Piața auto, bombardată cu piese de proastă calitate

Piața auto, bombardată cu piese de proastă calitate
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Folosirea unor componente omologate, dar montate la un atelier clandestin, nu înseamnă automat o lucrare bine realizată, atrag atenția reprezentanții Registrului Auto Român (RAR), care anul trecut au dat amenzi de milioane de lei atelierelor și importatorilor de piese care, prin activitatea lor, puneau în pericol siguranța traficului.

Lucrările la prețuri mici, cu piese de calitate îndoielnică, sunt cel mai adesea calea cea mai scurtă către periclitarea directă a siguranței traficului și a persoanelor, susțin reprezentanții RAR, la finele unui an în care au avut de combătut un veritabil fenomen, în care ”chilipir” pare să fi fost cuvântul de ordine. În 2024, susțin oficialii, au fost blocate 18 transporturi de componente auto neconforme cu normele europene, în urma solicitărilor autorităților vamale, fapt care a împiedicat ajungerea pe piață a unor piese ce nu prezintă siguranță. Cumulate cu o calitate îndoielnică a componentelor, au venit la pachet și prestațiile discutabile efectuate în multe dintre cele peste 12.000 de ateliere auto, existente oficial la acest moment în România.

”Existența în piață a pieselor auto de calitate nu este o garanție că reparațiile sunt conforme, dacă operațiunile nu se desfășoară în atelierele autorizate RAR, aproximativ 12.500 la număr la finalul anului trecut. Pe site-ul www.rarom.ro este disponibilă lista service-urilor autorizate, detaliată în funcție de tipul de intervenție pentru care este autorizat service-ul respectiv. Țineți cont de faptul că un atelier autorizat pentru tinichigerie, de exemplu, nu poate efectua în siguranță intervenții asupra sistemelor esențiale ale unui vehicul”, atrag atenția reprezentanții RAR.

“Le recomandăm posesorilor de autovehicule să se gândească din următoarea perspectivă la economia pe care cred că o fac atunci când aleg să meargă într-un atelier improvizat. În cazul în care calitatea lucrărilor nu este cea dorită, nu există o garanție reală pentru intervenția efectuată, iar apoi intervine dificultatea în a demonstra că autovehiculul va fost reparat în acel atelier, atunci când sesizați autoritățile. Altfel spus, acțiunile legale împotriva persoanelor neautorizate care desfășoară activități de reparații necesită mai mult timp și mai multe resurse implicate”, atenționează ing. Mihai Dogărescu, șeful Direcției Supraveghere Piață.

Anul trecut, RAR a făcut peste 4.500 de controale în atelierele de reparații, ateliere TLV sau în parcurile de dezmembrări. Pentru abaterile constatate s-au aplicat sancțiuni în valoare de 7,3 milioane de lei și s-au dispus măsuri complementare.

Citit 1141 ori Ultima modificare Luni, 24 Februarie 2025 17:47

3 comentarii

  • postat de Raluca
    Marți, 25 Februarie 2025 09:10
    80.24.237.***
    Exacta asta e "problema", daca nu se fac reparatiile in ateliere autorizate RAR, aceste reparatii nu sunt de calitate. Nu va suna ca asta s-ar numi monopol sau concurenta neloiala?
    6
    8
  • postat de Reguli inventate ca sa justifice existenta organelor de control
    Marți, 25 Februarie 2025 09:09
    82.79.117.***
    Atelierul cu self service e ok? Garajul propriu sau locul de parcare, marginea drumului sunt ok? Am voie macar sa imi remediez o pana de cauciuc? Adica daca imi fac singur pana nu e bine...
    8
    4
  • postat de Gigel
    Marți, 25 Februarie 2025 08:36
    86.124.200.***
    Degeaba se plang daca pe strada sunt cazane cu itp luat dupa ora 16, led-uri de rahat care doar te orbesc fara sa lumineze unde si cum trebuie,care troncane si pe loc....sunt multe.
    3
    14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.