CFR Galați (VIDEO)
Foto: captură video CFR Infrastructură

Record de viteză pentru o locomotivă, pe raza Regionalei CFR Galați (VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

210 kilometri pe oră este viteza-record pentru o locomotivă din România, pe linia de testări de viteză de la Făurei, înregistrată de Sucursala regională Căi Ferate (SRCF) Galați, informează CFR Infrastructură.

CFR SA a desfășurat, în perioada 2 mai - 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galați, lucrările de reparații la suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km), iar joi, 8 iunie, s-a efectuat cursa de probă cu o locomotive a operatorului național de transport feroviar de călători, care a atins viteză maximă de circulație de 210 km/h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare.

Astfel, odată cu finalizarea lucrărilor de reparații, executate de specialiștii feroviari ai SRCF GALAȚI, pe Inelul Mare Făurei (13,7 km) s-a stabilit un nou record de viteză de 210 km/h, pe o linie de cale ferată din România, potrivit CFR Infrastructură.

Lucrările de reparații au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secția IFTE 1 Galați, și au constat în: înlocuire traverse; buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km); profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km; verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig-zag față de axul căii ferate, înălțime față de nivelul superior al căii de rulare) la un număr de 276 de stâlpi LC, lucrări de reparație a cablului colector între stâlpii SBC, lucrări de reglare a pendulelor antivânt la 176 stâlpi SBC.

Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 și este singurul centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.

Media

Citit 5020 ori Ultima modificare Vineri, 09 Iunie 2023 17:32

4 comentarii

  • postat de Dandanache
    Sâmbătă, 10 Iunie 2023 13:44
    5.13.220.***
    Au ramas fara frane, dom'le, si a alunecat la vale! Acu', pe bune, problema la noi nu e viteza trenurilor ci infrastructura.
    0
    0
  • postat de Ghe
    Sâmbătă, 10 Iunie 2023 07:33
    5.13.216.***
    Cam transpirați de frică, asa păreau ocupanții locomotivei :))
    0
    0
  • postat de Haralambie
    Vineri, 09 Iunie 2023 16:09
    5.14.140.***
    Ia bagati un tren de marfa pe linia asta sa vedem daca mai prindeti dupa aceea 200 km/h.E acelasi principiu si la carosabil unde se evita circularea pe aceași banda a vehiculelor de tonaj împreună cu autoturisme.Centrul de testari de la Faurei este unicul din Europa de Sud-Est, aici vin si testeaza
    0
    0
  • postat de Doctorul_Proctolog
    Vineri, 09 Iunie 2023 13:51
    172.225.187.***
    Mi se pare un record tamp, inutil si sfidator, in conditiile in care stim cu totii viteza si conditiile de calatorie pe reteaua nationala de cai ferate. Singura lui utilitate este pentru o clisma a guvernantilor, fostilor si actualilor sefi de la transporturi si tuturor responsabili de starea actual
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.