Traversarea cu bacul, blocată instituţional
Foto: Foto: Vasile Caburgan

Traversarea cu bacul, blocată instituţional
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Dunărea nu se dezgheaţă la comandă * Căpitănia numără vestele de salvare * Oameni rebegiţi de frig la poarta apelor* 

Ieri, la ora 15, pe Dunărea a început să scape de sloiurile care aproape că uneau malurile. Pe partea dinspre Tulcea însă, cale de vreo 70 de metri de la mal, gheaţa a rămas aproape neclintită.

Informată că există risc de împotmolire în apropierea malului tulcean, la fel ca ieri la jumătatea Dunării, conducerea Navrom Bac a hotărât să menţină serviciul suspendat, traversarea tur-retur de la ora 17 fiind făcută exclusiv pentru persoane, cu un remorcher închiriat.

Atâta doar că, potrivit directoarei generale a Navrom Bac, Căpitănia a anunţat că nu mai permite transportul de persoane pe remorcher din motive de siguranţă.

Căpitănia nu se opune dar comandă
Contactaţi de noi, reprezentanţii Căpităniei au susţinut că nu sunt îndeplinite condiţii pentru transportul persoanelor pe nave utilitare precum remorchere sau împingătoare, deşi acest lucru se întâmplase deja, atât în cursul zilei de miercuri, cât şi în dimineaţa zilei de ieri. Mai mult, ni s-a spus că Dunărea este practicabilă de pe un mal pe altul şi cei de la firma de traversare trebuie să-şi facă treaba cu navele pentru care au fost autorizaţi.

Discuţia se purta la ora 17, când cei ce aşteptau în faţa pontonului de la trecere bac trebuiau să fie deja îmbarcaţi pe o navă care să-i ducă spre case. Aproape 100 de persoane tremurau îngheţate în faţa unor bariere coborâte şi a unor agenţi de pază, mulţi cu bagaje, lacrimi de la vânt şi vineţi de ger. Navetişti la lucru, puşti de liceu, bătrâni şi câţiva copii tremurau în frig şi de nerăbdarea de a primi un răspuns: „Se trece sau nu se trece?”

La 17:20, au sosit două maşini de la Căpitănie, dimpreună cu directorul acesteia şi căpitanul şef de port adjunct. Fără a le da celor adunaţi un răspuns, cei doi păreau foarte nemulţumiti de faptul că un împingător cu o barjă în faţă n-a reuşit să spargă gheaţa din malul de vizavi, dar şi de faptul că noi eram acolo şi ceream de asemenea un răspuns dacă se trece sau nu.

Într-un final, după mai multe runde de discuţii cu un reprezentant al Navrom Bac şi aflând că şi pe celălalt mal aşteaptă alţi 100 de oameni, au decis să accepte soluţia remorcherului. Dar au pus condiţia ca să se facă mai multe traversări, cel puţin două tur-retur, pentru ca „numărul persoanelor să nu-l depăşească pe cel al vestelor de salvare de la bordul remorcherului”, respectiv 50.

Autorităţile aplică legea, oamenii îngheaţă-n drum
Abia la 17:40 a plecat remorcherul „Măcin” către celălalt mal, după valuri de proteste şi lupte cu forţele de ordine ale celor lăsaţi să aştepte cursa următoare. După ce au întârziat traversarea ca să se convingă că Dunărea e încă îngheţată şi să reamintească necesitatea aplicării legii, reprezentanţii autorităţii navale s-au urcat în maşinile lor încălzite şi i-au lăsat pe călătorii îngheţaţi şi marinarii remorcherului să se descurce după puteri şi conştiinţă.

Cu siguranţă, problema putea fi tranşată din timp, eventual printr-o bună comunicare, iar cei 200 de călători de pe cele două maluri n-ar mai fi aşteptat zeci de minute la -20 de grade Celsius. Vom reveni cu amănunte asupra acestui incident deoarece şi Dunărea, chiar şi fără pod este una din porţile importante ale oraşului.

Citit 3158 ori Ultima modificare Joi, 09 Februarie 2012 20:25

9 comentarii

  • postat de George
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 19:37
    Stimate domnule nicolaie...Tot anul trec bacurile alea non stop cu tot felul de masini,in special tiruri...Deci bani se fac ca in comparatie cu alte treceri,aici la Galati e cel mai scump bac.Acum,odata cu napasta asta care a venit peste noi toti,nu era normal sa scoata banii de la ciorap si sa-si asigure bunul mers al activitatii fara a astepta de la altii sa le rezolve problemele???...Din punctul meu de vedere,mai ales in vremurile pe care le traim cind...boul se leaga de coarne si ....este foarte bine ca se cauta ca odata cu rezolvarea chiar si provizorie a problemei sa se aplice si legea...macar la limita...Toata lumea se gandeste si la poporul care rabda in frig si vant sa ajunga acasa,insa pune-te in situatia celor care trebuie sa respecte si legea...In cazul unui nefericit eveniment oare cine raspunde????....Si ...crede-ma ca raspunderea este...de la locul de munca pana la libertate...Ai risca???...Asa cum cel care trebuie sa aplice legea (buna-rea asta e) ,o face asa si ceilalti trebuie sa o respecte pentru ca nu-i facuta de mine,de dumeavoastra sa altul ca noi,ci de cei alesi de noi.Cat despre nesimtirea unora...E groasa...si cam de acelasi simptom suferim toti...
    Dar oare onor domnul reporter nu are nimic de comentat ca eu practic pe dansul il luasem la intrebari???...Sau arunca doar un articol pentru a-si vinde fituica si atat???...
    0
    0
    Raportează
  • postat de nicolaie
    Vineri, 10 Februarie 2012 20:46
    Consider ca omai buna colaborare a institutiilor statului,Capitania portului si NAVROM Galati,ar fi fost in masura sa rezolve mult mai prompt problemeleaparute la Trecere Bac.Ar fi fost foarte frumos ca pe malul dobrogean sa se fi aflat ocazional atat dl Gheorghiu cat si dl Hartan.Sa vedeti atunci,desfasurare de forte.Din pacate,impunerea legii de catre capitanie,este o mascarada de doi lei si arata ,nu respectul fata de lege,ci incapacitatea decizionala a unor incompetenti, care in loc de solutii,ofera explicatii de tot rasul.Putem discuta pe lege,pana-n panzele albe.E vorba de oameni.Atat timp cat pe Ghorghiu si Hartan i-a durut in spate de amaratii care se rugau sa ajunga acasa,nu mai avem ce comenta.Niste nesimtiti.Asta sunt.Sa rezolve,societatea care are bacurile problema.Ei pot sta in birou la caldura.Si va veni vremea,cand si Stefan Viorel,va vrea iar voturi pentru parlament.Masini de servici,soferi la scara,tot tacamul,au si smecherii de la NAVROM si Capitanie.De unde.O fi vreo matusa Tamara.Felicitari domnilor !Obrazul gros,cu nesimtire se tine !
    0
    0
    Raportează
  • postat de Bac
    Vineri, 10 Februarie 2012 15:02
    Sunteti in urma cu informatiile. Astazi bacul face curse de pe ambele maluri.
    0
    0
    Raportează
  • postat de George
    Vineri, 10 Februarie 2012 13:41
    Aaaa...nici nu incape discutie...podul este sfant.Acel "remorcher" care de fapt e un impingator cu...care nu prea faci treaba la spart gheata,l-au inchiriat pentru a le scoate bacul blocat si apoi s-au hotarat ca macar persoane sa transporte cu el,insa nu are capacitatea si dotarea necesara transportului de persoane.Asta e ideea...Ofuscarea mea a plecat dela faptul ca s-a limitat ambarcarea a doar 50 de persoane.Ei bine...o nava nu poate lua la bord mai multe persoane decat veste de salvare are in dotare.Acele 50 au fost transferate de la bac OLTISORU2 si ca atare in limita asta trebuie sa se incadreze.Cei de la Navrom Bac trebuia sa plateasca remorcher care sa-i asigure calea dintr-un mal in altul...Cam asta e,insa...asa e la noi...De aceea cateodata nu sunt bune vremurile in care traim...:(
    0
    0
    Raportează
  • postat de un anonim galatean
    Vineri, 10 Februarie 2012 13:13
    nu credeti " domnule George " ca le-ar fi fatat vaca " si acum? din cate stiu nicaieri nu se trece cu bacul......deci, incasarile ar fi fost foarte bune. in alta ordinede idei, din presa reiese ca navrombac au "inchiriat" un remorcher.....asta presupune ca pe ei ii costa.....hai mai bine sa vedem partea buna a lucrurilor : navetisti, oameni bolnavi si elevi au reusit sa ajunga la munca, la spital sau la scoala. dumneavoastra ce ati fi facut? evident, pledez pentru pod.
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Vineri, 10 Februarie 2012 11:48
    @george: iarna nu-i ca vara......insa vara ba sunt inundatii si nu circula, ba este seceta si iar nu circula!!! si astfel tirurile si masinile trebuie sa ocoleasca pe la giurgeni! de aia se justifica chiar si economic un pod peste dunare, spre ciuda ,,economistului" tariceanu!
    0
    0
    Raportează
  • postat de George
    Vineri, 10 Februarie 2012 11:08
    Draga domnule redactor....Daca vrei sa ai pe constiinta (Doamne fereste) o noua Mogosoaia...e problema dumneavoastra.Insa nu mai improscati o institutie fara a fi in cunostinta de cauza.Daca considerati ca va pricepeti mai bine la Siguranta Navigatiei,va invit sa va scolit si sa va dati toate examenele necesare si luati locul celor doi directori....In alta ordine de idei...problema sta exact in ograda SC NAVROM BAC SRL care atunci cand are trafic si vremea e buna,ii fata vaca,insa acum ,in loc sa cheltuiasca niste bani pentru a asigura bunul mers al bacurilor a preferat sa-si incrciseze bratele si sa trimita oamenii in C.F.S.Acea nava care asigura provizoriu trecerea nu este o nava cu clasa de pasager,deci este o inprovizatie pentru salvarea situatiei si daca s-ar intampla ceva rau....pe cine credeti dumnavoastra ca sariti cu gura???...Deci ar fi mai bine sa ganditi inainte de a scrie caci nimanui nu-i convine aceasta situatie.Aceste masuri de restrictie sau de constrangere ,cum vreti sa o luati ,au fost date tot pentru a proteja acei napastuiti care sunt nevoiti sa astepte in frig sa ajunga acasa,in SIGURANTA...
    Totusi ..."iarna nu-i ca vara"...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Victor
    Vineri, 10 Februarie 2012 10:09
    Are dreptate flo.Chinezii sau japonezii stiu sa faca poduri lungi si sigure.Trebuie doar sa fie acceptati corect.
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Vineri, 10 Februarie 2012 09:33
    simplu: pod peste dunare!!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.