210 kilometri pe oră este viteza-record pentru o locomotivă din România, pe linia de testări de viteză de la Făurei, înregistrată de Sucursala regională Căi Ferate (SRCF) Galați, informează CFR Infrastructură.
CFR SA a desfășurat, în perioada 2 mai - 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galați, lucrările de reparații la suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km), iar joi, 8 iunie, s-a efectuat cursa de probă cu o locomotive a operatorului național de transport feroviar de călători, care a atins viteză maximă de circulație de 210 km/h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare.
Astfel, odată cu finalizarea lucrărilor de reparații, executate de specialiștii feroviari ai SRCF GALAȚI, pe Inelul Mare Făurei (13,7 km) s-a stabilit un nou record de viteză de 210 km/h, pe o linie de cale ferată din România, potrivit CFR Infrastructură.
Lucrările de reparații au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secția IFTE 1 Galați, și au constat în: înlocuire traverse; buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km); profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km; verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig-zag față de axul căii ferate, înălțime față de nivelul superior al căii de rulare) la un număr de 276 de stâlpi LC, lucrări de reparație a cablului colector între stâlpii SBC, lucrări de reglare a pendulelor antivânt la 176 stâlpi SBC.
Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 și este singurul centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.