Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
22 comentarii

* Cineva trebuie să îşi asume responsabilitatea pentru faptul că sute de oameni au petrecut trei zile într-un tren blocat * Dacă nu o face nimeni, înseamnă că doar divinitatea e de vină *


 

Cei care şi-au petrecut zeci de ore într-un tren blocat la începutul săptămânii la Făurei, dar şi oamenii care au urmărit desfăşurarea acestui eveniment pe www.viata-libera.ro cer ca lucrurile să nu se încheie aşa. Câteva scuze smulse cu cleştele şi mulţumirea că, după 60 de ore, acei oameni s-au întors de unde plecaseră, nu sunt nici pe departe de ajuns.

„Vrem demiteri”
„Trebuie demisă întreaga conducere CFR, atât cei de la Bucureşti, dar mai ales cei de la Galaţi, asta dacă nu au avut ei bun simţ şi şi-au dat demisia! Şi astea nu sunt singurele probleme de la Galaţi! Probleme sunt şi pe timp de vară, când dacă se defectează o locomotivă stai ore întregi să aştepţi să vină alta! Nu au locomotive de rezervă, nu au piese de schimb, nu au motorină, etc etc" – a comentat pe site-ul nostru un cititor care a ales pseudonimul Flo.
Comentariile nu vizează doar pe cei de la CFR. Sunt şi voci care susţin că amestecarea politicului cu o societate precum CFR, dar şi lipsa de reacţie a autorităţilor trebuie amendate urgent. Pe bună dreptate am putea spune, pentru că o astfel de situaţie este una de urgenţă, iar pentru aceste lucruri s-au înfiinţat departamente, comandamente, ministere, pentru asta sunt plătiţi miniştri, secretari de stat, prefecţi, şefi de inspectorate etc.

Paul Florea: „Există vină umană demonstrabilă”
Prefectul judeţului Galaţi, Paul Florea, consideră că povestea trenului care a plecat luni din Galaţi şi a ajuns miercuri tot la Galaţi, după trei zile şi trei nopţi prin nămeţi, a fost gestionată greşit şi că cineva trebuie să plătească. „A fost o serie întreagă de nefericite întâmplări, dar cu vină umană demonstrabilă”, a declarat franc prefectul Paul Florea. Deşi s-a ferit să spună pe şleau cine consideră că ar fi vinovat, prefectul de Galaţi a folosit cuvinte deloc măgulitoare în legătură cu directorii Ionel Filimon (CFR Infrastructură) şi Ştefan Costin (CFR Călători). „La un moment dat am văzut că lucrurile nu mergeau, că nu se rezolvă nimic şi atunci am luat legătura cu directorul CFR Marfă, Andone Bourceanu, şi în câteva ore s-a rezolvat problema. Sigur, între timp, şi vremea se mai ameliorase”, a spus Paul Florea. Întrebat dacă acest lucru înseamnă că ceilalţi doi directori, direct implicaţi în rezolvarea problemei, nu şi-au făcut datoria, prefectul de Galaţi a fost aproape tranşant. „Cred că domnul Filimon trebuia să gestioneze mai bine situaţia. Nu ştiu, o să vedem. Deocamdată, eu voi cere Ministerului Transporturilor să facă o anchetă, o analiză a ceea ce s-a întâmplat. E tot ce pot să fac, dar vă asigur că se vor lua măsuri”, a spus prefectul Paul Florea.
Din păcate, după această declaraţie a prefectului, nu am reuşit să mai luăm legătura cu directorii Ionel Filimon şi Ştefan Costin. În schimb, ieri-dimineaţă, într-o discuţie cu unul dintre reporterii „Vieţii libere”, cei doi s-au declarat nevinovaţi, încercând să ofere explicaţii pentru motivele care au generat povestea trenului groazei.

Filimon: „Mecanicul nu se duce ca berbecul în zăpadă”
„Eu nu caut vinovaţi, eu caut soluţii. Nu eu decid dacă circulă sau nu circulă. Sarcina mea e să-i duc în siguranţă când circulă. Şi eu zic că asta am făcut”, a spus şeful regionalei CFR Infrastructură, Ionel Filimon. Acesta a încercat apoi să împartă responsabilitatea avântării în mijlocul zăpezii chiar cu călătorii. „Codul portocaliu n-a fost un secret de serviciu sau de stat. A fost o informaţie publică. Oamenii ştiau de codul portocaliu. Dacă ştiau, în momentul în care s-au urcat în trenul acela, şi-au asumat un risc. Drumurile erau toate blocate. Singura posibilitate de a mai mişca dintr-un loc în altul era calea ferată. Toată lumea se întreabă cine-i vinovat că a plecat trenul? Dar cine nu i-a lăsat pe oamenii aceştia care au stat zece ore în Brăila să coboare din tren? Au văzut că vremea se înrăutăţeşte. Dimineaţa era într-un fel, seara era în alt fel. De ce nu au coborât din tren ca să ceară banii înapoi şi să se ducă acasă? Din contră, scandal ca să plecăm”, a mai spus Ionel Filimon. Cu alte cuvinte, vinovaţi că au petrecut trei zile în necunoscut ar fi tot călătorii, care şi-au asumat riscul de a ignora codul portocaliu. Dar, până la urmă, cine a decis să bage trenul în nămeţi? Călătorii? Un răspuns l-a încercat tot Ionel Filimon. „Mecanicul de locomotivă nu pleacă de capul lui. Pleacă atunci când există condiţii de siguranţă să plece. El nu se duce ca berbecul în zăpadă”, a declarat directorul CFR Infrastructură. Corect, mecanicul nu se duce cu de la sine putere ca berbecul în zăpadă. Dar cineva a băgat, totuşi, trenul ca berbecul în zăpadă. Cine?

„Dacă erau informaţii, trenul nu pleca”
La rândul său, directorul regionalei CFR Călători, Ştefan Costin, consideră că nimeni nu a greşit. „Nu aş vrea să trăiţi vreodată ce au trăit oamenii aceia sau noi, aici, în comandament (...) Întotdeauna, după ce se întâmplă nişte evenimente, judecăm cu alte gânduri. La data aia (luni, n.r.), nu erau informaţii că s-ar putea întâmpla ceva care să oprească circulaţia trenurilor. Dacă erau informaţii, trenul nu pleca”, a declarat Ştefan Costin. Bun, şi cine trebuia să ofere, cu acurateţe, aceste informaţii, pentru că, totuşi, trenul a plecat. Şi a stat timp de trei zile pe drum. Dincolo de posibile explicaţii, faptul că o călătorie durează trei zile şi nici măcar nu se ajunge la destinaţie trebuie să aibă urmări. Trebuie să existe vinovaţi. Altfel, ar însemna că doar divinitatea trebuie trasă la răspundere.


 

Declaraţia anului de la un oficial CFR ;Călătorii să fie mulţumiţi că nu au plătit suplimentar pentru excursie!!!
Cea mai tare declaraţie vine însă de la Centru, de la Ministerul Transporturilor. „Călătorii au beneficiat de transport până la destinaţia finală. Nu vor fi percepute şi nu sunt percepute în nici un caz tarife suplimentare de transport, în ciuda faptului că nu se circulă pe ruta directă, ci pe ruta ocolită prin zonele în care se poate circula...!", a spus pentru PRO TV Adrian Vlaicu, directorul de marketing la CFR Călători. Cu alte cuvinte, călătorii să fie mulţumiţi că nu au fost taxaţi suplimentar pentru senzaţionala călătorie prin epoca de gheaţă!!!


 

Aşteptăm în continuare opiniile cititorilor noştri în secţiunea comentarii. În acelaşi timp, cei care au stat 60 de ore blocaţi în acest tren ne pot transmite imagini, filme şi mărturii pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.


Vizitatorii site-ului nostru îşi pot spune părerea în legătură cu cine ar trebui să demisioneze după situaţia creată, alegând una dintre opţiunile din sondajul ce poate fi găsit în pagina de Eveniment a site-ului sau folosind acest LINK


Citit 3018 ori Ultima modificare Joi, 09 Februarie 2012 20:20

22 comentarii

  • postat de gabi Sâmbătă, 11 Februarie 2012 16:25 Link la comentariu
    0
    0

    @Tony, nu mai merita sa-ti raspund... vorbeai de marlanie??? faci parte din cei pe care-i critici! si, apropos, voi fi "nene" cand o sa-mi creasca ceva in fata, ceea ce este greu de crezut!

    Raportează
  • postat de tony Sâmbătă, 11 Februarie 2012 06:09 Link la comentariu
    0
    0

    Nene Gabi .. mi-e cam mila de tine ..astia de acasa ,ca tine, nu aveti cum sa va dati seama pe ce lume traiti acolo,. imi pare rau dar asta e. Mai ales in Galati ..... e chiar depresiv. Iti urez mult noroc ..ai mare nevoie .

    Raportează
  • postat de gabi Sâmbătă, 11 Februarie 2012 00:01 Link la comentariu
    0
    0

    @Tony, vorbesti mult si nu spui nimic! Eu nu inteleg de ce toti cei care au plecat "afara" au o parere atat de buna despre ei!! Nu tot romani sunteti?? Ma enerveaza cumplit aerele astea de superioritate exprimate pr0steste! Si, sa stii, ca daca esti sarac nu-i asa o mare rusine! Rusine e sa dai in cap, sa furi, sa violezi! Asa ca, te rog, abtine-te din a face comentarii de genul asta ca mai sunt si oameni de bine si cu capul pe umeri nu doar hahalere!

    Raportează
  • postat de cfrist Vineri, 10 Februarie 2012 19:19 Link la comentariu
    0
    0

    1.instructie prevede sa trenul nu pleaca fara plug de zapada antimergator ,dar la cfr plugurile sunt din 1970,pentru care se fac dosare intregi cu situatii.
    2.daca tot s-a desfiintat reg cfr Galati de sunt tot atatea sefi? si personal exploatare foarte putini,vedeti cat oameni au ramas la L.
    3.fosta ministra a comunicat ca nu a fost anuntat codul portocalium,din conta a fost anuntat pe 5.02 si trenul cu problema a plecat luni pe 06.02
    4.intrebati-l pe d-nul Filimon cum a trasferat sotiile tovarasilor lideri de sindicat de la cce marfa la infra si pe ce criterii?
    5.verificati si cum au fost restructurati cfr-stii de la cce marfa si cum se poarta d-nul Bourceanu
    6.scrieti in continuare despre oamenii incompetenti care ne conduc!!!!

    Raportează
  • postat de cfrist Vineri, 10 Februarie 2012 19:18 Link la comentariu
    0
    0

    1.instructie prevede sa trenul nu pleaca fara plug de zapada antimergator ,dar la cfr plugurile sunt din 1970,pentru care se fac dosare intregi cu situatii.
    2.daca tot s-a desfiintat reg cfr Galati de sunt tot atatea sefi? si personal exploatare foarte putini,vedeti cat oameni au ramas la L.
    3.fosta ministra a comunicat ca nu a fost anuntat codul portocalium,din conta a fost anuntat pe 5.02 si trenul cu problema a plecat luni pe 06.02
    4.intrebati-l pe d-nul Filimon cum a trasferat sotiile tovarasilor lideri de sindicat de la cce marfa la infra si pe ce criterii?
    5.verificati si cum au fost restructurati cfr-stii de la cce marfa si cum se poarta d-nul Bourceanu
    6.scrieti in continuare despre oamenii incompetenti care ne conduc!!!!

    Raportează
  • postat de Tony Vineri, 10 Februarie 2012 19:07 Link la comentariu
    0
    0

    Este incredibil in ce hal s-a ajuns in Romania, absolut imposibil de gandit cum acest spatiu ,(ca tara nu mai e demult,) a ajuns la 23 de ani de la eliminarea lui Ceausescu , vai mama voastra,. Cel mai bun lucru a fost si este ca se poate pleca din Ro , atat in rest numai dezastru. Rusine , dezamagire, mafie , tigani, coruptie, manele.. mizerie , caini vagabonzi, si SARACIE cat cuprinde. Mare noroc ca cei de-afara mai trimit cate un ban, ca altfel erati morti demult,
    Mafia de orice natura triumfa la romanasi. Mafia si foamea. La mai mare. Si dupa alegeri ,,chiar sperati ca noi veniti vor face ceva..nu sa nu-mi spuneti ca v-ati prostit..ca asta mai lipsea Prostia. Sa traiti bine...dar nu , nu in Romania.

    Raportează
  • postat de gabi Vineri, 10 Februarie 2012 16:14 Link la comentariu
    0
    0

    @ariciul, sunt de acord sa mergem sa-i ajutam pe oamenii aceia care sunt sub tone de zapada dar cu ce ajungem acolo?? ai curaj sa mergi cu trenul? de masina nu dispun... de elicopter nici atat! nu stiu, ar trebui sa vedem daca ar fi dispusi unii cu masini ceva mai rasarite (eventual 4x4) pentru ca e f greu de ajuns cu altceva! si, important este sa nu inchida drumurile iarasi...

    Raportează
  • postat de gica Vineri, 10 Februarie 2012 13:27 Link la comentariu
    0
    0

    D-l Costin , eu nu spun sa va dati demisia ...insa bunul simt cere ca atat timp cat sunteti directorul CFR Calatori sa va asumati esecul. Lucru care binenteles , nici nune asteptam sa se intample. caini latra caravana trece!

    Raportează
  • postat de miha Vineri, 10 Februarie 2012 12:22 Link la comentariu
    0
    0

    Cei din conducere au o doza de nesimtire de nu se mai poate. Mai incompetentilor, cum sa spuneti ca mecanicul si calatorii sun vinovati, pentru ca trenul a stat 50 de ore in zapada? Si in plus de asta ca totusi sa fie multumiti ca nu le cereti sa plateasca supliment la bilete....?..Eu zic sa va dati demisia cat mai repede, sunteti toti niste corupti si incopetenti.

    De ce nu ati intrerupt circulatia trenurilor, pentru ca aveati starea vremii, nu mai faceti atata pe nevinovatii? Aveti asa mare noroc ca nu s-a intamplat vreo tragedie in acel tren, doamne fereste. Romania politicienilor corupti si incopetenti. Noi in tara asta chiar numai avem specialisti? Strigator la cer.....

    Raportează
  • postat de marius Vineri, 10 Februarie 2012 12:02 Link la comentariu
    0
    0

    Nesintire crasa, incompetenta, iresponsabilitate. Toti acesti directorasi de paie, numiti de partid, sunt in fapt niste unelte ale partidului pentru a fura, pentru nobilul scop al partidului de a se mentine la putere si cascaval. Atata timp cat ei sunt slugi obediente ale politicului, va imaginati ca vor cauta solutii viabile de intrare in normalitate? In tara se intampla adevarate drame si nesimtitii astia vin cu niste expliatii aiuritoare sau sfidatoare, cautand sa se spele pe maini si sa paseze vina conform zicalei pe "acarul Paun". In Rusia exista un tren numit transsiberianul, care strabate siberia in doua pana la Vladivostok, acolo de ce se poate? In tarile nordice pe zapezi precum acum la noi se circula struna pe toate caile ferate si rutiere, acolo de ce se poate? Va imaginati ca in aceste tari astfel de directori mai erau numiti sau tinuti in functii? Atata timp cat toate conducerile autoritatilor si institutiilor publice sunt intesate cu lipitori de afise, cu orice scursuri si lichele, diletanti si incompetenti, asta ne va fi soarta. Din pacate fenomenul acesta s-a impamantenit in Romania imediat dupa 1989, deci, comentariul si remarcile sunt valabile pentru intreaga troaca a asaziselor partide mioritice, care functioneaza mai degraba pe principiile clanurilor mafiote.

    Raportează
  • postat de flo Vineri, 10 Februarie 2012 11:55 Link la comentariu
    0
    0

    @mimi: http://www.viata-libera.ro/politica-administratie/27182-surse-toader-si-necula-potential-ministri-in-guvernul-ungureanu#itemCommentsAnchor

    Raportează
  • postat de PENTRU D.RA FLO-MIMI SAMPONARU Vineri, 10 Februarie 2012 10:18 Link la comentariu
    0
    0

    deci?

    Raportează
  • postat de calator Vineri, 10 Februarie 2012 09:40 Link la comentariu
    0
    0

    Am fost in trenul ala nenorocit. Au venit 5 locomotive cu plug sa dezapezeasca, toate s-au stricat. Am crezut ca suntem intr-un film cu prosti. Ni se dadeau sperante din ora in ora ca plecam ca dupa inca doua ore sa ni se spuna ca se asteapta alt plug ca cel care venea de la Braila sau Galati s-a stricat deja. A fost bataie de joc. Vrem demisia celor responsabili si despagubiri. Jumatate din calatori mergeau la aeroport toti si-au pierdut biletele de avion si nu numai. Pana acum vad ca pe nimeni nu intereseaza acest aspect, nu exista nici o reactie oficiala de la guvern sau ministerul transporturilor.

    Raportează
  • postat de flo Vineri, 10 Februarie 2012 09:29 Link la comentariu
    0
    0

    domnule filimon, calatorii nu au coborat la braila pt ca nu aveau cu ce sa se intoarca la galati! sau poate pt ca angajatii cfr, tot duceau calatorii cu zaharelul, ca se pleaca intro ora, ba in doua...etc!
    reactia dvs ar fi trebuit sa fie simpla: cand s-a vazut ca trenul de dimineata nu mai poate pleca din braila,nu mai trimiti al doilea tren de dupa-amiaza!! apoi cand trenul a fost blocat la c.a rosetti, si vezi ca nu mai poate inainta, dai inapoi pana in faurei, sa nu ramai in camp! macar stateau oamenii intrun oras, si gaseau un spital, o sala de sport, o scoala unde sa stea!
    atat dvs., domnul costin, sefii dvs de la bucuresti, ar trebui sa va dati demisia, asa macar de onoare, cum se procedeaza intro tara civilizata unde directorii nu sunt pusi pe criterii politice! apoi dupa ce va dati demisia, spuneti lucrurilor pe nume, de ce nu sunt bani pt piese de schimb, de ce nu sunt destule pluguri, de ce nu sunt destule locomotive, de ce nu sunt bani de motorina, de ce peroanele nu au avut o reparatie de cand au fost facute, etc!!
    spuneti cine e vinovat de toate astea daca dvs. si domnul costin nu sunteti!!
    poate o gasiti vinovata pe femeia de la toaleta din gara!!

    Raportează
  • postat de vivi Vineri, 10 Februarie 2012 09:05 Link la comentariu
    0
    0

    Este clar ptr. toata lumea: incompetenta.Demisia urgenta a dl.VLAICU de la Bucuresti si dl.FILIMON si COSTIN de la Reg.Galati.

    Raportează
  • postat de Florin Vineri, 10 Februarie 2012 08:40 Link la comentariu
    0
    0

    Iata cum resimtim pe pielea noastra ce insemna directori pusi de partide.

    Ei stiu ca partidul nu ii va sanctiona indiferent ce prostii fac.

    Politicul sa ramana doar in parlament. Aici avem nevoie de specialisti.

    Bataia de joc continua. Noul ministru al dezvoltarii romaniei este un profesor de sport care a facut facultatea privata la 31 de ani. Ne va pune sa facem flotari, ca la economie nu se pricepe.

    Chiar nu avem specilaisti in tara? Sunt chestiuni strigatoare la cer. Bine intentionat sa fie, acest om nu poate face mare lucru pentru o functie asa de inalta.

    Raportează
  • postat de Ariciul Vineri, 10 Februarie 2012 08:28 Link la comentariu
    0
    0

    Ce ma ingrozeste pe mine este ca sunt doua Romanii. Pentru niste oameni puterea a pus avion sa ii aduca la vot. Au gasit o solutie. Cand vrei se poate.

    Pentru restul de romani calamitati cu casele sub zapada nu a fost nici macar schitata o interventie.
    Am vazut la tv ca cele mai groase haine din casa unuia acoperit cu zapada erau pe un bidon cu apa, ca sa nu inghete. Acolo era vocea disperarii, a bataliei pentru viata.

    Zona aceea acoperita complet cu zapada trebuia declarata zona calamitata.
    Trebuiau alocate resurse pentru evacuarea zapezii. Inchipuitiva ce se va intampla cand se va incalzi, apa va intra in casele semenilor nostri si noi privim ca la un spectacol trist. Sunt doua romanii. Pentru unii avioane, pentru altii moarte lenta. Pentru unii lux din banii nostri, pentru restul batalie pentru supravietuire.

    Ma asteptam sa vad ca tara sare in ajutorul celor calamitati. Sa vad armata, jandarmerie, pompieri, civili. Sunt semenii nostri si trebuia sa simta ca tara sare in ajutorul lor. Schimbati rolul. puneti-va in bocancii lor. Sigur veti privi altfel.
    Ati vazut voi asa ceva? Doar avionae pentru stapani. Nici o emaptie pentru romani.
    Au stat in trenul groaze sute de romani. Prea mult timp au fost ignorati. Doar televiziunile mai puneau presiune.

    Vreau tara mea inapoi. Trebuie sa ne luam tara inapoi din mainile stapanilor.

    Vrem conducatori nu stapani care sa porunceasca.

    Raportează
  • postat de Clara Vineri, 10 Februarie 2012 08:12 Link la comentariu
    0
    0

    Pariez ca vor fi gasiti vinovatii: calatorii si mecanicul locomotivei... Asa e la noi.

    Raportează
  • postat de livia Vineri, 10 Februarie 2012 06:51 Link la comentariu
    0
    0

    Cand se stie cum e vremea nu se pleaca la drum lung.
    Trenul trebuia sa aiba un plug special / vagon/plug in fata / sau mai multe locomotive.
    E usor sa dam vina pe altii.

    Raportează
  • postat de Zoli Vineri, 10 Februarie 2012 06:02 Link la comentariu
    0
    0

    Nu cred ca mai este nevoie de anchete dupa ce a vazut toata lumea ce s-a intamplat si cum s-a desfasurat totul. Dl. Paul Florea crede ca totul se poate invalui si da uitarii cu " anchete" care nu se vor mai finaliza !
    Pe dansul nu prea l-am auzit pina acum... Poate doar ca urmeaza alegerile il mai auzim pe tv sau ziare dandu-si si el cu presupusul, dar nu are nici o treaba.
    DEMISIA CELOR VINOVATI ! si sa nu ne mai ascundem dupa deget
    Trebuie taiat in carne vie
    Dl. Paul Florea sa dea cu subsemnatul de ce nu a reusit sa finalizeze proiectul garii din Galati(liniile CF) desi este ajuns la 90%. Sa-i fie rusine ca mai si comenteaza cind el nu a facut nimic ! RUSINE!

    Raportează
  • postat de Didi Vineri, 10 Februarie 2012 05:43 Link la comentariu
    0
    0

    Ceeace uita sa aminteasca cei doi directori este lipsa personalului care trebuia sa dea infomatiile necesare ca trenul sa nu plece din Braila.Inainte de plecarea acelui tren conducerea comandamentului de iarna din cadrul CREIR Galati,precum si seful statiilor cfr Faurei si respectiv C.A.Rosetti ar fi trebuit sa aiba informatii de la Divizia Linii din cadrul CREIR Galati,despre modul cum se efectueaza circulatia trenurilor pe aceasta distanta.Acest lucru este posibil numai atunci cand pe teren exista personalul suficient care sa transmita,in urma verificarilor pe teren,infomatia mai departe.La fel trebuia sa procedeze si seful statiei CFR.Braila.Din pacate in aceste functii(sefi statie)sunt numiti de cele mai multe ori Ingineri nu foarte bine instruiti practic si care incearca sa compenseze lipsa de experienta aruncand vina pe cei din subordine,facand pe toata lumea sa creada ca mecanicul trenului,conductorul,seful de tren sau impiegatul din statia respectiva sunt singurii vinivati.Este foarte adevarat ca si oamenii sunt putin vinovati de cele intamplate deoarece au refuzat sa coboare din tren atunci cand inca se mai putea si au mai facut si scandal in Braila,atunci cand li sa spus ca s-ar putea ca trenul sa nu mai circule.Revenind la cele intamplate,aceste lucruri puteau fi evitate numai avand dotarea materiala si umana necesara.Intrebarea pe care presa sa o puna conducerii CFR este urmatoarea.Au existat suficienti oamenii pe teren care intr-un fel sau altul sa anunte conducerile statiilor ma sus mentionate despre cum se circula?Ma refer la personal de linii.Daca nu au fost aceste infomatii cum a plecat acel tren?

    Raportează
  • postat de Nelu Vineri, 10 Februarie 2012 03:41 Link la comentariu
    0
    0

    Da mai scrieti si de alceva ca ati inebunit lumea cutrenul asta. Chiar e asa mare criza de subiecte?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.