Traversarea cu bacul, blocată instituţional
Foto: Foto: Vasile Caburgan

Traversarea cu bacul, blocată instituţional
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Dunărea nu se dezgheaţă la comandă * Căpitănia numără vestele de salvare * Oameni rebegiţi de frig la poarta apelor* 

Ieri, la ora 15, pe Dunărea a început să scape de sloiurile care aproape că uneau malurile. Pe partea dinspre Tulcea însă, cale de vreo 70 de metri de la mal, gheaţa a rămas aproape neclintită.

Informată că există risc de împotmolire în apropierea malului tulcean, la fel ca ieri la jumătatea Dunării, conducerea Navrom Bac a hotărât să menţină serviciul suspendat, traversarea tur-retur de la ora 17 fiind făcută exclusiv pentru persoane, cu un remorcher închiriat.

Atâta doar că, potrivit directoarei generale a Navrom Bac, Căpitănia a anunţat că nu mai permite transportul de persoane pe remorcher din motive de siguranţă.

Căpitănia nu se opune dar comandă

Contactaţi de noi, reprezentanţii Căpităniei au susţinut că nu sunt îndeplinite condiţii pentru transportul persoanelor pe nave utilitare precum remorchere sau împingătoare, deşi acest lucru se întâmplase deja, atât în cursul zilei de miercuri, cât şi în dimineaţa zilei de ieri. Mai mult, ni s-a spus că Dunărea este practicabilă de pe un mal pe altul şi cei de la firma de traversare trebuie să-şi facă treaba cu navele pentru care au fost autorizaţi.

Discuţia se purta la ora 17, când cei ce aşteptau în faţa pontonului de la trecere bac trebuiau să fie deja îmbarcaţi pe o navă care să-i ducă spre case. Aproape 100 de persoane tremurau îngheţate în faţa unor bariere coborâte şi a unor agenţi de pază, mulţi cu bagaje, lacrimi de la vânt şi vineţi de ger. Navetişti la lucru, puşti de liceu, bătrâni şi câţiva copii tremurau în frig şi de nerăbdarea de a primi un răspuns: „Se trece sau nu se trece?”

La 17:20, au sosit două maşini de la Căpitănie, dimpreună cu directorul acesteia şi căpitanul şef de port adjunct. Fără a le da celor adunaţi un răspuns, cei doi păreau foarte nemulţumiti de faptul că un împingător cu o barjă în faţă n-a reuşit să spargă gheaţa din malul de vizavi, dar şi de faptul că noi eram acolo şi ceream de asemenea un răspuns dacă se trece sau nu.

Într-un final, după mai multe runde de discuţii cu un reprezentant al Navrom Bac şi aflând că şi pe celălalt mal aşteaptă alţi 100 de oameni, au decis să accepte soluţia remorcherului. Dar au pus condiţia ca să se facă mai multe traversări, cel puţin două tur-retur, pentru ca „numărul persoanelor să nu-l depăşească pe cel al vestelor de salvare de la bordul remorcherului”, respectiv 50.

Autorităţile aplică legea, oamenii îngheaţă-n drum

Abia la 17:40 a plecat remorcherul „Măcin” către celălalt mal, după valuri de proteste şi lupte cu forţele de ordine ale celor lăsaţi să aştepte cursa următoare. După ce au întârziat traversarea ca să se convingă că Dunărea e încă îngheţată şi să reamintească necesitatea aplicării legii, reprezentanţii autorităţii navale s-au urcat în maşinile lor încălzite şi i-au lăsat pe călătorii îngheţaţi şi marinarii remorcherului să se descurce după puteri şi conştiinţă.

Cu siguranţă, problema putea fi tranşată din timp, eventual printr-o bună comunicare, iar cei 200 de călători de pe cele două maluri n-ar mai fi aşteptat zeci de minute la -20 de grade Celsius. Vom reveni cu amănunte asupra acestui incident deoarece şi Dunărea, chiar şi fără pod este una din porţile importante ale oraşului.

Citit 3241 ori Ultima modificare Joi, 09 Februarie 2012 20:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.